Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلامی گفت: : ۲ هزار تخت، برای رسیدگی به بیماران کرونا در نظر گرفته شده که حدود ۴۰ درصد تخت ها در حال حاضر اشغال شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اورنگ ایلامی»، امروز (یکشنبه 8 فروردین) با تاکید بر  افزایش  آمار بستری بیمارستان های فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: به دلیل افزایش سهل انگاری ها با خطر شیوع پیک چهارم کرونا در فارس مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: متاسفانه سهل انگاری مردم موجب شده است تا  در نخستین روزهای سال نو آمار بستری در بیمارستان های استان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته فارس شاهد بالاترین رقم ورودی به بیمارستان ها بوده است و بیش از 85 درصد تخت ICU بیمارستان های مرجع استان اشغال شده اند.

ایلامی از افزایش قربانیان کرونا خبر داد و بیان کرد: با افزایش 50 درصدی بستری بیماران در بیمارستان های فارس، موارد بستری در بخش های ICU از 500 نفر به  ۷۰۰ نفر افزایش یافته و آمار قربانیان نیز سیر صعودی داشته است.

وی ادامه داد: ورود تعداد زیاد مسافر به فارس در افزایش موارد ابتلا و بستری موثر بوده است و شدت انتقال ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نیز بیشتر است.

ایلامی تصریح کرد: متاسفانه ساده انگاری و کاهش حساسیت و توجه عمومی، حضور در مراسم ها و دورهمی ها موجب کاسته شدن از اجرای پروتکل های بهداشتی شده و موارد بستری در بخش های مراقبت های ویژه فارس را افزایش داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰ هزار تخت در استان فارس وجود دارد، ادامه داد: 2 هزار تخت برای رسیدگی به بیماران کرونا در نظر گرفته شده که حدود ۴۰ درصد تخت ها در حال حاضر اشغال شده اند که برای شروع یک پیک کافی است.

ایلامی تاکید کرد: لازم است در کنار مشارکت مردم، تمامی سازمان های مرتبط و نهادهای نظارتی نیز برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان مشارکت کند و مبادی گردشگری و تجمعات در اماکن عمومی استان نیز کنترل شود و در غیر این صورت شاهد بروز موج چهارم کرونا با شدت بیشتری خواهیم بود.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوروز ۱۴۰۰ آمار مبتلایان به کرونا کرونا در فارس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز اشغال شده اند بیمارستان ها درصد تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر