Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با اعزام گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر به مناطق محروم، خدمات‌رسانی آنها هم زمان با ایام نوروز به مدت ۲ هفته به ساکنان روستاهای محروم شهرستان بشاگرد استان هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

مدیر گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد امام عصر (عج) اظهار داشت: ششمین مرحله اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در قالب گروهی متشکل از 8 نفر از بسیجیان استان بوشهر و 3 نفر از بسیجیان استان هرمزگان در روستای شِمسون بخش گوهران شهرستان بشاگرد استان هرمزگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا علامه‌زاده با بیان اینکه روستای شمسون روستایی محروم و همسایه با استان سیستان و بلوچستان است گفت: این روستا از شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد 140 کیلومتر فاصله دارد که 100 کیلومتر از این مسیر، صعب‌العبور است و تنها با خودروهای خاصی مانند خودروهای شاسی بلند می‌توان در آن تردد کرد.

وی افزود: در این روستا 33 خانوار زندگی می‌کنند که زندگی همه این خانوار‌ها درون کپر بوده و فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند.

این فعال جهادی با اشاره به اجرا طرح‌های عمرانی توسط نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: مسجد و مدرسه موجود در این روستا تنها طرح‌های اجرا شده این روستا هستند که مسجد توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است و مدرسه نیز فرسوده شده و مکان خوبی برای تحصیل حدود 25 دانش‌آموز این روستا نیست.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز استان بوشهر تصریح کرد: عیدانه گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر به مردم روستای شمسون، تکمیل ساخت 24 چشمه سرویس بهداشتی و حمام است که کار ساخت آن‌ها در مرحله‌های قبلی اردوهای جهادی در این روستا آغاز شده بود.

توزیع بیش از 600 میلیون ریال ملزومات زندگی در شمسون

علامه‌زاده از توزیع بیش از 600 میلیون ریال ملزومات زندگی و سوغات عید در این روستا خبر داد و تصریح کرد: تعدادی وسایل ملزومات زندگی مانند ظروف پخت غذا، لامپ، وسایل پخت نان محلی، کپسول گاز، گاز تک شعله و منبع آب و مقداری نیز البسه، کفش، شیرینی با همکاری خیران و کمک‌های مردمی آماده شده است که در مدت  2 هفته در این روستا بین اهالی و کودکان این روستا توزیع می‌شود.

وی افزود: در مسیر رسیدن به روستای شمسون، چند روستای محروم دیگر نیز وجود دارند که ما تلاش می‌کنیم با توزیع البسه و شیرینی عید بین کودکان این روستا، خدماتی را نیز به مردم این روستاها ارائه دهیم که در همین راستا 2 تبلت نیز تهیه شده است که قرار است به 2 دانش‌‌آموز روستاها اهدا شود.

مدیر گروه جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر به اجرا برنامه‌های فرهنگی در این روستا نیز اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، آموزش نماز، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، برگزاری جشن نیمه شعبان و دیگر برنامه‌ها از جمله مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی است که در این روستا اجرا می‌شود.

110 گروه جهادی به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام شدند730 گروه جهادی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند602گروه جهادی استان بوشهر در مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند

وی اضافه کرد: آموزش محیط زیست و توانمندسازی مردم این روستا در این زمینه، ایجاد اشتغال با تمرکز بر توسعه دامداری و فعالیت بیش‌تر در این حوزه و رفع مشکلات آب این روستا از جمله مواردی هستند که در این اردوی جهادی در کنار سایر اقدامات جهادی در این روستا انجام می‌شود.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز استان بوشهر پیگیری مطالبات مردم شمسون را مهم ارزیابی کرد و گفت: روستای شمسون روستایی با جمعیت بالای 20 خانوار است که لازم بوده است تا مشکلات تردد آن برطرف شود که این موضوع به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم این روستا توسط این گروه جهادی پیگیری می‌شود.

رضا علامه‌زاده افزود: اگر کسی در روستای شمسون بیمار شود با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر مواصلاتی این روستا، در ابتدا او را با موتورسیکلت به نخستین نقطه استان سیستان و بلوچستان منتقل و سپس از آن جا او را با خودرو به مرکز درمانی منتقل می‌کنند که این موضوع هزینه‌های درمانی، زمانی و حتی جانی زیادی را به مردم این روستا تحمیل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر از سال‌ها پیش فعال بوده و به انجام فعالیت‌‌های جهادی مشغول بوده اما حدود 4 تا 5 سال است که به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی تاکنون فعالیت‌های جهادی متعددی را در سطح کشور انجام داده است خاطر نشان کرد: برای نمونه می‌توان به انجام فعالیت‌‌های خدمات‌رسانی در زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و سیل خوزستان اشاره کرد.

مدیر گروه ایثارگران بدون مرز بوشهر به فعالیت‌های جهادی این گروه در استان بوشهر نیز اشاره و تصریح کرد: روستاهای بنه جابری دشتستان و بن ریز دشتی 2 روستای هدف گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر هستند که چند بار در سال در این روستاها حضور پیدا کرده و ضمن شناسایی مشکلات آن‌ها برای رفع این مشکلات و انعکاس آن‌ها به مسئولان مربوطه تلاش می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم این روستا مدیر گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: بار مسئولیت خدمت رسانی در شهر و بویژه روستا‌ها برعهده شوراهاست که باید با اتحاد و همدلی بین همه دستگاه‌های اداری و اجرایی، مشکلات و معضلات شهرستان را برطرف سازیم.
عزیزالله عباسی بااشاره به قرارگیری ۲۸ روستا و دو شهر داران و دامنه در سطح شهرستان فریدن افزود: در سطح شهر و روستا‌های فریدن در مجموع ۱۰۶ نفر شورا مسئولیت خدمت رسانی را برعهده دارند که به مناسبت روز شورا در محل امامزادگان شهر زیارتی دامنه گردهم آمدند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر