Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته بیش از 83 هزار نفر در کشور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین 3368 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 127 میلیون و 294 هزار و 375 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 2 میلیون و 789 هزار و 712 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 102 میلیون و 578 هزار و 697 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 63 هزار و 647 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 917 هزار و 130 نفر رسیده است؛ تاکنون 562 هزار و 12 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 83 هزار و 39 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 12 میلیون و 490 هزار و 362 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 310 هزار و 694 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور هند به‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 62 هزار و 631 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 971 هزار و 624 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 161 هزار و 586 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز به ‌ترتیب با 4 میلیون و 510 هزار و 744، 4 میلیون و 508 هزار و 575، 4 میلیون و 329 هزار و 180، 3 میلیون و 512 هزار و 453 و 3 میلیون و 255 هزار و 324 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای ترکیه با 3 میلیون و 179 هزار و 115 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 772 هزار و 694 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند. 

اروپا نگران موج سوم
درحالیکه انگلیس برای کاهش تدریجی محدودیت‌های مربوط بهک رونا آماده می‌شود اتحادیه اروپا اما نگران موج سوم شیوع کرونا و کمبود واکسن است.
درحالیکه انگلیس برای کاهش تدریجی محدودیت‌های مربوط به کووید 19 آماده می‌شود، در ولز، در غرب این کشور مقررات منع سفرهای داخلی از امروز برداشته شده است.
در همین حال بوریس جانسون نخست وزیر  انگلیس گفته براساس شواهد مانعی برای اجرای نقشه راه کاهش مقررات در انگلستان ندیده و انتظار می رود فعالیت‌های اقتصادی غیرضروری از 12 آوریل برداشته شود.
در این میان اتحادیه اروپا و بسیاری نقاط دیگر جهان اما نگران موج سوم شیوع کرونا و کمبود واکسن هستند.
برای مثال لهستان محدودیت‌های بیشتری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کرده است. این کشور از نظر ابتلاء به ویروس کرونا دارای رکورد است.
بی بی سی در این رابطه می نویسد: تعطیلی آرایشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی و مبلمان به محدودیت‌های جدیدی که از هفته پیش آغاز شد، افزوده شدند. پیش از این، مشاغل غیرضروری مانند مراکز فرهنگی و ورزشی و هتل‌ها به مدت سه هفته تعطیل شدند.
شمار مراکز مذهبی که برای عید پاک اجازه داشتند به روی نیایشگران گشوده شوند، کاهش یافته است.
«ماتئوش موراویتسکی» نخست‌وزیر می‌گوید لهستان از آغاز همه‌گیری این بیماری، دشوارترین دوره را طی می‌کند.
در پی شیوع موج تازه ویروس کرونا در اروپا و افزایش موارد ابتلا، بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت‌های تازه آمد و شد وضع کرده‌اند. آلمان، فرانسه، ایتالیا، فنلاند و سوئیس از جمله این کشورها هستند.
اما یک روز بعد از اعلام محدودیت‌های شدید در آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، محدودیت‌های تازه را لغو کرد.
 مرکل بعد از جلسه‌ای اضطراری با رهبران ایالت‌های آلمان اعلام کرد که اعمال محدودیت‌هایی که در آستانه تعطیلات عید پاک (از اواخر این هفته) اعلام شده بود، عملی نیست.
روند واکسیناسیون کرونا در اروپا از آمریکا و بریتانیا عقب‌تر است. یکی از دلایل این کندی این است که واکسن استرازنکا به اندازه کافی در اختیار این کشورها قرار نگرفته و این مسئله تبدیل به یک دعوای سیاسی بزرگ و طولانی بین انگلیس و اتحادیه اروپا شده است.

واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد
مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک روسیه سازنده واکسن دوم کرونا در این کشور اعلام کرد که واکسن "اپی واک" کرونا را به صورت استنشاقی تولید کرده است.
 به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، مرکز ویروس شناسی وکتور واکسن دوم کرونا را برای حالت استنشاقی ساخته است و این واکسن بزودی تولید انبوه خواهد شد.
مرکز وکتور همچنین واکسن اپی واک کرونا را در سرنگ با دوز یک بار مصرف ساخته است که کار واکسیناسیون را آسانتر می کند.   
در این گزارش گفته شد که مرکز ویروس شناسی وکتور این نوآوری ها را بدقت با سنجش میزان مصونیت و کارایی واکسن انجام می دهد.  
واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-19 ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود.
مرکز وکتور شرکت سازنده واکسن روسی «ای پی واک کرونا» (EpiVacCorona) اعلام کرد: این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را 100 درصد افزایش می دهد.
 سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه به عنوان دست‌اندرکار مبارزه با بیماری های عفونی در آن کشور به تازگی از اثبات کارایی و مصونیت‌زایی بالای «اپی واک کرونا» واکسن دوم روسی خبر داده بود.
 سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه در بیانیه ای نوشت: مرکز علمی- پژوهشی ویروس شناسی  «وکتور» (در نووسیبیرسک) باتوجه به آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از واکسن اپی واک کرونا ساخته شده در این مرکز، نتایج آزمایش های بالینی مراحل اول و دوم بر روی گروه داوطلبان بین سن 18 تا 60 سال را در قالب گزارشی در نشریه روسی «عفونت و مصونیت»  منتشر کرد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است که نتایج آزمایش های انسانی واکسن اپی واک کرونا، مصونیت زایی و کارایی بالای این واکسن را اثبات کرد.  

هشدار مجدد "جانسون" درباره شیوع موج جدید کرونا در انگلیس
نخست وزیر انگلیس با توجه به شیوع موج سوم کرونا در اروپا درباره تاثیرات این شیوع بر کشورش هشدار داده و این سوال را مطرح کرد که آیا این موج جدید به بدی گذشته خواهد بود؟
به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس مجددا درباره شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورش هشدار داده و در نشستی آنلاین با اعضای حزب محافظه کار خود گفت: مشخص نیست که موج سوم کرونا در اتحادیه اروپا چه تاثیراتی را بر کشور ما خواهد داشت. تجربه تلخ نشان می دهد که انگلیس حدود سه هفته بعد از اروپا درگیر خواهد شد. مسئله این است که آیا این بار اوضاع به بدی گذشته خواهد بود؟ یا اینکه تاثیرات واکسن به اندازه کافی اوضاع را متعادل تر می کند.
جانسون در عین حال تاکید کرد که به جدول زمان بندی خود برای کاهش قواعد سختگیرانه کرونایی پایبند است. بر این اساس از روز دوشنبه در بخش های بزرگی از کشور بار دیگر دیدارهای دو خانواده و یا تا 6 نفر در فضای باز مجاز خواهد بود.
انگلیس زودتر از همه کشورهای اروپایی و در ماه دسامبر گذشته واکسیناسیون را آغاز کرده و به سرعت این روند را در پیش گرفته است.
انگلیس می خواهد در ماه آگوست واکسیناسیون کودکان را آغاز کند. روزنامه تلگراف این خبر را با استناد به محافل دولتی این کشور منتشر کرده است. به این ترتیب این تصمیم دولت زودتر از موعد انتظار به وقوع می پیوندد.
بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 6187 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 70 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.
از ابتدای شیوع بحران کرونا در انگلیس تا به حال حدود 4325315 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 126515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

وزیر بهداشت آلمان: اعمال یک قرنطینه شدید ضرورت دارد
وزیر بهداشت آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را برای مهار این بحران ضروری دانست.
به گزارش "آر ان دی" آلمان، "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان و "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان امروز در گفتگوی آنلاین با شهروندان به مسئله بحران کرونا و واکسیناسیون در این کشور پرداختندو به سوالات شهروندان پاسخ دادند.
اشپاهن، با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را ضروری دانست. وی تاکید کرد که در این دوران باید تا حد امکان از ارتباطات خودداری شود.
وی تاکید کرد: اگر ما این موج را به موقع بشکنیم بنابراین می توانیم مراحل بازگشایی ها را که در برخی مناطق در پیش گرفته شده است آغاز کنیم. وی درباره فشار بالا بر بخش های مراقبت های ویژه در صورت شکسته نشدن موج جدید کرونا هشدار داد.
وی همچنین از اولویت بندی ها در روند واکسیناسین حمایت کرده و تاکید کرده که در این روند ما همواره می توانیم سرعت خود را افزایش دهیم.
انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای حدود 20742 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت خبر داد که 4 هزار نفر بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. به این ترتیب تعداد مبتلابان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 124.9 افزایش پیدا کرد. 157 نفر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند
براساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2754002 نفر به کرونا مبتلا شده و 76303 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 بالا گرفتن درخواست مقام های آلمانی برای تایید واکسن روسی 
جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که مقامات ایالت های آلمان درخواست های خود برای استفاده از واکسن روسی در مبارزه با کرونا را تشدید کرده اند. مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن در گفتگوبا یک رسانه آلمانی گفته است که باید هر چه سریع تر درباره تایید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه تصمیم گیری شود.
وی همچنین گفته است: ما باید از تجربیات بد در اولین مرحله سفارش واکسن درس بگیریم. بنابراین اتحادیه اروپا باید این بار سریعا همه قراردادهای ضروری را منعقد کند تا بتوانیم واکسن بیشتری دریافت کنیم. وی غلبه بر بحران کرونا را تنها از طریق واکسیناسیون امکان پذیر دانست.
نخست وزیر ایالت تورینگن آلمان هم از خرید واکسن روسی حمایت کرده و خودداری از استفاده از این واکسن به دلیل روسی بودن آن را رد کرده است.

بیش از 20 هزار ابتلای روزانه در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 20472 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب تعداد مبتلابان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 124.9 افزایش پیدا کرد. 157 نفر هم در 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

گسترش قواعد قرنطینه ای در فرانسه
به دلیل شیوع موج سوم کرونا فرانسه قواعد قرنطینه در این کشور را گسترش می دهد. محدودیت های قرنطینه ای در مجموع بر 19 منطقه اداری و بیش از 23 میلیون شهروند این کشور اعمال می شود.
شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم با 4766 مورد به بالاترین حد در سال جاری میلادی رسیده است. شمار مبتلایان روزانه هم با 41869 مورد بسیار بیشتر از حدود یک هفته پیش که 35088 مورد ابتلای روزانه گزارش شده بود است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با نگاهی به شرایط بیمارستان ها اعلام کرده که احتمالا به دلیل موج سوم کرونا محدودیت های جدید ضروری خواهد بود.

فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان به دلیل موارد بالای ابتلا به کرونا در فرانسه این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داده و محدودیت‌هایی علیه مسافران ورودی از این کشور از روز یکشنبه اعمال خواهد شد.
در مقابل انستیتو رابرت کخ آلمان مناطق تیرول اتریش، جمهوری چک و اسلواکی را از لیست مناطق خطر ویروس های جهش یافته خارج کرد. به این ترتیب بخش عمده محدودیت های سفر اعمال شده علیه این کشورها لغو می شود.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از قراردادن فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان به دلیل شمار بالای ابتلا به کرونا در این کشور حمایت کرده است.

احاطه ویروس انگلیسی بر سراسر قبرس
ویروس جهش یافته انگلیس هم تقریبا بر سراسر قبرس احاطه پیدا کرده و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور تقریبا 95.5 درصد همه مبتلایان جدید در این کشور از 16 فوریه تا 6 ماه مارس به این ویروس جهش یافته آلوده شدند. وزارت بهداشت قبرس همچنین از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بین جوانان این کشور خبر داده است.

تمدید شرایط اضطراری کرونایی در جمهوری چک
در جمهوری چک شرایط اضطراری کرونایی برای مدت دو هفته دیگر و تا 11 آوریل تمدید شد.
پارلمان چک شب گذشته با اکثریت آراء با این طرح موافقت کردند و 53 نماینده به آن رای مثبت و 34 نماینده هم به آن رای منفی دادند.
"آندره بابیس"، نخست وزیر جمهوری چک در این باره گفت که امیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه این آخرین قرنطینه باشد. وی هم زمان شهروندان را به صبر و تحمل در این شرایط فراخواند.
وضعیت اضطراری اختیارات بیشتری برای اعمال محدودیت ها در کشور به دولت می دهد.
با وجود اعمال محدودیت ها اما در جمهوری چک همچنان آمار مبتلایان به کرونا بالا است و در عرض 7 روز بیش از 500 نفر به ازای هر 100 هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.
از شروع بحران کرونا در این کشور با حدود 10.7 میلیون سکنه تا به حال بیش از 1.5 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و حدود 25639 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.
نخستوزیر چک همچنین مجددا خواستار اصلاح روند تقسیم واکسن در اتحادیه اروپا شده و اعلام کرد که این واکسن ها باید همان گونه که در دسامبر سال 2020 تصمیم گیری شد بر اساس جمعیت کشورها تقسیم شود.
وی افزود: اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند برخی کشورها در تابستان به اندازه کافی واکسن برای نود درصد مردم خود خواهند داشت و برخی کشورهای دیگر تنها 40 درصد جمعیت خود را تا آن زمان می توانند واکسینه کنند که این غیر قابل قبول است.

رکورد بالای مبتلایان جدید در لهستان
شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در لهستان هم برای سومین روز پیاپی رکورد بالایی را بدست آورده و نهادهای بهداشتی این کشور شب گذشته اعلام کردند که در 24 ساعت 35143 مور جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

هشدار وزارت بهداشت اتریش درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها
وزیر بهداشت اتریش به شهروندان درباره رفتن به سفر در تعطیلات عید پاک هشدار داده و گفت: اروپا در میان موج سوم کرونا قرار دارد. در اتریش این تصویر از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. اما به صورت کلی روند صعودی شدیدی فراتر از اتریش شرقی وجود دارد.
وی شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی را مسئله ای بزرگ در کشورش ارزیابی کرده که بر همه این کشور غالب شده است. وی در این باره گفت: در شرق اتریش بسته به منطقه سهم آلودگی به این ویروس به 80 تا 90 درصد کل مبتلایان رسیده است. این وضعیت به تقویت شدید شرایط خطر منجر می شود. ویروس جهش یافته انگلیسی مسری تر بوده و سریع تر به بیماری سخت تبدیل شده و آمار افرادی که دچار بیماری سخت می شوند و نیاز به بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه پیدا می کنند را به سرعت افزایش می دهد.

آلمان فرانسه را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد
وی در عین حال تاکید کرد که تا اواخر ژوئن و حداکثر اوایل جولای دو سوم شهروندان اتریشی حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. به گفته آنشوبر اتریش در اعطای گذرنامه سبز به افراد واکسینه شده در اروپا پیشتاز خواهد بود.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 530288 نفر به کرونا مبتلا شده و 9200 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

کاهش چشمگیر جمعیت ایتالیا در دوران بحران کرونا
آمارها نشان می‌دهد در سال 2020 بحران کرونا منجر به کاهش زاد و ولدها، ازدواج‌ها و هم زمان افزایش مرگ و میرها در ایتالیا شده و جمعیت این کشور را به زیر 60 میلیون نفر کشانده است.
به این ترتیب بحران کرونا در سال 2020 آثار وخیمی در شمار جمعیت ایتالیا بر جا گذاشت. اداره آمار ایتالیا (ایستات) روز جمعه خبر داد که جمعیت این کشور مدیترانه ای در پایان سال گذشته نسبت به ابتدای آن حدود 384 هزار نفر کاهش داشته است که این تقریبا با جمعیت شهری مانند فلورانس در توسکانی ایتالیا برابر است.
به گفته کارشناسان موج کرونا روند کاهشی جمعیت ایتالیا را که از سال 2015 آغاز شده را تشدید کرده است. در این بحران شمار جمعیت این کشور به زیر60 میلیون نفر و حدود 59.3 میلیون نفر رسیده است.
اداره آمار ایتالیا همچنین خبر داد که شمار زاد و ولدها در ایتالیا هم یک رکورد منفی جدید را بدست آورده و در سال 2020 حدود 404 هزار کودک در این کشور متولد شدند که تعداد آن ها حدود 16 هزار نفر کم تر از سال 2019 بوده است. هم زمان حدود 17 درصد انسان های بیشتری از سال 2019 در این کشور فوت کردند. در آمار تکمیلی ارائه شده از طرف اداره آمار ایتالیا حدود 112 هزار مورد فوتی های بیشتر در سال 2020 ثبت شده است. تعداد عروسی ها هم در اولین سال کرونا حدود 50 درصد کاهش داشته است. این مسئله می تواند از نتایج محدودیت های اعمال شده در دوران کرونا باشد. برگزاری جشن های ازدواج مفصل و شلوغ در ایتالیا در این دوران ممنوع بود.
کارشناسان آمار همچنین از احساس روزافزون عدم اطمینان درباره آینده و نگرانی های اقتصادی در بین شهروندان خبر داده اند.
ایتالیا در فوریه سال 2020 شدیدا تحت تاثیربحران کرونا قرار گرفته و از آن زمان تا به حال نهادهای بهداشتی از ابتلای حدود 3.5 میلیون نفر به کرونا خبر داده اند. بخش های وسیعی از این کشور در لیست مناطق قرمز کرونایی قرار گرفته و دولت برای مهار این بیماری محدودیت های گسترده ای را در این مناطق اتخاذ کرده است

تشدید محدودیت های کرونایی در رومانی
رومانی هم با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا از روز یکشنبه محدودیت های کرونایی برای مهار این بیماری را تشدید می کند.
این خبر را نخست وزیر رومانی روز گذشته اعلام کرد. شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 364 نفر افزایش پیدا کرده است.
دانمارک هم محدودیت های سفر در این کشور را تا 20 آوریل محدود می کند. دولت دانمارک همچنان به شهروندان خود توصیه می کند به سفرهای خارجی نروند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4325315 نفر به کرونا مبتلا شده و 126515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در فرانسه هم تا به حال 4465956 نفر به کرونا مبتلا شده و 94275 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در اسپانیا هم تا به حال 3255324 نفر به کرونا مبتلا شده و 75010 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3488619 نفر به کرونا مبتلا شده و 107256 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.
در آلمان هم تا به حال 2754002 نفر به کرونا مبتلا شده و 76303 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده ازای هر 100 هزار نفر اثر ابتلا به کرونا مبتلایان به کرونا کرونا در این کشور ویروس جهش یافته واکسن دوم کرونا 24 ساعت گذشته اتحادیه اروپا شمار مبتلایان آمار مبتلایان مبتلایان جدید نفر جان خود موج سوم کرونا نگران موج سوم اپی واک کرونا بحران کرونا ویروس کرونا ویروس شناسی وزیر بهداشت میلیون نفر محدودیت ها واکسن روسی جمهوری چک نخست وزیر سال 2020 آلمان هم شیوع موج خبر داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!