Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی وضعیت فعلی کرونا در مازندران را آتش زیر خاکستر دانست و گفت: از مردم و مسافران می‌خواهیم تا از هرگونه عادی انگاری پرهیز کنند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: همه مردم باید همانند روزهای پیک کرونایی پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری و سایر اصول پیشگیری را به طور جدی رعایت کنند تا از طغیان موجی دیگر از بیماری که سخت تر از موج های قبلی خواهد بود، جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از تراکم زیاد جمعیت در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید، به فعالیت رستوران‌ها و برگزاری مراسم و جشن‌ها در  تالارها و سالن‌ها در این ایام بعنوان عوامل خطر شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان اشاره کرد.

 

وی بر تشدید نظارت و اقدامات جدی کنترلی توسط همکاران بهداشت محیط بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این اماکن به ویژه  رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، وجود سیستم های تهویه مناسب و محدودیت عرضه غذا به صورت سلف سرویس در جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تاکید کرد.

 

این مسئول افزایش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر را نتیجه رفتارهای عادی انگارانه مردم و تاثیر جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی در دهه آخر اسفندماه دانست و ادامه داد: در استان مازندران با توجه به اینکه اخیرا از موج سوم رهایی یافته شیب افزایشی بیماری در مقایسه با سایر نقاط کشور خیلی کمتر است.

 

موسوی در خصوص وضعیت سوش جدید و جهش یافته کرونا ( انگلیسی ) در استان،‌ بیان کرد: اولین بار این ویروس در یک خانواه قائمشهری گزارش شده بود اما هم اکنون در حال سرایت به همه نقاط استان است و تا کنون حدود ۶۰ بیمار مبتلا به این ویروس در شهرستان های قائمشهر، ساری، رامسر ، نور ، آمل و بابلسر  شناسایی شدند که متاسفانه سه نفر از این بیماران نیز جان باختند.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون ۵۳۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند که از این تعداد ۱۲۵ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس موسوی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!