Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز یکشنبه در بازدید از سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب این شهرستان که با حضور جمعی از مسوولان انجام گرفت اظهار داشت: متاسفانه مشاهده شده است در برخی از موارد مردم با ماموران شهرداری که اقدام به جمع آوری این‌گونه سگ ها می‌کنند تعرض و مانع از فعالیت آنها می شوند.

وی با بیان اینکه وجود سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر امنیت و آرامش مردم را سلب و لزوم ساماندهی آنها را جدی کرده است افزود: در برخی موارد مشاهده شده است که این سگ ها در سطح خیابان ها و معابر شهر به شهروندان حمله کرده و یا مشکلاتی را در تردد مردم در ساعات اولیه صبح یا شب ها بوجود آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد اضافه کرد: عدم ساماندهی سگ های بدون صاحب در سطح شهر مهاباد که یک شهر گردشگرپذیر است نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده ای برای ساکنان این منطقه شده بلکه پرسه زدن این حیوانات در معابر عمومی زیبنده این شهر نیست.

صنعتی افزود: کار جمع آوری سگ های بی صاحب هم اکنون در سطح شهر در حال انجام بوده که با وجود برخی مشکلات، اجرا و این سگ ها پس از زنده گیری به یک سایت نگهداری انتقال پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید از غذا دادن به این سگ ها خودداری کرده و با ماموران جمع آوری همکاری کنند تا آنها به سایت نگهداری انتقال پیدا کنند تاکید کرد: اگر مردم واقعا قصد کمک به سگ های بی صاحب را دارند می توانند کمک های خود را در اختیار انجمن حمایت از حیوانات «ژین» که مسوولیت نگهداری از این سگها را برعهده دارند قرار دهند.

وی ادامه داد: این سگ ها باید در این سایت، غربالگری، عقیم سازی ، واکسینه ، پلاک گذاری و جداسازی شوند که این مراحل هم اکنون در این مکان به طور منظم و کامل انجام نگرفته و تامین غذا و نظافت آن با مشکلاتی مواجه است که نیاز به ساماندهی دارد.  

به گزارش ایرنا، سایت جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرستان مهاباد سال گذشته با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر ساماندهی سگ‌های بی سرپرست، در مسیر روستای «پیربه‌له» در ضلع جنوبی سیدآباد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به مدت سه سال توسط شهردرای اجاره و راه اندازی شد که هم اینک حدود ۳۰۰ قلاده سگ در آن نگهداری می شود.

با وجود راه‌اندازی این سایت ولی ظرفیت آن پر شده و مراحل عقیم سازی ، غربالگری و جداسازی سگها در این سایت با مشکلاتی مواجه شده است.

افزایش تعداد سگ‌های بی صاحب در مهاباد که گاهی به صورت گله ای در سطح شهر دیده می شوند علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند مخاطراتی را برای شهروندان مهابادی ایجاد کرده که سبب ابراز گلایه و ناخرسندی آنها از چنین وضعیتی شده است.

چالش سگ های بلاصاحب به عنوان مساله ای زیست محیطی و اجتماعی که مدت هاست زمینه آزار شهروندان را در این مهاباد فراهم آورده، با وجود رعایت حق حیات همه جانداران، نیازمند مدیریتی واحد و حساب شده است.

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت است.

براساس ماده ۱۵ قانون شهرداری ها، دفع حیوانات بلاصاحب مزاحمی که سبب بروز بیماری های خطرناک به جمعیت دامی و انسانی شود در سطح شهرها بر عهده شهرداری ها و خارج از آن نیز برعهده بخشداری ها است و همچنین برحسب وفق ماده ۹ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد نیز طبق این دستورالعمل تصدی واحد کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان زیر پوشش معاونت خدمات شهری شهرداری ها قرار گرفته است.

برچسب‌ها مهاباد سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور مراکز جمع آوری سگ های ولگرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مهاباد سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور سگ های بی صاحب شهرداری ها سطح شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!