Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نبود سیستم جامع توزیع و نیز سوء استفاده برخی افراد از تفاوت قیمت مرغ در استان با استان های همجوار و خروج غیرقانونی مرغ باعث شده تا مصرف کننده های واقعی دچار مشکل شوند گفت: این مسئله باید هر چه سریعتر مدیریت شود. کشتار روزانه مرغ بیش از نیاز استان است که به دلایل متعدد اما بازهم در صف ایستادن و دلالی برای برخی سودآور است و مانع می شوند تا مصرف کننده واقعی به نیاز خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام، بر تشدید نظارت ها، برخورد با متخلفین و سودجویان، ممانعت از خروج مرغ تاکید کرد و گفت: تفاوت قیمت مرغ با استان های همجوار باعث شده تا عده ای با اجیر کردن نفراتی نسبت به خرید و سپس قاچاق آن به استان های دیگر برای فروش گرانتر اقدام نمایند.

وی افزود: البته این موضوع عامل اصلی نابسامانی در بازار مرغ نیست چرا که نبود سیستم جامع توزیع و نظارت های جدی نیز برای ایجاد وضعیت موجود موثر هستند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه کشفیات متعددی از خروج مرغ از طریق خودروهای شخصی به استان های همجوار توسط پلیس انجام گرفته است ادامه داد: با وجود اینکه میزان نیاز روزانه استان در مرغ در حادترین شرایط ۲۲۰ تن است اما روزانه ۳۷۰ تن کشتار می شود که بیش از نیاز استان است. اما هنوز سازو کار مشخصی برای توزیع درست آن اندیشیده نشده است.

شهریاری در ادامه به بازار روغن نیز اشاره کرد و گفت: نیاز سالانه استان در روغن ۶۲ هزار تن است که از طریق شرکت های پخش توزیع می شود.

وی افزود: برای مدیریت بهتر بازار روغن باید سهمیه هر شهرستان جداگانه توزیع شود تا با حفظ کرامت خریدار به دست مصرف کننده واقعی برسد.

استاندار آذربایجان غربی همچین از کشف ۹۰ تن روغن خارج از چرخه قانونی مصرف در ۲ ماه انتهایی سال قبل خبر داد و گفت: روغن های کشف پس از طی مراحل قانونی در بازار مصرف توزیع شد.

شهریاری با اشاره به اینکه در خصوص نان نیز سیاست های قیمتی تابع تصمیم ملی است، از این خبر داد که برای حل بخشی از مشکل توزیع آرد باید برای مردم مضرات نان روغنی ها که بخش زیادی از آرد یارانه ای را به خود اختصاص می دهند تشریح شود و نان روغنی ها نیز به سمت فعالیت در صنف نان بربری حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای بازار ماه رمضان اندیشیده شده است، خواستار روانسازی روند حمل و نقل صادرات سیب استان شد و افزود: با توجه به وجود ۲۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان و علاقمندی بازارهای اوراسیا برای سیب استان نیاز است تا روند صادرات تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد