Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع تایپ متن نامه یا ایمیلی هستید و می‌خواهید جمله یا عبارتی را بنویسید که در آن از نماد‌های خاصی استفاده شده که به صورت پیش فرض روی کیبورد‌ها نیست. برخی از افراد نمی‌دانند باید این کاراکتر‌ها را از چه جایی به متن‌های خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زبان انگلیسی لغاتی هست که این نماد‌ها در آن استفاده می‌شود، در ادامه نحوه نوشتن این نشان‌های خاص در سیستم عامل‌های ویندوز را برای شما مخاطبان شرح می‌دهیم، روند کار در ویندوز با سیستم عامل مکینتاش متفاوت است.

بیشتر بخوانید

نحوه نوشتن کاراکترهای خاص در مکینتاش

در ادامه نحوه وارد کردن این علامت‌ها را در متن می‌خوانید:

استفاده از صفحه کلید لمسی

ساده‌ترین راه برای افزودن علائم نگارشی خاص به متن، فعال کردن صفحه کلید لمسی ویندوز است. اگر از تبلت ویندوز یا رایانه شخصی در حالت رایانه لوحی استفاده می‌کنید، صفحه کلید لمسی به طور خودکار ظاهر می‌شود. اگر صفحه لمسی ندارید، می‌توانید از نماد صفحه کلید که در نوار وظیفه در سمت راست نزدیک تاریخ قرار دارد، استفاده کنید.

روی نوار وظیفه کلیک راست کنید، روی نمایش دکمه لمسی صفحه کلید کلیک کنید.

اکنون، وقتی می‌خواهید از یک کاراکتر خاص استفاده کنید:

روی نماد صفحه کلید لمسی کلیک کنید.

صفحه کلید لمسی ظاهر می‌شود. (با دکمه ماوس یا اگر صفحه لمسی دارید، انگشت خود را) بر روی نامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید طولانی فشار دهید.

اکنون چندین کلید اضافی مشاهده خواهید کرد که روش‌های تایپ آن حرف را با نماد‌های مختلف نشان می‌دهد. موردی را که می‌خواهید انتخاب کنید، در متن شما نشان داده می‌شود.

اگر می‌خواهید یک شکلک وارد کنید، روی کلید شکلک (در سمت چپ نوار فاصله) کلیک کنید.

استفاده از صفحه کلید شکلک

صفحه کلید دیگری که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و به شما امکان می‌دهد به راحتی کاراکتر‌های خاصی را به متن خود اضافه کنید، صفحه کلید شکلکی Windows است. بله، این کار عمدتا برای افزودن شکلک به متن است، اما استفاده‌های دیگری نیز دارد که استفاده از آن ساده است:

کلید ویندوز را نگه دارید (دکمه‌ای که نماد ویندوز روی آن است) و کلید پریود را بزنید.

صفحه کلید شکلک ظاهر می‌شود، انواع مختلف شکلک‌ها را نشان می‌دهد. روی برگه نماد‌ها در بالا (سومین قسمت از سمت چپ) کلیک کنید.

برای انتخاب نوع نمادی که به دنبال آن می‌گردید، از منو در خط پایین استفاده کنید (اگر به دنبال کاراکتر‌هایی هستید که در متن استفاده می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید این یکی را انتخاب کنید). سپس پایین بروید تا شخصیت مورد نظر خود را پیدا کنید.

استفاده از نقشه کاراکتر‌ها

اگر می‌خواهید روش قدیمی تری را برای اضافه کردن نماد‌های خاص به ویندوز امتحان کنید، می‌توانید از نقشه کاراکتر استفاده کنید که نسخه پیچیده تری از صفحه کلید لمسی است، اما خدمات مشابهی را ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به آن در سیستم ویندوز ۱۰:

در ناحیه جستجوی خود character را جستجو کرده و سپس برنامه Character Map را انتخاب کنید

یک نقشه پاپ آپ دریافت خواهید کرد که مجموعه‌ای از نویسه‌های خاص را برای یک فونت خاص نشان می‌دهد. با کلیک روی منوی کشویی قلم در بالا می‌توانید قلم را تغییر دهید.

بر روی نشان‌های خاصی که می‌خواهید در متن خود استفاده کنید کلیک کرده و سپس بر روی دکمه انتخاب کلیک کنید.

هنگامی که همه نماد‌های مورد نظر خود را انتخاب کردید، بر روی دکمه کپی کلیک کنید و سپس نشان‌ها را در متن خود وارد کنید.

استفاده از جدول یونیکد

اگر بعد از انتخاب حرف خاصی به گوشه پایین سمت راست نقشه کاراکتر نگاه کنید، کلمه Keystroke و سپس Alt و یک عدد چهار رقمی را می‌بینید. این عدد نشان دهنده مقدار Unicode نماد است و استانداردی است که برای اضافه کردن کاراکتر‌ها در آن زمان برخوردار است.

اگر به طور مداوم از چند نویسه خاص استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید کاراکتر مورد نظر خود را با استفاده از صفحه کلید خود اضافه کنید. روش‌های متفاوتی جهت انجام آن وجود دارد؛ در اینجا دو مورد از ساده‌ترین موارد ذکر شده است:

کلید Alt را فشار دهید و سپس مقدار چهار رقمی Unicode را تایپ کنید. برای این کار، شما باید یک صفحه شماره جداگانه روی صفحه کلید خود داشته باشید، و کلید NumLock باید فعال باشد.

اگر با Microsoft Word، WordPad، Outlook یا برنامه Microsoft دیگری کار می‌کنید، می‌توانید مقدار Unicode را تایپ کرده و سپس Alt-X را تایپ کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویندوز ویندوز 10 رایانه شخصی کیبورد حرفه ای تایپ کردن صفحه کلید لمسی استفاده کنید صفحه کلید کاراکتر ها کلیک کنید نماد ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جواد اوجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود.

وی افزود: امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم.

به گفته وی، این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

افزایش تولید نفت و گاز در سال جاری

وزیر نفت از برنامه‌های وزارت نفت برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: با تکمیل ۷۹ پروژه نیمه‌تمام و اجرای ۵۰ پروژه جدید می‌توانیم به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه تولید نفت را افزایش دهیم. همچنین به دنبال افزایش ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی هستیم.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید، گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، اتفاق خوبی رقم خورد چراکه عمده سهامداران این پتروشیمی‌ها مردم هستند.

او با بیان اینکه وزارت نفت در شروع سال جدید پروژه‌های کلان را با استفاده از منابع داخلی مورد توجه قرار داده است، گفت: در توسعه میادین نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت توانستیم نگاه خوبی را به بخش داخلی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی هم با بیان اینکه بیش از شش میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی‌ها و بیش از ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت اضافه خواهد شد، گفت: در جمع‌آوری گازی‌های مقصد ریل‌گذاری انجام شد و اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم.

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید در راستای ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار قرار داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هشت درصد نسبت به سال قبل از آن گاز بیشتری را به صنایع پتروشیمی تحویل دادیم، گفت: نتیجه این مساله این شد که تولید محصولات پتروشیمی رقم خورد و امسال انتظار می‌رود که نسبت به سال گذشته از نظر حجمی و ارزش تولید رقم بیشتری را محقق کنیم.

او با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و جدیدی را در دو سال و نیم در دولت مردمی تکمیل کرده‌ایم و استارت پروژه‌های جدیدی زده شد و در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد اقتصادی بخش نفت و گاز کشور بودیم.

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص