Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گاهی ما در مرحله سخنرانی اشاره می کنیم وحدت چیز خوبی است، باید وحدت داشته باشیم، وحدت باید بین قوا باشد اما در همان صحبت، یک حرفهایی می‌زنیم که ضد همان خواسته ای هست که به نام وحدت، اشاره می کنیم.

«محسن کوهکن»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص ضعف های ساختاری کشور گفت: در بحث مدیریت دو دیدگاه وجود دارد؛ یک دیدگاه این است که ما از آن به عنوان مدیریت «جهادی و انقلابی» یاد می کنیم که گاهی اوقات افرادی که مخالف این نوع مدیریت هستند سعی می کنند آن را مترادف با بی قانونی  و بی در و پیکر عمل کردن تلقی کنند که البته اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سوال این باشد که بزرگترین مشکل در حوزه مدیریت چیست؟ باید گفت که به نوعی روزمرگی بزرگترین مشکل و چالش در عرصه مدیریت است که به نمونه های آن هم، می توان اشاره کرد.

او در خصوص ریل گذاری جدید اظهار کرد: در ارتباط با بحث پیشگیری در مورد کرونا، یک طرحی به نام «شهید سلیمانی» تهیه شد که وزارت بهداشت و درمان و معاونین و مسئولین مربوطه که مرتبط هستند و این کار در حوزه مدیریت آنها است، تشکر و قدردانی کردند و آن را یک طرح موفقی دانستند. یا مثلا بعد از پیروزی انقلاب در امر واکسیناسیون، وزارت بهداشت و درمان در یک جذب مشارکت و همکاری از نیروهای بسیج از بسیجیان خواست و آنها نیز ورود پیدا کردند و با مدیریتی که خود وزارت بهداشت و درمان داشت، موفق عمل کردند.

کوهکن اضافه کرد: گاهی یک مدیریت جهادی حتی به صورت پروژه ای هم پس از انقلاب برای ما دستاوردهای خوبی داشته و اعتبار ما را در سطح بین الملل بالا برده و نمونه اش هم همین است که گفتم واکسیناسیون انجام شد و خود سازمان بهداشت جهانی و کسانی که مسئولیت جهانی دارند در این حوزه قدردانی کرده و تعجب کردند که  آن درصد  پوششی که ایران در زمینه واکسیناسیون داد، زیرا درصد بسیار بالایی بود و شاید از دیدگاه آنها به راحتی نمی شد با یک نگاه در چهارچوب سیستم های اداری، چنین کاری را انجام داد. نمونه بعدی هم طرح شهید سلیمانی بود که اشاره کردم.

او افزود: به نظر من اگر بین مردم برویم افزایش بی رویه قیمت ها یک مشکل است که بخشی از آن ناشی از تحریم هاست اما آنها هم نهایتا بحث نظارت را مطرح می کنند. نظارت در این حوزه بحث مدیریتی است، اگر در این حوزه بخواهیم موفق باشیم و میزان رضایتمندی مردم را در حوزه مدیریت بالا ببریم باید به سمت و سویی برویم که نگاه مدیریتی انقلابی وجهادی را نهادینه کنیم و این مستلزم این است که خود معتقد باشیم و بدانیم به این شکل بهتر می توانیم بر مشکلات فائق بیاییم و بعد هم زیرمجموعه هایی که انتخاب می کنیم و کار را به آنها می سپاریم اگر از نظر فردی و فکری هم انقلابی نیستند، لااقل از آنها انتظارات و مطالبات کار جهادی و انقلابی داشته باشیم.

او افزود: مردم انتظار دارند که مسئولین تلاش کنند. اگر مسئولین تلاش خود را با یک مدیریت انقلابی و جهادی انجام دهند حتی اگر نتیجه هم ندهد چون مردم شاهد تلاش ها بودند قدردان خواهند بود.

کوهکن در خصوص راه های رسیدن به توسعه خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس آمایش سرزمینی، اعتماد و اتکاء به نظرات کارشناسی با همان مدیریتی که اشاره کردم برنامه های توسعه ای را جلو ببریم، یکی از تجارب که بعد از انقلاب داریم این است که برنامه های 5 ساله که نوشته شده، دولت ها بر هر دلیلی درست یا نادرست برنامه برای آنها، محور نبوده است. در آخرین سال برنامه، ما یک گزارشی داشته باشیم که مثلا به 36 درصد برنامه عمل شده، شما وقتی برنامه که حداقل یک کار مشترک دولت و مجلس هست و محور آن هم توسعه همه جانبه کشور است 36 درصد آن عملیاتی و اجرا می شود انتظار دارید توسعه با چه سازوکاری خود را در جامعه در بخش های مختلف، نشان دهد.

کوهکن در پاسخ به اینکه در صورت مسئول بودن برای برون رفت از شرایط چه اقدامی می کردید، عنوان کرد: بستگی به این دارد که طرف در کجا مسئول باشد اگر منظور دولت است طبق قانون اساسی رئیس جمهور مسئول نظام مالی و اداری است. از آنجایی که ما تفکیک قوا داریم و هیچ قوه ای تحت تسلط قوای دیگر نیست به صورت طبیعی قوا باید کارهایشان را با یکدیگر به صورت یک حرکت تعاملی و روش های اغنایی پیش ببرند. اولین گام و حرکت این است که بدون هرگونه تنش و نیش زدن کارها را پیش ببریم. گاهی ما در مرحله سخنرانی اشاره می کنیم وحدت چیز خوبی است، باید وحدت داشته باشیم، وحدت باید بین قوا باشد اما در همان صحبت، یک حرفهایی می زنیم که ضد همان خواسته ای هست که به نام وحدت، اشاره می کنیم.

او اضافه کرد: من یک زمانی فکر می کردم اگر رئیس جمهور هم چنین کاری کند می تواند باب اختلاف با مجلس یا دستگاه قضایی را ببندد. حساب کردم رئیس جمهور می تواند ابتدای امر مطرح کند که هر کسی از دولت در هر منصب و رده ای اگر علیه دو قوه دیگر صحبت کند بدون هرگونه بررسی از مقام خود عزل می شود، این به آن معنی نیست که دولت یک دولت تو سری خوری باشد این معنی و مفهومش این است که اگر اختلاف نظری و مشکلی بود، ما این اختلاف نظر را با یک ساز و کار منطقی که اشراف به اختلافات داشته باشد حل کنیم. ارتباطات و تعامل باعث می شود که دیدگاه ها به هم نزدیک شود؛ دیدگاه ها وقتی به هم نزدیک شد به جای اینکه قوا وقت خود را صرف تلاش برای خنثی سازی تلاش های کارشناسی طرف مقابل کنند این را به یک برآیند می کنند و آن برآیند حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.

کوهکن در خصوص تغییر برخی قوانین متذکر شد: اولین نگاه برای اینکه کسی ادعا کند قوانین نیاز به تغییر دارد مستلزم این است که شما قوانین را خوب اجرا کنید. یعنی دولتی، موفق است که در سرلوحه کارهایش بنویسد بدقانونی بهتر از بی قانونی است. هر دولت اگر شعارش این باشد معنای آن این است که به دستگاه ها می گوید وقتی یک مصوبه تصویب شد، شما حق ندارید آن را اجرا نکنید و حتما باید آن را اجرا کنید و مهمتر از آن وظیفه دارید، ارزیابی خودتان را در یک مقطع زمانی که انجام دادید به من رئیس جمهور بدهید تا اگر اشکالی وجود دارد از طریق تعامل و گفتگو و بردن لایحه و فوریتی آن مشکل را حل کنیم. 

او در پیام نوروزی به مردم اظهار کرد: مردم ما مردم خوبی هستند قدر آنها را باید دانست و سال نو را باید صمیمانه به آنها تبریک گفت. ویروس کرونا زندگی آنها را دستخوش یک سری ناملایمات قرار داده و شکل زندگی آنها را عوض کرده است. امیدواریم در سال آینده این مشکل حل شود و مردم بتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند. هیچ کشوری در دنیا بدون حضور مردم در صحنه نتوانسته مشکل خود را حل کند. در برخی از کشورهای اروپایی در سطح رئیس جمهور و نخست وزیر و مجلس تغییراتی داده می شود اما تغییرات کلان آنها  4 الی 5 درصد است برای اینکه نگاه آنها این است که همه کاره خودشان هستند و اساسا اینطور نیست که با عوض شدن یک نخست وزیر یا رئیس جمهور، 80-90 درصد احوالات عوض شود. آنها تغییراتی که برای دولت های مختلف و با گرایش های مختلف می بینند، حداکثر زیر 10 درصد است. در فرهنگ عمومی خودشان همه کاره هستند و تا خودشان نخواهند امور مختلف در بخش های اقتصادی، مالی و فرهنگی اصلاح نمی شود. این به یک باور تبدیل شده است، اگر چنین باوری به وجود بیاید به اعتقاد من قدرت حل مشکلات به پاس ظرفیتی که مردم ما دارند چندین برابر آن کشورها خواهد بود. 9

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا درمان انقلاب واکسیناسیون بهداشت و درمان بسیج وزارت بهداشت و درمان سازمان بهداشت جهانی ایران مشکلات کارشناسی دولت و مجلس جامعه قانون رئیس جمهور مجلس دستگاه قضایی و سال نو ویروس نوروز محسن کوهکن نوروز 1400 اشاره می کنیم داشته باشیم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود خلیل عضو تیم مذاکره کننده دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، در پاسخ به سوالی درباره نتیجه مذاکرات دانشجویان با اداره دانشگاه کلمبیا گفت: ما از شب گذشته به مدت ۱۱ ساعت با اداره دانشگاه درباره خواسته‌های خودمان مذاکره کردیم که شامل قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با دانشگاه‌های رژیم اشغالگر و شرکت‌هایی است که در کشتار ملت فلسطین دست دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: دانشگاه (کلمبیا) درباره ذکر هر چیزی که وجهه بین المللی اسرائیل را مخدوش کند، لجبازی می‌کند و ما هم اصرار داریم که این درخواست، خواست اصلی مردمی است که در اینجا حضور دارند و این خواسته را کنار نخواهیم گذاشت. حتی اگر ما را تهدید کنند که نیرو‌های گارد ملی یا پلیس را خواهند آورد، ما در اینجا خواهیم ماند تا به این خواسته‌ها برسیم. ما هم اکنون بر مذاکرات درباره چارچوب‌هایی تمرکز می‌کنیم تا مشخص شود که در جدول زمانی نزدیک و نیز در بلندمدت، می‌توانیم به چه چیز‌هایی برسیم. ما با دانشگاه برای تعیین کردن این چارچوب‌ها کار می‌کنیم، اما بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم. 

محمود خلیل ادامه داد: این تحصن در نهایت، برای یاری رساندن به مردم غزه و مردم فلسطین است و ما تا زمان رسیدن به همه این خواسته‌ها، در اینجا خواهیم ماند. می‌خواهیم به خواسته‌های خود چه با مذاکره و چه با فشار‌های بیشتر و بیشتر بر دانشگاه برسیم تا خواسته‌های بیشتری از ما را محقق کند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند