Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی آبان ماه در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

«دانایی؛ مانایی» شعار بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شد

در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اعلام نظر اعضای این شورا، «دانایی؛ مانایی» به عنوان شعار این دوره از هفته کتاب انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه همچنین، ۲۴تا۳۰ آبان ماه به عنوان زمان برگزاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.

نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه فراخوان داد

نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه با شعار (کتاب، رسانه و ایمنی) و هدف افزایش توجه به کارکرد‌های رسانه در حوزه نشر و ترویج کتاب‌خوانی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب برگزار شد. این جشنواره تلاش می‌کند با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشاریافته در زمینه کتاب و نشر را بررسی کند.

بر اساس این فراخوان، تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ مکتوب جامعه از طریق افزایش سطح فرهنگ مطالعه در کشور، شناسایی، معرفی و تقویت حضور و فعالیت خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان، برنامه‌سازان و شهروند خبرنگاران حوزه کتاب، افزایش سطح تولید و سطح کیفی آثار مرتبط با حوزه کتاب در رسانه‌های کشور و پرورش، یاری‌رسانی و تقویت متخصصان حوزه کتاب در رسانه‌ها از جمله اهداف این دوره از جشنواره کتاب و رسانه است.

بیشتربخوانید

خبرنگاران برترین آثار ادبی دفاع مقدس را انتخاب می‌کنند/داوری نهمین جشنواره ملی شعر بسیج به پایان رسید


خرید بیش از ۳۶ میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت ارشاد

در جلسات ۶۲۴ و ۶۲۵ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید ۸۳۰ عنوان کتاب در ۸۰ هزار و ۵۵۰ نسخه به مبلغ کل ۳۶ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال تصویب شد.


ارسال ۹۷۳ اثر به نخستین جشنواره بزرگ «غزل فارسی»

در این روز‌ها که با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه هستیم، نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی در فضای مجازی در حال برگزاری است. پس از اتمام مهلت آثار به این جشنواره، به دلیل استقبال شاعران تا ۲۷ مهر ماه سال جاری تمدید شد.

محمد سعید بیلکار، دبیر نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی درباره این جشنواره ادبی گفت: ۹۷۳ اثر از سراسر کشور و چهار کشور افغانستان، تاجیکستان، انگلستان و استرالیا به دبیرخانه نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی ارسال شد که این مسئله گستره غزل فارسی را نشان می‌دهد.

بیشتربخوانید

تمدید رایگان حق عضویت اعضای کتابخانه ملی ایران/ حضور ۱۴۰ شاعر آیینی در سوگواره ملی شعر عاشورایی

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر «منظومه قاسم سلیمانی»

افشین علا از نوشتن تقریظ رهبر انقلاب بر سروده جدیدش با عنوان «منظومه قاسم سلیمانی» خبر داد و نوشت: تابستان  پس از سفر به کرمان و زیارت مزار شهید قاسم سلیمانی، تصمیم گرفتم منظومه‌ای در وصف آن سردار والامقام بسرایم. به لطف خدا پس از روز‌های متمادی توانستم این منظومه را که در قالب مثنوی است با بیش از ۲۰۰ بیت به پایان برسانم. خوشبختانه چندی پیش این اثر به استحضار رهبر فرزانه انقلاب رسید و با استقبال ایشان روبرو شد. این بار حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن ارسال پیامی محبت آمیز، انگشتر خود را نیز به این فرزند کوچک شان اهدا کردند. هدیه‌ای که از تمام مواهب مادی برایم عزیزتر است.

بیشتربخوانید

برنامه‌های هفته کتاب تشریح شد/ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر منظومه قاسم سلیمانی

نامزد‌های جدید جایزه کتاب ماه و سال معرفی شدند

کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان ۱۴ عنوان (۱۷ نسخه) کتاب را شامل سه عنوان کتاب شعر کودک، دو عنوان شعر نوجوان، چهار عنوان داستان کودک و پنج عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزد‌های فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص دادند.

در همین حال، از میان ۵۵۱ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل تابستان، ۳۳۹ عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله پایانی جایزه کتاب این فصل راه پیدا کرد.


طرح پاییزه کتاب ۹۹ با مشارکت ۸۳۵ کتابفروشی آغاز شد

طرح پاییزه کتاب ۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» از امروز شنبه (۲۴ آبان ماه) کار خود را در ۸۳۵ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور آغاز کرد  و تا ۳۰ آبان ماه ادامه داشت.در این طرح، ۶۴۲ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۳ کتابفروشی از سایر شهرستان‌ها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها اعلام آمادگی کردند. همچنین در این دوره، ۱۰۵ کتابفروشی برای نخستین بار به طرح پاییزه کتاب ۹۹ پیوستند.

بیشتربخوانید

معرفی نامزد‌های جدید جایزه کتاب ماه و سال/طرح پاییزه کتاب کلید خورد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته کتاب وزارت ارشاد بیست و هشتمین دوره هفته کتاب نخستین جشنواره بزرگ جایزه کتاب ماه و سال طرح پاییزه کتاب قاسم سلیمانی عنوان کتاب غزل فارسی آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود