Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه فضای مجازی به بستری تبدیل شده که افراد می‌توانند در آن به بیان نظرات و عقاید خود بپردازند؛ این بستر در بسیاری از موارد برای مطالبه‌ها، همدردی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم مورد استفاده قرار گرفته و حرف دل اقشار مختلف جامعه را به گوش دیگران می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۹ هم با وجود تمام سختی‌ها و فراز و نشیب‎هایش گذشت و برگ دیگری از تقویم عمرمان ورق خورد. ۳۶۵ روز دیگر از زندگی‌مان را هم با کرونا و بدون سردار سلیمانی که هر دو از اتفاقات مهم و غیرقابل باور سال ۹۸ بودند پشت سر گذاشتیم و با امید به آینده‎ای روشن قدم در مسیر انتظار بهاران نهادیم. سالی که گذشت مانند بسیاری از سال‌های عمرمان پر از اتفاقات خوب و بد بود که شاید درگیری دائمی با ویروس منحوس کرونا و از دست دادن هزاران هزار نفر از هموطنانمان باعث شد سختی‌هایش بیشتر به چشممان بیاید، اما ساخت ده‌ها واکسن کرونا در سراسر جهان به خصوص در میهن عزیزمان، کورسویی از امید را در دلمان روشن کرد.

در این گزارش، چکیده‌ای از هشتگ‌هایی را مشاهده می‎کنید که در فصل تابستان سال ۹۹ به موضوعاتی داغ در فضای حقیقی و مجازی تبدیل شدند و کاربران با نوشتن توئیت‎هایی در صفحه‎های اجتماعی خود برای همیشه آن‌ها را در تاریخ ثبت کردند.

بیشتر بخوانید

پربحث‌ترین واکنش‌های کاربران در تابستان ۹۹؛ از مرگ مشکوک قاضی منصوری تا نگرانی رجوی برای اعدام اغتشاشگران قتل #خاشقچی

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که مدتی پیش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید و کسی هم درباره عاملان و یا آمران این قتل چیزی نگفت. این قتل مشکوک باعث شد تا ابهامات زیادی به وجود آید و مردم برای دانستن جزئیات این قتل وحشیانه کنجکاو شوند. حالا پس از گذشت بیش از دوسال از قتل خاشقچی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دستور ترور این روزنامه‌نگار منتقد را صادر کرده است. انتشار این اسناد و مدارک در چنین موقعیتی توسط دولت آمریکا باعث شد تا کاربران شبکه اجتماعی نظران خود را درباره این اسناد بنوسند.

 هواپیما ربای پلاستیکی

چهارشنبه شب ( ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ) در پروازی که «ایران ایر» از مشهد به سمت اهواز داشت یک خانواده با مهماندار هواپیما به بحث و مشاجره پرداخت و بعد هم با اسلحه کشیدن ادعا کرد که در هواپیما بمب جاسازی کرده و با این آشوب‌ها سعی داشت خلبان را به سود خودش تهدید کند. پس از این اتفاقات از سوی نیرو‌های سپاه پاسداران به پرواز مذکور، دستور فرود اضطراری در فرودگاه اصفهان اعلام شد. پس از دستگیری هواپیما ربا مشخص شد که این موضوع کاملا ساختگی بوده و اسلحه پلاستیکی همراه شخص مذکور بوده است و ماجرای بمب نیز کاملا دروغین است. کاربران فضای مجازی با انتشار توئیت‌هایی شخصی که اقدام به انجام این عمل سخیف کرده بود را مورد تمسخر قرار دادند.

اجرای سند ۲۰۳۰

تخصیص ردیف بودجه برای اجرای سند ۲۰۳۰ در بودجه وزارت آموزش و پرورش، در ۱ دی ۱۳۹۹   به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی تبدیل شد. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در گفتگویی با بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو در این باره گفت: "بنده امروز از این موضوع مطلع شدم و هیچ دخالتی در این متن نداشتم، وزارت آموزش و پرورش بار‌ها اعلام کرده است که هیچ نسبتی با سند ۲۰۳۰ ندارد.

" البته شایان ذکر است؛ رهبر معظم انقلاب پیش از این در دیدار‌های مختلف با استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها،  دانشجویان، معلمان و فرهنگیان بار‌ها درباره این سند صحبت و مخالفت خود را با اجرای آن اعلام کردند. تخصیص بودجه برای اجرای سند ۲۰۳۰  با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و اظهار بی اطلاعی وزیر آموزش و پروش در این باره باعث شد کاربران با انتشار توئیت‌هایی از مجلس، وزارت آموزش و پروش و سازمان برنامه و بودجه انتقاد کنند و خواستار پیگیری و پاسخگویی در این باره باشند.

آمریکایی تماشایی

‌ ۱۷ دی ۱۳۹۹ به وقت ایران نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز شد، ولی با حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد. ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات و رای نیاوردنش، ادعای تقلب کرده و گفت:"کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام! "در جریان این حمله، معترضان به ساختمان کنگره هجوم برده و آن را اشغال کردند، نمایندگان از پله‌های اضطراری فرار کردند و پلیس ساختمان کنگره و کاخ سفید را محاصره کرد. معترضان پرچم آمریکا را نیز پایین کشیدند. در جدال بین معترضان و پلیس ۴ نفر کشته شدند.

اما گفتنی است که آمریکا در این سال‌ها تمام سعی و تلاش خود را می‌کرد تا ایران را ناامن و بی ثبات نشان دهد مانند دامن زدن به ادعای تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ در ایران، اما حالا رئیس جهمور سابق خودشان ادعا کرده بود که در انتخاباتشان تقلب رخ داده است . کاربران فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان داده و در اینباره توئیت‌هایی را منتشر کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

‌آلودگی هوا و قطع برق در تهران 

هرساله به طور معمول در زمستان مصرف گاز تمامی خانوار‌ها بالا رفته و کشور با کمبود این سوخت فسیلی مواجه می‌شود. آلودگی هوا و قطعی برق در کشور به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در این روزها تبدیل شده است. به همین منظور مردم به این موضوع مهم در فضای مجازی  واکنش نشان داده و از مسئولان کشور به دلیل اینکه تا کنون چاره‌ای برای حل مشکلات آلودگی هوا و قطعی برق انتقاد کردند.

کاربران با انتشار هشتگ #مسئولان_ناکارآمد و #آلودگی_هوا اعتراض خود را در توئیتر نشان داده و در این باره نوشتند: "وقتی برق را بدون اطلاع قطع می‌کنید باعث ضرر‌های مالی و جانی زیادی می‌شوید، لطفا کمی انصاف داشته باشید." بعضی دیگر از کاربران با اشاره به آلودگی هوا نوشتند:" کاش کمی به فکر سلامتی مردم باشید با این وضعیت هوا تمام مریض‌هایی که مشکل ریه‌ دارند از دست می‌روند، کاش مسئولان کشور فکری کنند. "

 در همین راستا برخی دیگر فعالان صفحات اجتماعی هشتگ‌هایی مثل #بیت_کوین و #قطعی برق را در فضای مجازی ترند کرده و این دو مسئله را با هم مرتبط دانستند. کاربران در خصوص این موضوع نوشتند که به دلیل بالا رفتن قیمت این پول مجازی، طرفداران آن بیشتر شده است. فعالان این حوزه با ورود به مزارع بیت کوین، برق زیادی مصرف کرده و باعث قطعی برق در بیشتر شهرها شده‌اند. در ادامه توئیت‌های طنز و انتقادی کاربران مشاهده می‌کنید:

ساختمان پلاسکو

۳۰ دی ۱۳۹۹ در چهارمین سالگرد آتش‌سوزی مهیب ساختمان پلاسکو قرار داریم، حادثه‌ای که به رغم گذشت این همه سال و با وجود اتفاقات تلخ مختلف، همچنان داغ از دست دادن آتش‌نشانان شهید و فداکار این فاجعه دل‌ها را می‌سوزاند.  کاربران فضای مجازی نیز به رسم هر سال هشتگ #پلاسکو و #ساختمان_پلاسکو را در صفحات خود داغ کرده و از شهدای آتشنشان یاد کردند.

ترامپ رفت

دونالد ترامپ در ۴۶ امین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این منسب را به رقیبش جو بایدن باخت و از کاخ سفید رفت. او حتی در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید شرکت نکرد. رفتن ترامپ از کاخ سفید با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، او شکستش در انتخابات را قبول نمی‌کرد و ادعا می‌کرد که تقلب شده، ترامپ چند هفته قبل و در جریان نشست تایید نتیجه انتخابات، هوادارانش را به شورش و ایجاد ناامنی در کنگره آمریکا تشویق کرد. در جریان این اتفاقات تعدادی کشته و زخمی شدند. کاربران با انتشار خوشحالی خود را از رفتن دونالد ترامپ ابراز کردند، تعدادی از این توئیت‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

‌ سیلی به سرباز

۵ بهمن ۱۳۹۹ ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از درگیری لفظی بین نماینده مجلس شورای اسلامی و یک سرباز راهور در پایتخت حکایت داشت. این سرباز راهور که حامد اکبری نام دارد، هنگامی که خودروی نماینده مجلس می‌خواست به مسیر خط ویژه بی آر تی وارد شود، جلوی آن را گرفت و مانع از این کار شد.

این اتفاق در خیابان دروازه دولت تهران رخ داد و کسانی که شاهد ماجرا بودند مدعی شدند نماینده مجلس به سرباز سیلی زده است. انتشار این فیلم واکنش‌های بسیاری را از طرف مسئولان کشوری در پی داشت. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همین باره با انتشار توئیتی نوشت که در برابر قانون همه مساوی هستند. در ادامه واکنش فعالان صفحات اجتماعی به این موضوع را مشاهده می‌کنید:

راهپیمایی ۲۲ بهمن

هرساله ملت شریف ایران در روز ۲۲ بهمن برای تجدید با آرمان‌های امام راحل و میثاق با خون شهدا در راهپیمایی پیاده جشن پیروزی انقلاب شرکت می‌کردند. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالان صفحات اجتماعی با انتشار توئیت‌هایی سالگرد پیروزی انقلاب را به یکدیگر تبریک گفتند.

جشنواره فیلم فجر

بنابر شیوع بیماری کرونا قرار بود امسال جشنواره فیلم فجر که این مراسم برگزار نشود، اما عده‌ای مصر در برگزاری این مراسم بودند و در آخر با نوشتن بیانیه‌ای خواستار برگزاری مراسم شدند. اتفاقی که دیشب با گردهم‌آیی جمعی از هنرمندان و خبرنگاران بدون رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی در برج میلاد خبرساز شد و کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #جشنواره_فجر به این رویداد واکنش نشان دادند.

 

من قلبی سلام لبغداد

۳ بهمن ۱۳۹۹ دو انفجار تروریستی در بغداد پایتخت کشور عراق اتفاق افتاد. این عملیات‌های انتحاری در میدان الطیران بغداد رخ داد و در جریان آن ۳۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله روز گذشته در بغداد را بر عهده گرفت. این حادثه درست روز بعد از تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا اتفاق افتاد، طبق اسناد و مدارک دموکرات‌های آمریکایی عامل به وجود آمدن داعش در منطقه هستند. کاربران فضای مجازی با انتشار توئیت‌هایی به این موضوع واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا هشتگ داغ ترند توئیتر فصل زمستان کاربران فضای مجازی مشاهده می کنید فضای مجازی فضای مجازی نماینده مجلس واکنش نشان آلودگی هوا تبدیل شد سند ۲۰۳۰ قطعی برق باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین