Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام استاندار ایلام بر ضرورت اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در جهت تحقق شعار سال تاکید کرد.

دکتر محمد نوذری امروز یکشنبه ۸ فروردین در دیدار مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این مطلب که اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در اولویت کار دولت است، گفت: یکی از حوزه های مهم استان جهت تحقق شعار سال بخش کشاورزی بوده که در این زمینه اتمام طرح‌های نیمه تمام چون سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خواستار کمک و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی برای اتمام این طرح های مهم شد و گفت: البته بایست از مجموعه تلاش های این وزارتخانه در قبال توسعه کشاورزی استان تقدیر کرد.

دکتر نوذری میزان افزایش اراضی کشاورزی آبی استان ایلام تا پایان دولت را ۱۷۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا قبل از سال ۹۶ بین ۶۵ تا ۷۰ هزار هکتار زمین آبی در استان داشته ایم و در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۱۰ هزار هکتار رسیده و حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اقدام داریم که تلاش می شود تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد که برای این مهم نیازمند مساعدت ویژه وزارتخانه های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی هستیم.
 
وی اتمام طرح ها و پروژه های مهم حوزه کشاورزی را از ضرورت های مهم استان برای ایجاد اشتغال و توسعه استان عنوان کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده هر ۴ هکتار زمین آبی کشاورزی توان ایجاد اشتغال برای یک نفر خواهد داشت که در این زمینه افزایش زمین های کشاورزی استان ضمن اینکه منجر به ایجاد اشتغال می شود باعث افزایش تولید و تحقق شعار سال نیز خواهد گردید.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های استان نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسوولان کشوری است، گفت: از آنجا که برنامه سازگاری با کم‌آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر در جهت تحقق سهمیه پیش‌بینی شده اراضی آبی استان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی در ادامه خواستار همکاری وزارت نیرو و کمک جهاد کشاورزی برای اختصاص سهمیه آب استان شد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در استان آماده شده است که بر اساس پیش‌بینی‌ها نیازمند ۲ میلیارد مترمکعب آب هستیم.

در ادامه این دیدار مهندس اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار ایلام در روند اجرای طرح ها و پروژه های حوزه کشاورزی، گزارشی در خصوص مسائل و مشکلات آب  و خاک استان و توسعه اراضی آبی ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه راه توسعه استان از محور آب و خاک می‌گذرد، یادآور شد: حوزه کشاورزی در استان ایلام به خوبی مورد توجه قرارگرفته و اعتبارات خوبی هم بر این مقوله مهم و اساسی اختصاص یافته است و در ادامه برای رونق تولید در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

برچسب ها: ایلام ، تحقق شعار سال ، شعار سال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nig

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایلام تحقق شعار سال شعار سال کشاورزی استان تحقق شعار سال حوزه کشاورزی اتمام طرح ها هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود

به گزارش جام جم آنلاین ؛ حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستا‌های پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهر‌های مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهر‌های ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی