Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فناوری یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از عصاره ۸ گیاه موفق به دستیابی به مواد ضد عفونی کننده بر پایه آب و نانو شدند که در کمتر از یک دقیقه سطوح را ضد عفونی خواهد کرد.  

نانوامولسیون گیاهی ضد عفونی کننده نام محصولی است که در سومین مسابقه نانواستارت‌آپ عرضه و به عنوان طرح منتخب برگزیده شد.

این محصول ساخته شده، یک نانوامولسیون روغن‌های گیاهی است که با استفاده از عصاره ۸ گیاه دارویی بومی ایران تقویت شده است، به گونه‌ای که توانایی از بین بردن انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها را در کمتر از یک دقیقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نیما حق‌شناس، مدیر عامل این شرکت فناور و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران، این محصول تولید شده بر پایه مواد اولیه گیاهی، طبیعی و خوراکی است که در آن از نانو روغن‌های گیاهی استفاده شده که سازگار با پوست و ضد حساسیت است.

وی با بیان اینکه این محصول بر پایه آب و فاقد الکل است، یادآور شد: این نانوامولسیون فاقد مواد صنعتی مضر مانند "کلر"، "پراکسیدهیدروژن، نانو ذرات فلزی، امولسیفایرهای صنعتی از جمله SLS، بنزوآلکونیوم، متازایلتول، ترکیبات  ۴ گانه آمونیومی وایتکس است.

مجری طرح با بیان اینکه این نانو محصول قابل استفاده در ضد عفونی ‌کردن دست، سطوح، دام و طیور، کفش و داشبورد و موبایل است، اظهار کرد:  محصولات موجود در بازار علاوه بر سمی بودن برای افراد و محیط زیست، سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی برای برخی از مشتریان می‌شود، ولی این محصول به دلیل استفاده از عصاره گیاهی آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نخواهد کرد.

این محصول از سوی نیما حق‌شناس و زینب عسکری از محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.

 

ایسنا/

برچسب ها: ضدعفونی ، کرونا ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NPw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ضدعفونی کرونا بازارنیوز ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند