Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:09:36 GMT

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۸۹۷۷

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای تهران

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی، از اعمال محدودیت‌های کرونایی برای تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه شرایط جدیدی در شهر تهران به‌دلیل قرار گرفتن در وضعیت نارنجی اعمال خواهد شد، درباره محدودیت‌های اعمالی اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع و از سویی دیگر خروج خودروها از شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداری تهران به‌زودی اعلام خواهد کرد که این محدودیت فقط در شهر تهران است یا در کل استان تهران.

وی در ادامه درباره حضور کارکنان ادارات نیز توضیح داد: دستگاه‌هایی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می‌دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه‌هایی که سایر خدمات را ارئه می‌دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به‌صورت حضوری استفاده کنند.

حریرچی تاکید کرد: همچنین مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا زمانیکه شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد باید کلیه فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شوند. از سویی دیگر فعالیت‌های فرهنگی در تهران مانند نماز جمعه، نمازهای جماعت و کلیه مراسم‌های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

حریرچی افزود: مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، ۷۲ ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع می‌تواند سبب افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شود.

معاون کل وزارت بهداشت در  پایان تصریح کرد: ما در مجموع ۶۷  شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. کاهش رعایت دستورالعمل‌ها با توجه به اینکه در حال‌حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم، احتمال بروز اپیدمی را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد