Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پژوهشگران "دانشگاه بریتیش کلمبیا"، تختخوابی ابداع کرده‌اند که می‌تواند از آسیب رسیدن به مغز نوزادان نارس پیشگیری کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نیواطلس، هنگامی که یک نوزاد نابالغ به دنیا می‌آید، باید مغز او که هنوز در حال رشد است، اکسیژن کافی را دریافت کند. شاید یک ابزار جدید پزشکی بتواند با تقلید از ضربان قلب و تنفس والدین، به این کار کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم بزرگسالان و هم نوزادان هنگامی که تحت فشار روانی قرار می‌گیرند، تمایل دارند عمیق‌تر نفس بکشند. این کار میزان هوایی را که به بدن وارد می‌شود، کاهش می‌دهد و بدین ترتیب سطح اکسیژن در جریان خون آنها کاهش می‌یابد. در نتیجه، اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد و اگر این اتفاق اغلب و در زمان طولانی برای نوزاد نارس پیش بیاید، شاید آسیب مغزی رخ دهد.
پژوهشگران "دانشگاه بریتیش کلمبیا" (UBC) برای برطرف کردن این مشکل، یک تختخواب مخصوص نوزاد موسوم به "Calmer" ابداع کرده‌اند. این تختخواب طوری طراحی شده است که در محل نگهداری نوزادان نارس قرار می‌گیرد. هنگامی که نوزاد در تختخواب Calmer می‌خوابد، تختخواب بالا و پایین می‌رود و حرکاتی شبیه به تنفس و ضربان قلب والدین را شبیه‌سازی می‌کند؛ به گونه‌ای که گویی نوزاد در آغوش والدین قرار دارد.
اگرچه بهتر است که والدین یا پرستار، نوزاد را در آغوش بگیرند؛ اما این کار به خاطر شلوغ بودن بیمارستان به خصوص در دوره شیوع کروناویروس همیشه ممکن نیست.
پژوهشگران طی یک آزمایش بالینی، 16 نوزاد نارس را هنگام گرفتن نمونه خون در آغوش یک پرستار قرار دادند و 12 نوزاد دیگر را هنگام انجام دادن همان آزمایش، روی تختخواب Calmer گذاشتند.
هنگامی که پژوهشگران سطح اکسیژن مغز نوزادان را اندازه‌گیری کردند، دریافتند که نتیجه در هر دو گروه یکسان است. این نشان می‌دهد که تختخواب Calmer می‌تواند به اندازه آغوش والدین و یا پرستار برای نوزاد نارس مؤثر باشد.
دکتر "لیزا هولستی" (Liisa Holsti)، سرپرست این پژوهش گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که آزمایش‌ها نشان داده‌اند تختخواب Calmer می‌تواند برای نوزدانی که مغز آنها نسبت به درد و استرس آسیب‌پذیر است، سودمند باشد. ما در حال گسترش ارزیابی‌های خود در مورد این تختخواب هستیم و قصد داریم آن را در کشورهایی که سطح درآمد متوسط یا پایینی دارند، به کار بگیریم.
این پژوهش در مجله "Pain Reports" به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تختخواب آسیب رسیدن تختخواب Calmer

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

(تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است