Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که در آستانه نشست ترکیه طرح حکومت انتقالی یا مشارکتی در افغانستان پررنگ شده است، رئیس جمهور این کشور گفت که هیچ کسی نمی‌تواند حکومتی را از طریق فشار و زور بر مردم تحمیل کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اشاره به طرح‌های صلح افغانستان و احتمال دولت انتقالی گفت که اگر حکومتی مورد پذیرش افغان‌ها باشد، هیچ کسی نمی‌تواند از طریق فشار جایگزین آن را تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست شورای عالی جوانان در اظهارداشت که «فرصتی برای شما به وجود آمده است تا پایه‌های نظام را محکم کنید، اگر نظامی را نخواهید، کسی توان تحمیل آن را ندارد».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که آمریکا پیش از این طرح حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان را مطرح کرده است و در نشست ترکیه نیز درباره آن طرف‌های دخیل در مسائل افغانستان درباره آن بحث خواهند کرد.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز گفته است که نشست ترکیه برای کشورش سرنوشت‌ساز است.

برخی از سیاسیون افغان به رادیو آزاید گفته‌اند که بحث اصلی نشست ترکیه در باره طرحی است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ارائه کرده است.

وزارت کشور افغانستان: طالبان هیچ تعهدی برای صلح نداردنشست ترکیه برای صلح افغانستان و طرح‌هایی که رنگ اختلاف داردبیانیه طالبان: اگر خارجی‌ها افغانستان را ترک نکنند مبارزه با نیروهای اشغالگر ادامه می‌یابدحضور نظامیان آلمان در افغانستان تا 2022 تمدید شد

«شهزاده مسعود» کارشناس مسائل سیاسی نیز خاطرنشان کرد که شماری از سیاسیون به ریاست حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان علاوه بر حمایت از طرح حکومت مشارکتی بر ضرورت اصلاح محتوای آن تاکید دارند.

با این حال، دولت افغانستان ضمن مخالفت با طرح حکومت مشارکتی گفته است که انتخابات تنها راه سهیم شدن در قدرت است اما طالبان حضور در انتخابات را رد کرده است.

انتهای پیام/.
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه طالبان اخبار افغانستان ترکیه طالبان اخبار افغانستان نشست ترکیه طرح حکومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان

«حزب التحریر» ضمن تأیید روند دستگیری اعضای این گروه توسط حکومت طالبان تصریح کرد این اقدامات آنها را از تلاش برای اقامه‌ خلافت منصرف نمی‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط حکومت طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب‌التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه افراطی در ادامه نیز از حکومت طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه افراطی طی دو ماه گذشته به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستاندادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

اداره اطلاعات حکومت طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است