Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:49:58 GMT

پیشنهاد روسیه برای بازگشایی کانال سوئز

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۲۸۹۸

پیشنهاد روسیه برای بازگشایی کانال سوئز

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، بوریسنکو گفت: روسیه آماده است تا هر نوع کمک را برای رفع مسدودیت کانال سوئز با کشتی  "اور گرین" در اختیار مصر قرار دهد.

وی افزود: کانال سوئز شاهراه آبی مهمی برای جهان است و روسیه نیز از بروز حادثه پیش آمده ناراحت است.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که این مساله در کوتاهترین زمان ممکن حل شود و فعالیت کانال سوئز از سر گرفته شود، بدیهی است ما برای ارائه هر کمک لازم به دوستان مصری آمادگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بوریسنکو گفت که دولت مصر تاکنون درخواست کمک نکرده است. 

 شرکت ناظر بر اقدامات امداد و نجات کشتی "اور گرین" گفت که تلاش ها برای نجات این کشتی غول پیکر که در هنگام طوفان شن در کانال سوئز  گرفتار شده، ممکن است هفته ها بطول انجامد.

این در حالی است که اروپا و آمریکا به دلیل شیوع بیماری همه گیری کرونا به افزایش واردات نیاز دارد و مسدود شدن این کانال موجب شده تا کانتینرهای حمل بار در مناطق مبدا بصورت خالی نگهداری شود.

بحران به وجود آمده موجب انباشت کالا و ایجاد گلوگاه در بندرهای دریایی شده است که این امر بر بخش حمل و نقل تأثیر می‌گذارد و هزینه حمل و نقل را افزایش خواهد داد و اوضاع اقتصادی جهان را وخیم تر خواهد کرد.

بر اساس برآورد روزنامه تخصصی حمل و نقل « لویدز لیست » روزانه تقریباً ۹.۶ میلیارد دلار کالای کانتینری از کانال سوئز عبور می کند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند که هزاران کانتینر پس از خالی شدن مواد آنها در بازارهای جهانی از طریق کانال سوئز به کارخانه های آسیا بازگردانده می شود.

سرلشکر «اسامة ربیع» رئیس اداره کانال سوئز در نشست خبری اعلام کرد که کاپیتان کشتی به گل نشسته، اولین و آخرین مسئول بحران است زیرا او ناخدای کشتی است.

وی اظهار داشت که شرایط جزر و مد و سرعت باد حل بحران را دشوار می‌کند اما فعالیت های شدیدی برای حل این بحران در حال انجام است.

به گزارش شبکه روسیه الیوم،  اسامه ربیع با بیان اینکه کانال سوئز کشتی های بزرگتر از کشتی بحران زده را تحمل کرده است، افزود: همین کشتی پیش از این بارها از کانال سوئز بدون هیچ مشکلی عبور کرده بود.

وی تاکید کرد که مقامات مسئول در کانال سوئز مشغول تحقیق در مورد بحران به وجود آمده هستند.

برچسب‌ها روسیه کشتی مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه کشتی مصر روسیه کشتی مصر اخبار کنکور کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،با تلاش نیرو‌های امدادی مسیر روستای خدا آفرید بشرویه که بر اثر بارندگی‌های امشب مسدود شده بود بازگشایی شد.

از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در مسیر‌های کوهستانی با احتیاط تردد کنند.

دیگر خبرها

  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی (فیلم)
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie