Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:56:38 GMT

تهران در شوق انتظار نورپردازی شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۹۵۹۳

تهران در شوق انتظار نورپردازی شد

به گزارش ایرنا، در آستانه نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت معابر و محلات کلانشهر تهران غرق در نور و شادی شده است.

جنوب و شمال، غرب و شرق تهران معابر و محلات با پرچم های مزین به آقا امام زمان (عج) آذین بندی شده و نورپردازی این معابر به ویژه در ایام شب حال و هوای خاصی در فصل نوروز به پایتخت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امشب نیز همزمان با شب ولادت آقا امام زمان (عج) کاروان های شادی در محلات مختلف پایتخت به راه خواهد افتاد.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ روز یکشنبه به آذین بندی و نورپردازی معابر و میادین  این منطقه اشاره کرد و افزود: در تداوم اقدامات فرهنگی به منظور ایجاد نشاط سمای شهری، با نصب چترهای نوری، المان های نوری و همچنین ریسه های رنگی معابر و بزرگراه های منطقه نورپردازی شد.

حسن صفات نصب المان حجمی اللهم عجل لولیک الفرج بر روی عرشه  پل ها را از دیگر اقدامات اجرایی دراین زمینه برشمرد و گفت: به منظور فضاسازی محیطی و تبلیغات مهدوی پیام های متناسب و مرتبط با این روز در قالب بنر اکران شده است.

سرپرست شهردار منطقه ۲ ادامه داد: به مناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیهَ‌االله الاعظم(عج)، کاروان خودرویی تو را من چشم در راهم در محلات این منطقه پایتخت به حرکت درمی آید.

وی اظهار داشت:‌ با توجه به محدودیت های ناشی از بیماری کوئید ۱۹ در برگزاری جشن های نیمه شعبان، با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت، فضاسازی محیطی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در قالب حرکت کاروان های شادی پیش بینی و اجرا شد.

صفات، ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی و ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه را از اهداف این برنامه فرهنگی برشمرد و  افزود: کاروان های شادی با همکاری شورایاران با نوای " یامهدی(عج) در محلات به حرکت در می آیند.

همچنین چنین اقداماتی نیز در سایر مناطق شهر تهران تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها امام زمان(عج) شهرداری تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج شهرداری تهران شهر تهران امام زمان عج شهرداری تهران شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران