Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:06:43 GMT

ورود به مناطق محیط زیست خوزستان در روز طبیعت ممنوع است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۹۳۱۲

ورود به مناطق محیط زیست خوزستان در روز طبیعت ممنوع است

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از ممنوعیت ورود و تردد در تمامی مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره‌کل از جمله اثر طبیعی ملی، پارک ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش، تالاب‌ها و همچنین مناطق شکار ممنوع برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

محمدجواد اشرفی در این خصوص اظهار کرد: مسافران بسیاری به قصد تفرج در ایام نوروز سال‌های گذشته به مناطق خوزستان وارد می‌شدند که امسال در جهت جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و اعلام ستاد کرونا و استانداری خوزستان تصمیماتی در خصوص تردد بین شهری و درون شهری گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: بازدید از مناطق چهارگانه استان خوزستان تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: این تصمیم بنا به دستور فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور و تأکید ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خوزستان در راستای حفاظت از جان و سلامت شهروندان و هم استانی‌ها اتخاذ شده و لازم الاجرا است.

وی از هم استانی‌ها و هموطنان درخواست کرد: مردم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد از حضور در این مناطق، به خصوص در روز طبیعت به صورت جدی اجتناب و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

توصیه محیط زیستی؛ سبزه‌ها را در خاک دفن کنید

سیزده به در فرصتی برای دوستی با طبیعت و محیط زیست است در حالی که سال‌های گذشته صحنه‌ها و تصاویر زشتی از تلنبار سبزه‌ها در آبراهه‌ها، آتش زدن مراتع و رها کردن زباله‌ها در طبیعت را شاهد بودیم، اما کرونا با همه بدی‌هایش به ما آموخت که قدر طبیعت و محیط زیست را بدانیم و از آن حفاظت کنیم، می‌توان سبزه‌ها را به جای رهاسازی در آب‌های روان یا انداختن در سطل زباله، در خاک دفن کرد زیرا این اقدام سبب حاصلخیزی خاک و همچنین جلوگیری از آلودگی زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز کرونا در خوزستان محیط زیست محیط زیست خوزستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت