Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«جک کیان» مدیر اندیشکده مطالعات جنگ در واشنگتن یکشنبه گفت که سند همکاری 25 ساله ایران و چین پیروزی بزرگی برای هر دو کشور به شمار می‌آید.

وی که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد،‌گفت: «چین منافع راهبردی زیادی در خاورمیانه دارد و پکن کاملا به نفت این منطقه وابسته بوده و بیش از 60 درصد از نیاز نفت چین از این منطقه می‌آید و همین موضوع دلیل علاقه آنها به این رابطه است و این توافق جریان نفت از ایران را برای آنها تضمین می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این اندیشکده آمریکایی اضافه کرد: «پیامد این توافق برای آمریکا قطعا این خواهد بود که تاثیر تحریم‌ها بر ایران کاهش می‌یابد و انگیزه آنها برای آمدن به میز مذاکره و کار کردن بر روی توافق هسته‌ای بهتر و بهبود یافته کاهش می‌یابد».

پیش از بلومبرگ، نشریه «وال‌استریت ژورنال» نیز با بیان اینکه امضای سند راهبردی بین ایران و چین باعث نقش بر آب شدن نقشه‌های آمریکا برای منزوی کردن تهران شد، نوشت پکن در سال‌های اخیر یک شریک تجاری مهم برای ایران بوده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واشنگتن سند راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار لباس فرار بزرگ را پوشید! (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، بعد از سه بازی دشوار مقابل پرسپولیس، سپاهان و استقلال خوزستان، تیم ملوان در ورزشگاه خانگی خود به مصاف هوادار خواهد رفت. این بازی حساس در شرایطی برگزار خواهد شد که  با توقف گل‌گهر در بازی روز گذشته، ملوان فرصتی فوق‌العاده برای تثبیت جایگاه خود در رتبه پنجم دارد.

ملوان با پیروزی در مقابل هوادار ۴۱ امتیازی خواهد شد و به یک قدمی بهترین امتیاز تاریخ خود با دراگان اسکوچیچ هم می‌رسد. همچنین آنها اختلاف خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده به شش امتیاز افزایش خواهند داد.

نکته جالب در مورد ملوان این است که آنها در بازی دور رفت هوادار را بردند و حالا در صورت پیروزی، دومین دبل این فصل را جشن خواهند گرفت.

مهدی تارتار نیز در جلسه آنالیز به بازیکنانش هشدار داده که آنها باید بیشترین میزان تلاش را در این بازی به کار بگیرند. او همچنین گفته که بازیکنان بی‌انگیزه جایی در تیمش نخواهند داشت.

ملوان بعد از این بازی دو بازی خانگی دیگر خواهد داشت و هواداران این تیم تنها ۲۷۰ دقیقه برای تماشای تیم جذاب خود فرصت خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • تارتار لباس فرار بزرگ را پوشید! (عکس)
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!