Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:08:23 GMT

برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد انزلی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۲۷۶۱

برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد انزلی

حجت الاسلام صباحی از برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۴ مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام «عباس صباحی» امروز (یکشنبه ، ۸ فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار داشت: مراسم جشنی به همین ‌مناسب امشب در میدان اصلی شهر با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز بندر انزلی تصریح کرد: همچنین در چهار روستاهای آبکنار، کپورچال، لیجارکی و طالب آباد مراسم جشن و مولودی خوانی اجرا می شود.


وی در ادامه ایجاد ایستگاه صلواتی و آذین بندی و چراغانی شهر را از برنامه های جانبی نیمه شعبان در انزلی اعلام کرد.
 

صباحی به برخی آداب شب نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: غسل کردن که باعث تخفیف گناهان می شود ، احیاء این شب به نماز، دعا و استغفار، خواندن زیارت حضرت امام حسین(ع) که افضل اعمال این شب است و موجب آمرزش گناهان می شود، تلاوت دعای کمیل برای ورود به این شب، خواندن دو رکعت نماز و ذکر سبحان الله والحمد لله والله اکبر و لا اله الا الله یکصد مرتبه از جمله اعمال این شب هستند.


حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه در برخی روایات اهمیت این شب را با شب قدر برابر دانسته اند، تاکید کرد: امام زمان تنها متعلق به فرهنگ شیعی نبوده بلکه متعلق به همه مکاتب است و همه ادیان دنیا اعتقاد دارند روزی منجی خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.


وی افزود: ملل و اقوام مختلف با اعتقاد به مسئله مهدویت در مصداق مهدی موعود در اختلاف با هم هستند بهطور مثال اهل سنت معتقدند منجی عالم بشریت هنوز متولد نشده درحالیکه تشیع می گوید امام زمان (عج)پس از غیبت صغری اکنون در غیبت کبری هستند و مانند خورشید از پس ابر، عالم را از نور علمش بهره مند می کند.


وی خاطر نشان کرد: بشریت به طفیل وجود امام زمان است که پابرجا مانده و نظام هستی اگر عنایت و توجه آن بزرگوار نباشد هر آینه ممکن است، دگرگون شود.
 

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن نیمه شعبان نیمه شعبان بقاع متبرکه مساجد نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب «رضای انقلاب» با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیرو‌ها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: احساس کردم این که چطور یک روحانی چنین ظرفیتی در منطقه‌ای ایجاد می‌کند می‌تواند الگو برای همه روحانیون باشد که دوست دارند به جامعه خودشان خدمت کنند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ایشان یکی از تربیت یافتگان حضرت امامند، از روحانیونی که در مسیر نهضت با امام پیوند خوردند و با همان روحیه و همان نگاه آمدند وظیفه خودشان را اعلام کردند. این طور می‌خواهم بگویم که جریان نهضت را که نگاه می‌کنید حضرت امام خیلی تشکیلاتی عمل نمی‌کردند که بگویم یک سازماندهی خاصی داشته باشند بلکه آگاه کردن افراد را معیار خودشان قرار داده بودند.
رسید.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» درباره علت انتخاب اسم کتاب هم افزود: ایشان در صحبت هایشان وقتی صحبت کردند آن هدف اصلی شان چی بوده می‌گفتند که من فقط عاشق انقلاب بودم عاشق نهضت امام بودم همه کارهایشان برای رضای انقلاب بود اسم خودشان هم که رضا یک ایهامی ایجاد شده رضای انقلاب به معنای این که آقارضای انقلابند که انقلابیند هم به معنای این که نیت شان این بوده که در مسیر رضایت انقلاب کار‌های خودشان را سامان بدهند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ما خیلی آدم‌های ارزشمندی داریم که این جریان انقلاب تا به این جا رسانده اند و فکر می‌کنم اگر بتوانیم این‌ها را خوب ترسیم کنیم برای جامعه مان، آن وقت آدم‌ها می‌فهمدند که حالا که به این نقطه رسیدیم نقطه حتما پایانی نیست ما نیاز به ایثارگری‌های بیشتری داریم و نیاز داریم که آدم‌هایی پیدا بشوند که بیایند ادامه مسیر را بدهند تا به آن هدف نهایی برسیم.

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده و انتشارات سوره مهر با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش