Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان برای رفع محرومیت و مشکلات در شهرستان سرپل ذهاب منتظر تصمیم گیری استان و کشور نباشند، زیرا برخی تصمیم‌ها در حوزه شهرستان می‌تواند در سطح ملی تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او منطقه غرب استان کرمانشاه را محروم دانست و گفت : براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، شهرستان سرپل ذهاب رتبه اول بیکاری استان و گیلان‌غرب نیز در رتبه سوم است.

او افزود: سامانه گرمسیری یک طرح بزرگ ملی در شهرستان است که با راه اندازی کامل آن انقلاب بزرگی در تولیدات کشاورزی و رشد اقتصادی منطقه ایجاد می‌شود و می‌تواند گام مهمی در اشتغالزایی شهرستان باشد.

حیدری با بیان اینکه تلاش برای راه اندازی کامل طرح و تحت پوشش قرار گرفتن اراضی جامانده ادامه دارد، افزود: جلسات متعددی با وزرای نیرو و جهاد کشاورزی انجام شده و تیم‌های کارشناسی نیز سفر‌هایی به این منطقه داشته اند که قرار شد چهار هزار و ۴۵۰هکتار از اراضی جامانده از محل صرفه جویی و ذخیره در طرح تحت پوشش قرار گیرد، ولی ما کماکان برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام هفت هزار و ۵۰۰هکتار اراضی جامانده تلاش می‌کنیم.

او ادامه داد: بازارچه تیله کوه نیز نقش مهمی در رشد اقتصادی منطقه دارد که پیگیری‌های بسیاری هم در استان و هم با طرف عراقی انجام شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به پروژه سد هواسان گفت: برای این طرح از قبل اعتباری اختصاص یافت که برای سال جدید نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و با وجود مخالفت‌های بسیار اعتباری دیگر برای آن در نظر گرفته شد که با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع شود.

حیدری گفت: در این طرح بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و باشروع عملیات اجرایی آن بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح پتروشیمی و پالایشگاه غرب استان کرمانشاه ادامه داد: پالایشگاه در منطقه‌ای که نزدیک به مخازن گاز باشد احداث می‌شود و پتروشیمی غرب استان با موافقت دولت نهایی شده و بخش خصوصی با نظارت و حمایت دولت آن را با تایید کارشناسان در منطقه مناسب عملیاتی خواهد کرد که برای استفاده هر سه شهرستان خواهد بود.

حیدری افزود: رونق و پیشرفت شهرستان در سایه همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی رفع محرومیت تحت پوشش قرار سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هاشمی: در دفاع خوب نبودیم/ مسئولان آسیا عادلانه تصمیم بگیرند
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب