Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در روز یکشنبه پیشنهاد داد هزینه خرید واکسن کرونا را با نفت پرداخت کند.
 صادرات نفت ونزوئلا که عضوی از اوپک است، به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفت دولتی این کشور، به پایین‌ترین رقم طی دهه‌های گذشته رسیده است. صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا در 2019 متوقف شد و بسیاری از کشورها از ترس تحریم‌های آمریکا از خرید نفت این کشور سرباز زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مادورو اعلام کرد قصد دارد هزینه خرید واکسن از کواکس را از طریق منابع مالی‌اش که در حساب‌های خارجی به خاطر تحریم ها مسدود شده و همچنین از طریق ارسال نفت پرداخت کند. کواکس ساز و کاری تحت نظر سازمان جهانی بهداشت جهت تامین واکسن برای کشورهای فقیر است.
مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد:«ونزوئلا نفتکش‌های مورد نیاز و مشتریان خود را برای خرید نفت دارد. ما آماده عرضه نفت در ازای واکسن هستیم ولی آن را از هیچکس گدایی نمی‌کنیم».
 ونزوئلا از کشورهای متحد خود یعنی روسیه و چین واکسن دریافت کرده است. دولت این کشور و همچنین مخالفان دولت در حال مذاکره با سازمان بهداشت پان امریکن (PAHO) در مورد دسترسی  ونزوئلا به واکسن از طریق کواکس هستند ولی دولت هفته گذشته اعلام کرد واکسن آسترازنکا را که یکی از واکسن های اصلی مورد استفاده کواکس در آمریکای لاتین است نمی‌خواهد.
 واشنگتن مادورو را یک دیکتاتور می‌داند که در انتخابات مجدد 2018 تقلب کرده و حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد، ولی مادورو می‌گوید واشنگتن به دنبال سرنگونی او و کنترل ذخایر نفتی ونزوئلاست که بزرگترین ذخایر دنیا هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور ونزوئلا واکسن کرونا نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم