Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد غفاری قره باغ عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به مناسبت هشتم فروردین ماه سالروز رحلت آیت‌الله غفاری قره‌باغی یادداشتی نوشته است که در ادامه از نظر شما می‌گذرد:

خانه اش در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر بود و در دسترس همه‌ی مردم. معتقد بود که انقلاب برای پابرهنگان است و به همین دلیل زندگی مسئولین را در مناطق بالای شهر، مُنافی شأن یک مدیر انقلابی می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مبالغ کلانی از وجوهات شرعی، همواره توسط مردم متدین، به ایشان تحویل داده می‌شد، بدون آنکه یک ریال صرف خودش یا فرزندانش بشود.

با اعتمادی که مردم به او داشتند، توانست سازه‌ی ساختمان بیمارستان فوق تخصصی قلب حضرت سیدالشهدا علیه السلام را به اتمام برساند و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهد.

وقتی برخی از محترمین به او پیشنهاد دادند که بیمارستان را به نام خودت تأسیس کن! با حرارت تمام گفت که از ابتدا نیت نموده‌ام که به نام نامی شهید مظلوم کربلا بنا شود.

صبح روز رحلتش، شخصی از متدینین شهر تماس گرفت و بدون اطلاع از رحلت ایشان، خبر از خواب دیشبش داد که قبر حضرت آیت الله را در ورودی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام زیارت کرده است.

ادعای پدری برای شهر و استان نمی‌کرد؛ اساساً مرد ادعا نبود، ولی محرومان و فقرای شهر، در روز رحلتش گفتند گویا پدرمان را از دست دادیم. پدر فقرای شهر بود و از محل صندوق مستمندان، کمک فراوانی به آنان نمود.

عمیقاً به ولایت فقیه به عنوان یک داده‌ی فقهی و عقیدتی اعتقاد داشت، و در فتنه ۸۸ جانانه از ولی فقیه دفاع کرد و خودش را با همه فقاهت و درایتش، سربازی از سربازان ولی فقیه نامید!

کد خبر 5177034

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوالحسن بنی صدر فتنه 88 نوروز ۱۴۰۰ رایزنی فرهنگی عید نوروز معرفی نشریات دانشگاه تهران معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رسول جعفریان ادبیات داستانی اوگاندا سال ۱۳۹۹ ایران فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه نامه یکی از مسؤولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

کد خبر 6095369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین