Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده محوری و فهم سبک زندگی صحیح در فضای فعالیت اجتماعی بانوان، شاید یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی باشد که باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد. چراکه آسیبِ ورود بانوان به محیط‌های اشتغال ناسالم، بنیان خانه و خانواده را هدف می‌گیرد.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو_ زهرا زمانی فر؛ یادآوری دوران ورود به دانشگاه، جامعه و پذیرش نقش هایی در خانه و خانواده، چه صحنه‌هایی را در ذهن بانوان تداعی می‌کند؟!
لحظه‌هایی از پای ثابت کلاس‌ها بودن، درس خواندن و شب بیداری ها، مهارت آموزی، آشنایی و ازدواجی موفق در همان مسیر پرتلاش، مادر شدن و تجربه بهترین لحاظ زندگی یک دختر، جستجو و پیدا کردن شغل درخور و متناسب با رشته تحصیلی، شرایطی ایده‌آل برای ایفای نقش‌ و فعالیت اقتصادی، مادری و در نهایت داشتن یک خانواده چند نفره‌ای که به امید موفقیت‌های بیشتر پا به پای یکدیگر در این مسیر قدم برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یا تداعی صحنه‌ای که دختری با هزار آرزو وارد دانشگاه می‌شود، واحد هایش را یکی پس از دیگری به امید رسیدن روز‌هایی برای مهارت‌آموزی سپری می‌کند. به نظرش نمی‌آید دانشگاه فضای مطلوبی برای کار فراهم کند پس، روزنامه استخدام را حداقل روزی یک بار نگاه می‌اندازد و با خود می‌گوید، جوینده یابندست! با وسواس محیط‌های اشتغال بانوان، حالا شغلی می‌یابد و مشغول کاری می‌شود، دستمزدی می‌گیرد که کفاف زندگی را بدهد، حتی به قیمت سپری کردن ساعاتی طولانی و فضایی متشنج! شاید با این شرایط به آخرین چیزی که فکر کند خودش، ازواج، تشکیل خانواده و مادر شدن باشد. حالا اصلا فرصتی داشته که مهارت تربیت فرزند و مدیریت خانه و زندگی را بیاموزد؟

دو تصویر فوق شاید پاسخ سوال ابتدایی ما باشد. اینکه دانشگاه، جامعه و فضاهای متفاوت به چه میزان مؤثر برای رسیدن به موفقیت های فردی و اجتماعی در زندگی بانوان است؟ شرایطی از جمله؛ تحصیل، ازدواج، همسری و مادری با سبک زندگی صحیح...

با فرشته روح‌افزا، استاد دانشگاه و پژوهشگر زنان و خانواده به گفتگو نشستیم تا درباره این کلافه سردرگم کمی صحبت و گفتگو داشته باشیم.

 

 

خانواده محوری، در اولویتِ فضای فعالیت بانوان

حضور اجتماعی بانوان امروزه، بسیار پررنگ‌تر از قبل شده و اساساً باید مورد توجه قرار گیرد. بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی یا بانوان خانه‌دار شاید به لحاظ فعالیت با یکدیگر متفاوت، اما فعالیت هر دو آن‌ها باید محترم شمرده شود. بدون شک حضور اجتماعی برای بانوان تنها در اشتغال خلاصه نمی‌شود، پس عوامل محیطی نه تنها در فضای شغلی بلکه در همه فعالیت‌ آنان، در خانه و خانواده نیز به طور مستقیم مؤثر است.

فرشته روح افزا اظهار می‌کند: دختری که وارد دانشگاه می‌شود و مهارت می‌آموزد، دانشگاه به نوعی بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند. همان بستر آموزشی که طبق فرمایشات رهبری، باید شرایط شغلی را متناسب با سبک زندگی صحیح، خانواده محور و تکریم نقش مادری و... را در نظر بگیرد. تناسب شغلی برای زنان و مادران آینده همین است که به آن‌ها برنامه کاری داده شود تا شغل آن‌ها در نهایت با نقش مادری، همسری و... در تعارض نباشد. بسیاری از دختران مهارتی را می‌آموزند و مجبور هستند برای گذراندن دوره یا طرح خود به خارج شهر و روستا‌ها سفر کنند، مسئله‌ای که برای دختران مجرد آفتی را از جمله؛ تجرد قطعی، زندگی مجردی و مستقل را دارد و برای بانوان مأهل نیز به تأخیر انداختن فرزندآوری و یا دشواری نگه داری از فرزند و اداره زندگی را در پی دارد. طرح عملیاتی ضروری است و همه باید آن را بگذرانند، اما باید ساز و کار‌های اساسی برای آن تعریف شود. به گونه‌ای که آن طرح در منطقه و محل زندگی یا محل کار همسر او باشد.

روح افزا بیان می‌کند: رهبری نیز متناسب با دستور اسلام با بیکاری خانم‌ها مخالف است. ایشان ارزش کار خانه را همسطح با کار بیرون از خانه می‌دانند و آن را گونه‌ای از اشتغال می‌شناسند. البته ارزشمند شمردن کار خانه‌داری، به معنای مخالفت ایشان با اشتغال خارج از خانه نیست و معتقد‌اند؛ اشتغال چه از نوع اقتصادی باشد، چه از نوع سیاسی و اجتماعی و فعالیت‌های خیرخواهانه، خوب است. زن‌ها نصف جامعه‌اند و خیلی خوب است اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه اینگونه مسائل استفاده کنیم. از نظر رهبر انقلاب، اشتغال زنان به شرط رعایت نکاتی، خالی از اشکال است: اولاً، حفظ خانواده و لطمه نخوردن روابط زناشویی. دوماً توجه به خصوصیات زنانه در بحث اشتغال سوماً، حفظ حریم‌ها. چراکه از نظر ایشان آنچه موجب رشد زن می‌شود صرفاً اشتغال بیرون از خانه نیست.

مشاغلی همچون منشی‌گری، فروشندگی، ماشین‌نویسی، مستخدمی و غیره. چیزی به شأن زن اضافه نمی‌کند، بلکه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و مذهبی است که زن را رشد می‌دهد اگرنه پست شمردن کار خانگی و در مقابل ارزشمند شمردن اشتغال بیرون از خانه به عنوان عامل رشد و ترقی زن، ریشه در تفکرات فمینیستی دارد. اما از همان ابتدا به چه میزان جامعه در فضاهای سازمانی، اداری و در مرحله‌ اجرایی و عملی شدن مسائل، آنان را مورد توجه قرار داده است؟

 


محیط اشتغال ناسالم، بنیان خانواده را هدف می‌گیرد

روح افزا توضیح می‌دهد: اشتغال در برخی محیط‌هایی که خانواده محوری در آن ها تعریف نشده است، تأثیر بسیار منفی بر زندگی بانوان و ازدواج دختران دارد. اگر این مشاغل دولتی باشد تا زمانی که به شکل رسمی مشغول به کار شوند، ازدواج را به تأخیر می‌اندازند و شاید مراتب بالاتر و ارتقاء را با شرایط و ساعات کاری خاص بر ازدواج و تشکیل خانواده ترجیح می‌دهد. همچنین در مشاغل غیر دولتی و آزاد نیز محیط می تواند در سبک زندگی و روحیات تأثیر بگذارد و آمار‌هایی که گاهی سن ازدواج را به شکل جدی بالا می‌برد، اغلب همین شرایطی است که برای بانوان به گونه‌ای دیگر تعریف می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اشتغال برای دختران شاید امری جدی به لحاظ نیاز اقتصادی باشد که همچنان مورد غفلت قرار می‌گیرد. همه دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی تحصیل نمی‌کنند و بسیاری از آن‌ها دردانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی درس می‌خوانند که هزینه‌ها هنگفتی را بابت شهریه می‌دهند. علاوه بر آن دانشجوی ساکن در شهرستان، هزینه‌های خابگاه، خوراک و شهریه دارد، پس نیاز به شغل برای آنان چندان دور از ذهن نیست. ادامه دار بودن این شرایط در نهایت دختران را به لحاظ زندگی شخصی و اجتماعی دچار انواع آسیب‌ها می‌کند.

روح افزا درباره مغایر بودن فضای بیرونی و درونی فضای اشتغال با جامعه اسلامی و شأن بانوان عنوان می‌کند: اگر روزنامه‌ها را نگاه کنیم، انواع شغل‌ها را می‌بینیم که بیشتر درگیر نگاه‌های جنسیتی و ظاهربینی کامل هستند. شغل‌هایی که به دو جهت عمدتاً زنان را بیشتر به کار می‌گیرند و مورد توجه قرار می‌دهند. اولاً بانوان را با دستمزد‌های پایین استخدام و بدون مزایا و بیمه آنان را وسیله‌ای برای کار‌های منشی گری، دستیاری، بازاریابی و شغل‌های این چنینی قرار می‌دهند.

دوماً جاذبه‌های ظاهری زنان که در بسیاری از شغل‌های گارسونی در رستوران ها، کافه‌ها و مدل‌هایی برای تبلیغ لباس‌های زنانه در جشنواده‌ها و مراسمات تبلیغاتی در بکار گیری آنان بسیار مؤثر بوده. اخیراً نیز در شهر های مختلف، شاهد چند مورد تبلیغات مدل‌های زنده در پشت ویترین مغازه‌ها بودیم. توجه نداشتن به شأن دختران ما در جامعه اسلامی و گستده شدن انحرافات، تأثیر مستقیم بر خانواده و نسل‌های بعد خواهد گذاشت. تأثیری که بعد‌ها با هیچ سرمایه و توجهی جبران نخواهد شد و آثار مخرب آن تا ابد گریبان گیر جامعه خواهد شد.

در بسیاری از موارد؛ قوانین نیز در رابطه با اشتغال بانوان ناکارآمد بوده است. قوانینی که می‌تواند کامل باشد و طبق جامعه اسلامی ما عمل کند، اما امروزه؛ در مرحله اجرایی شدن آن ها، خانواده محوری اولویتی ندارد.

 


خانه‌ داری، شغلی که شغل اعلام نمی‌شود!

روح افزا درباره قوانین مربوط به زنان خانه دار و نقش و فعالیت آن‌ها می‌گوید: چنین قوانینی در حمایت از زنان خانه‌دار در اسلام وجود دارد، اما در کشور وجود ندارد و لااقل اجرا و عملیاتی نمی‌شود. همچنین این قوانین باید در قانون اساسی نیز وارد و مورد توجه قرار گیرد، چراکه زن خانه داری داخل خانه کار نیز می‌کند. بنظر می‌رسد همه بانوان، اگر حقوق داشته و یا بیمه باشند از روی نیاز مالی به سمت مشاغل کاذب نمی‌روند. مشاغلی که تیر خلاص آن ها خانواده را نشانه می‌گیرد. همچنین در بسیاری از مشاغل که مردان باید حضور داشته باشند، از بانوان سوء‌استفاده نمی‌کنند و زنان در جای مناسب خود قرار می‌گیرند.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده تأکید می‌کند: در پرداختن به اهمیت بنیان خانواده و شغل اعلام کردن خانه‌ داری خلاء جدی داریم و اگر رفع شود بسیاری از طلاق‌ها نیز اتفاق نمی‌افتد. چراکه بخش عظیمی از طلاق‌ها عاطفی و به علت مشاجرات بین زنان و مردان است. معمولاً در اینگونه موارد نداشتن بودجه بهانه‌ای برای دولت است اما راهکار می‌تواند این باشد که همه زنان را بیمه بیکاری داشته باشند و این اتفاق‌ها در شرکت‌های بیمه به راحتی اتفاق بیفتد. زنان سرپرستی که اگر همسر خود را از دست دادند، می‌توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند و در معیشت خود دچار سختی نباشند. عنوان اشتباهی است که می‌خواهند زنان را خانه نشین کنند، چراکه هر زنی که بخواهد، می‌تواند حضور اجتماعی و اشتغال داشته باشد. ولی به صورت کلی در جامعه زنان حدود ۲۰ درصد مشارکت اقتصادی دارد و ازین تعداد ۳۰ درصد در شغل‌های دولتی مشغول به کار اند ک بیمه و پشتیبانی و شرایط برای آن ها بهتر است. اما ۷۰ درصد بقیه  در مشاغل های آزاد و خصوصی هستند که چندان خبری از مزایا این چنینی نیست.

 

 

حقوق و خواسته بانوان را، بانوان مطالبه کنند 

نخستین حق زن در آرامش زندگی کردن با همسرش است. درواقع هیچکس نمیتواند مخالف شغل زنان باشد، اما یک خانم نباید شبیه یک آقا کار کند، مدل شغلی زنان باید متفاوت از آقایان باشند باید مزایایی خود را داشته و آرامش داشته باشند، اگر دولت در این زمینه هزینه کند در زندان، قوه قضائیه، بخش بزهکاری کمتر هزینه خواهند کرد.

روح افزا گفت: ثبات عاطفی خانواده به عهده یک زن است. چراکه رابطه عاطفی با همسر و فرزند مهارتی است که خداوند به زن داده است این را فدای اشتغال زنان در بیرون از خانه نکنیم.

وی افزود: کار زنان را باید خود زنان انجام دهند، امروز ورود زنان در مجلس سیاسی است، زنان ما باید حقوق خود را مطالبه کنند، امروز دغدغه زنان ما حضور در ورزشگاه نیست بلکه دغدغه آنان همسری و تربیت فرزند در کنار اشتغالی به همراه آرامش است.

امروز ما درگیر جنگ نرم هستیم، در برخی موارد نظرات غربی‌ها را درباره اشتغال زنان کپی کرده و به کار می‌بریم. به طور مثال؛ در کشور سوئد خانمی می‌تواند طی ۹ سال برای سه فرزند همچون کارمند دولتی از دولت حقوق ثابت دولتی بگیرد، این اختیارات را به مادر می‌دهند که فرزند خود را به مهد کودک نبرد. چراکه می‌دانند در مهد، کودکان عدم اعتماد به نفس را تجربه کرده و در دوران نوجوانی بزهکار می‌شوند که هزینه سنگین برای دولت دارد، اما امروز دولت ما نسخه‌های غربی منسوخ‌شده را تقلید می‌کند و حداقل اگر قرار بر تقلید است از آنچه امروز اتفاق می‌افتد تقلید کند.


وی در انتها اشاره می‌کند: مادر شدن پیش از فرزند برای زن مفید است چراکه زنان دوست دارند عواطف پاک خود را در جایی که اطمینان دارند خرج کنند، چرا امروز برخی زنان باید برای چندرغاز همه جور ابراز وجود کنند که شغل خود را از دست ندهند، زن نباید در شغل ابزار دست کارفرما یا صاحب کار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حضور اجتماعی اشتغال بانوان خانواده محوری خانواده خانه داری مورد توجه قرار خانواده محوری بیرون از خانه سبک زندگی خانه دار روح افزا شغل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟

بدون شک در عصر ما که افراد غرب زده، بی‌حجابی را جزئی از آزادی زنان می‌دانند، سخن گفتن از حجاب برای این دسته افراد، ناخوشایند و گاهی افسانه‌ای است متعلق به زمان‌های گذشته.

این گروه از افراد که توسط بیگانگان و دشمنان داخلی وخارجی حمایت می‌شوند، مدام دررسانه‌های مجازی در اذهان عمومی چنان وانمود می‌کنند که حجاب، حکم قرآن نیست ودرهیچ جای این کتاب، الزام و اجباری به رعایت حجاب نشده است، اما فلسفه حجاب از کجا آمده و چرا حاکم جامعه اسلامی، حجاب را لازم‌الاجرا و واجب اطاعت می‌داند وحتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، نظر قاطع ایشان مبنی بر شرعی و قانونی بودن حجاب است و باید توسط همه افراد، چه کسانی که به شرع معتقدند و چه آنهایی که اعتقادی ندارند، رعایت شود و قابل صرف نظر کردن نیست؟ شیخ مهدی عسکرآبادی، کارشناس معارف و استاد حوزه علمیه و خادم تشکل‌های مردمی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر امام خامنه‌ای  به تمام ابهامات ما پاسخ می‌دهد و می‌گوید: تمام احکامی که ما در جامعه اسلامی به آن عمل می‌کنیم بر مبنای قرآن کریم وروایات اهل بیت (ع) است. قرآن، این احکام را تدبیر و ابلاغ کرده وحاکم جامعه اسلامی در هرعصر و زمانی فقط موظف به حفظ و اجرای آن است و هیچ حکمی، مصلحتی عمل نمی‌شود. اسلام، حکم قطعی برای رعایت حجاب درمحیط اجتماعی صادرکرده و این موارد را باید حاکم جامعه اسلامی الزام و اجرا کند.

حاکم شرع جامعه اسلامی ما نیز در تلاش است که بتواند احکام را به‌خوبی اجرا کند و مسئولیت ضمانت اجرایی حجاب که یکی از مسلمات دین مبین اسلام بوده و در مرحله اول برای حفظ حریم زنان و در مرحله دوم برای حفظ جامعه‌ای اجتماعی اعم از زن و مرد است با حکومت اسلامی گذاشته شده است. 
 
آیات حجاب کدامند؟ 
وی به آیات متعددی که در قرآن کریم به حجاب و مصادیق این پوشش اشاره کرده، می‌گوید: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌صراحت، جلباب (روسری بلند و چادر) را مطرح می‌کند و در آیات۳۰و۳۱سوره مبارکه نور به بحث رعایت نگاه، حجاب و مصادیق پوشش در برابر محارم و نامحرمان اشاره می‌کند. سوره احزاب یکی از پربارترین سوره‌های قرآن است که در آیه ۵۹ در مورد حجاب سخن می‌گوید و همه زنان باایمان را به رعایت این دستور اسلامی توصیه می‌کند. در این آیه آمده است: «ای پیامبر، به همسران، دخترانت و زنان مومنین بگو: جلباب‌ها را بر خویش فرو افکنند. این کار برای این است که شناخته شوند و مورد آزار قرارنگیرند.» این آیه به برخی زنان باپوشش نامناسب هم که در عین داشتن حجاب، آن چنان بی‌پروا هستند که قسمت‌هایی از بدن‌شان نمایان و همین سبب جلب توجه افراد بیمار و نگاه‌های آلوده می‌شود نیز اشاره دارد.

سوره مبارکه نور، سوره دیگری است که به پاکدامنی، عفت و مبارزه بانگاه‌های آلوده اشاره دارد. درآیاتی ازاین سوره، مسأله نهی از چشم‌چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب زنان مسلمان را پیش کشیده، چراکه تا چشم چرانی و بی‌حجابی ریشه کن نشود، آلودگی‌ها برطرف نخواهد شد. در آیه ۳۱نور آمده است: به زنان با ایمان بگو، چشمان خود را فروگیرند و دامان خود را حفظ کنند. آنها نباید زینت خود را آشکارسازند، جز آن مقدار که طبیعتا ظاهر است و روسری‌های خود را برسینه خود افکنند تا گردن و سینه آنها پوشانده شود و در ادامه این آیه به مصادیق پوشش دربرابر محارم و نامحرمان به تفکیک اشاره می‌کند و در آخر بیان می‌کند زنان هنگام راه رفتن پا‌های خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانی‌شان به گوش مردان بیگانه نرسد و سرانجام با دعوت عمومی همه مومنان به توبه و بازگشت به سوی خدا این آیه را پایان داده است؛ بنابراین با مروری در آیات قرآنی، متوجه لزوم رعایت حجاب می‌شویم و تمام احکامی که تاکنون در مورد حجاب به آن عمل شده بر مبنای قرآن کریم و سخن خداوند بوده است. 
 
انتظار جامعه‌ای رها شده از زنان بدحجاب 
دربرگزیده تفسیر نمونه آیت ا... مکارم شیرازی آمده است بدحجابی طبعا پیامد‌هایی همچون آرایش، عشوه‌گری وامثال آن رابه همراه داردکه مردان به‌خصوص جوانان رادرحالتی قرارمی‌دهدکه سبب ایجادالتهابات جنسی وهیجانات بیمارگونه عصبی وگاهی سرچشمه بیماری‌های درونی می‌شود. غریزه جنسی نیرومندترین وریشه‌دارترین غریزه آدمی است که درطول تاریخ سرچشمه حوادث زیادی بوده است. جامعه‌ای که زن را با اندام برهنه و بی‌حجاب بخواهد، طبیعی است که روز به‌روز تقاضای آرایش بیشتر و خودنمایی افزون‌تر از اودارند وهنگامی که زن ازطریق جاذبه جنسی اش وسیله تبلیغ کالاها، دکور اتاق‌های انتظار، مسبب افزایش دنبال‌کنندگان صفحات مجازی و عاملی برای جلب توجه جهانگردان، سیاحان ومبلغان رسانه‌ای قرارگیرد درچنین جامعه‌ای شخصیت زن تا سرحد یک عروسک یا یک کالای بی‌ارزش سقوط می‌کند و ارزش‌های والای او به کلی به دست فراموشی سپرده می‌شود و تنها افتخار او جوانی، زیبایی و خودنمایی اش است و تبدیل به وسیله‌ای می‌شود برای اشباع هوس‌های سرکش یک گروه آلوده فریبکار و انسان نما‌های دیو صفت. 

چالش حجاب و نقشه شوم دشمن 
به گفته عسکر آبادی، حجاب یک مسأله کاملا دینی است و دین اسلام برای سعادت بانوان، آن را واجب کرده که دشمنان با به چالش کشیدن حجاب بانوان کشور ما و همسویی آن با بهانه‌های اقتصادی و سیاسی، پاکی و قداست زن مسلمان را نشانه گرفته‌اند و از هیچ تلاشی هم فروگذار نیستند. به فرمایش مقام معظم رهبری، حجاب درکشور ما به یک چالش تبدیل شده و دشمنان در حال تحمیل بی‌حجابی هستند که دخالت ومسأله‌سازی بیگانگان دراین خصوص آشکار وواضح است. دشمن ازبیرون وداخل درحال هنجارشکنی و تلاش برای برداشتن حجاب بانوان ماست که دراین خصوص زنان وبانوان عاقل وفهیم ما باید آگاه باشند و مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه به نحو مطلوبی مسئولیت خود رااجرا کنند.

به گفته رهبری، مهم‌ترین هدف دشمن ازتحمیل بی‌حجابی و بدپوشی، تغییر تدریجی کشور به وضعیت فضاحت‌بار دوران طاغوت است. عسکرآبادی می‌گوید: وظیفه اصلی مسئولان این است که همگام بافرهنگ آفرینی وترویج رسانه‌ای وفرهنگی، رعایت حجاب وعفاف راازطریق اداره‌ها الزامی وبابی‌حیایی و بی‌بندوباری، طبق قانون حکومت اسلامی برخورد کنند. علاوه براین، بانوان محجبه ما ضمن رعایت پوشش اسلامی، دیگران را نیز به این پوشش تشویق کنند و درجا‌هایی که می‌بینند جامعه اسلامی مورد توهین واقع می‌شود، وظیفه دارند با برخوردی محبت‌آمیز در قالب نهی از منکر انجام وظیفه کنند. آن دسته ازبانوانی هم که متأسفانه گرفتار نقشه شوم دشمنان شده‌اند و در حال ترویج بی‌حجابی در کشور هستند، بدانند و آگاه باشند اولین گروهی که موردتعرض افرادهوس بازقرارگرفته ودچار آسیب ومشکل می‌شوند خود همین افراد هستند. به امید روزی که تمام بانوان ارزشمند کشورمان بدانند که آزادی یک زن مسلمان در پناه رعایت حجاب و عفاف اسلامی محقق می‌شود.

منبع: روزنامه جام جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟