Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تاج آبادی کارشناس مسائل مذهبی، گفت: در دعای تحویل سال می گوییم حول حالنا، یعنی حال ما را به بهترین حال متحول کن. صحبت از یک جامعه اسلامی است که خواهان تغییر حال خود به بهترین حال است تا تمدن نوین اسلامی را بسازد و مقدمه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا تاج آبادی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب، با اشاره به تقارن میلاد با سعادت امام زمان(عج) با ایام عید نوروز، گفت: عید نوروز که مقارن با نو شدن طبیعت است، نشان از دانش ایرانیان باستان دارد و این باعث فخر و مباهات ایرانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمانی که اسلام وارد سرزمین ایران شد، سنت عید نوروز را اصلاح و تقویت کرد. به بیانی دیگر بهار نشانه ای از جان گرفتن زمین مرده است و تجدید حیات آن آیه ای از معرفت الله است؛ همانطور که خداوند متعال زمین مرده را جانی دوباره بخشید، قلوب انسان ها را هم می تواند جانی دوباره ببخشد.

حجت الاسلام تاج آبادی ادامه داد: باید در نظر داشت که عید نوروز بهانه ای باشد تا تحولی در نفوس و جان های ما انسان ها صورت بگیرد. دعای تحویل سال هم اصلاحیه ای است که اسلام به عید نوروز زده است. زمانی که می گوییم حول حالنا الی احسن الحال، یعنی حال ما را هم مانند حال زمین و زمان، به حالی بهتر متحول کن.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: برداشت ها و نگاه های مختلفی از این دعا می توان داشت. برخی این تحول را شخصی دانسته و فقط برای بهبود وضعیت مادی و معنوی خود دعا می کنند. ولی باید در نظر داشت در دعای تحویل سال می گوییم حول حالنا،  یعنی حال ما را به بهترین حال متحول کن. صحبت از یک جامعه اسلامی است که خواهان تغییر حال خود به بهترین حال است تا تمدن نوین اسلامی را بسازد و مقدمه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

تاج آبادی تاکید کرد: هدف ما باید تحول جامعه و اصلاح آن و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد که آن مقدمه ظهور بهار قلوب انسان هاست البته به بیان مقام معظم رهبری برای تحقق جامعه اسلامی باید ابتدا دولت اسلامی داشته باشیم و برای دولت اسلامی باید با انتخاب فردی اصلح به عنوان رئیس دولت این اقدام صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با ظهور امام زمان(عج)، همه عالم و کائنات به بهترین وضع ممکن متحول می شوند، گفت: با ظهور آخرین حجت خداوند، همه عالم به سمت توحید و عدالت و تمام ویژگی های متعالی حرکت می کنند و قدرت ولایت است که بهار دل هاست و با ظهور آن، خلیفه بودن انسان برای خداوند تبارک و تعالی تحقق پیدا می کند. امیدواریم تقارن مبارکِ بهار طبیعت با میلادِ با سعادت منجی عالم بشریت که بهار دلهاست نشانه ای برای ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بهترین حال جامعه اسلامی عید نوروز تاج آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود