Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات تاسیس رشته‌های جدید در این واحد دانشگاهی اظهارکرد: ما در دو حوزه رشته‌های دستیاری بالینی و دندان پزشکی اقدامات موثری انجام داده‌ایم؛ به طوری که درحال حاضر رشته‌های دستیاری دندان پزشکی به صورت تمام و کمال در دانشگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه دستیاری پزشکی، ۴ رشته جدید راه‌اندازی شده است که شامل رشته‌های اطفال و جراحی، بیهوشی، نورولوژی و نوروسرجلی می‌شود. این رشته در برنامه تصویب در وزارت علوم قرار دارد که امیدواریم در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری مصوبه آن را دریافت کنیم. همچنین امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم حداقل ۵ رشته جدید دستیاری پزشکی را راه‌اندازی کنیم.

خوشدل با اشاره به توسعه تجهیزات پزشکی ادامه داد: خوشبختانه فرآیند توسعه تجهیزات پزشکی را با برنامه‌ای منسجم از طریق بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی تداوم بخشیده‌ایم. از طرفی همکارانمان در دفتر تجهیزات پزشکی، سیستمی را با عنوان «سپنتا» طراحی کرده‌اند که تمام تجهیزات پزشکی را به صورت شناسنامه دار مدیریت می‌کند و تعمیر و نگهداری آن را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: پس از تکمیل شناسنامه و رسیدن تجهیزات پزشکی موجود به وضعیت مطلوب، کمبود تجهیزات را به صورت متمرکز در این سامانه جبران خواهیم کرد. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، تقریبا هیچگونه کمبودی از لحاظ تجهیزات در زمینه ارائه خدمات پزشکی وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: تمامی تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاهی، در زیر مجموعه شبکه آزمایشگاهی و تمامی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، زیر مجموعه سیستم یکپارچه سپنتا قرار دارند.

خوشدل با اشاره به تاسیس دانشکده‌های جدید در سال جاری خاطرنشان کرد: باتوجه به این که روند گسترش دانشکده‌های جدید با محدودیت مواجه است، راه‌اندازی «انستیتوها» با رویکرد دانشگاه نسل چهارم را در دستور کار قرار داده‌ایم. درحال حاضر انستیتو سلامت روان فعالیت خود را آغاز کرده است و در تعطیلات نوروز به مراجعه کنندگان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد. انستیتوهای طب هوا و دریا و پزشکی و آسیب‌های ورزشی نیز تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1091815 برچسب‌ها علیرضا خوشدل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دانشجویان علوم پزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علیرضا خوشدل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دانشجویان علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تجهیزات پزشکی آزاد اسلامی راه اندازی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره برگزاری پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی گفت: در این آزمون ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم هستند که در ۲۵ رشته تخصصی رقابت کردند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون در نیمه دوم خرداد اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، تغییرات در برنامه دستیاری را موجب بهبود مشارکت خواند و تصریح کرد: امسال تغییراتی در برنامه دستیاری ایجاد کردیم تا موجب افزایش انگیزه در دستیاران شود که از مهمترین آن می‌توان به افزایش دستمزد دستیاران، کاهش شیفت های کاری اشاره کرد و اقدامات دیگری که در حال برنامه ریزی است.

باقری فرد افزود: امسال با مصوبه وزارت بهداشت، در بعضی از رشته های مورد نیاز کشور مانند جراحی قلب، جراحی قفسه صدری، جراحی کودکان افراد هم در مقطع تخصص و هم فوق تخصص می توانند وارد رشته شوند. سال گذشته تعداد زیادی از صندلی های خالی با همین شیوه تکمیل شد و امسال نیز این اقدام صورت خواهد گرفت.

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با بیش از ۱۲ هزار داوطلب برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت