Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:25:49 GMT

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۰۱۶۲

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید لطیفی ، با اشاره به ایجاد زیست‌بومی برای رونق فناوری‌های حوزه لیزر و فوتونیک گفت: در سال ۱۳۹۹ با اخذ نظرات و مشورت‌های خبرگان علمی و صنعتی، موضوعات دارای اولویت برای رفع نیازهای مختلف در کشور شناسایی و تعریف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درخواست‌های حمایت برای توسعه فناوری، با توجه به نیازهای تعیین شده، دریافت شد که برخی مراحل ارزیابی و داوری را گذرانده و برخی در حال طی کردن این مراحل هستند.

وی افزود: علاوه بر این، با رعایت شرایط خاص مورد نیاز به دلیل بیماری همه گیر کرونا، ستاد با هدف مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون و معرفی خود، در رویدادهای مختلف، علمی و صنعتی مشارکت یا از آن‌ها حمایت کرده است.

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری‌های مرتبط در دستور کار قرار داشته است، ادامه داد: ستاد در بخش حمایت از دستیابی به مرجعیت علمی کشور و ایجاد زیرساخت‌های راهبردی ملی در حوزه‌های کلیدی، برنامه حمایت از مقالات با کیفیت را پیگیری کرد که پذیرش و پیگیری انجام حمایت متناسب با سطح آن، برای ۵۰ مقاله در دست اقدام است.

لطیفی، ایجاد مرکز قطعات مدارات مجتمع نوری را جزو در برنامه‌های عملیاتی ستاد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن بیش از ۱۰ رویداد علمی و فناوری مختلف ازجمله رویداد نیازمحور، کنفرانس، چالش، نمایشگاه و مسابقه مرتبط با حوزه‌های تخصصی فعالیت ستاد برپا شد. همچنین، راه‌اندازی مرکز آموزشی چاپ سه‌بعدی، که پیگیری‌ها برای تعیین مدل اجرایی و آغاز فرایند اجرای آن در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد.

لطیفی، رصد پیشرفت و به نتیجه رساندن حدود ۸۰ طرح‌ مصوب سال‌های قبل را از دیگر برنامه‌های ستاد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰ طرح تصویب شد که به صورت حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند. همچنین پیگیری تصویب و حمایت از ۷  طرح توسعه مقیاس صنعتی در راستای ارتقای صنایع موجود نیز، صورت پذیرفت.

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در سال گذشته، افتتاح یک شتاب دهنده تخصصی حوزه معدن و متالورژی، مشارکت در ایجاد صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه لیزر صورت پذیرفته است. همچنین، ایجاد یک شتاب دهنده تخصصی دیگر در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليزر علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم