Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب خدامرادی مسئول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توسعه اینترنت نسل پنج توضیح داد: یکی از برنامه ما توسعه اینترنت نسل پنج بوده که زیرساخت‌های آن در کیش ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینترنت نسل پنجم در کیش به عنوان پایلوت راه اندازی شده است و پس از موفقیت در شهر تهران پیاده سازی می‌شود و در دسترس قرار خواهد گرفت.

خدامرادی ادامه داد: نسل پنجم شبکه اینترنت موسوم به اینترنت ۵G در بسیاری از کشور‌های پیشرفته جهان توسعه یافته است , سرعت انتقال داده با این نسل جدید شبکه اینترنت می‌تواند تا سقف ۲۰ گیگابیت بر ثانیه باشد. اینترنت نسل پنجم ظرفیت جدیدی از فناوری‌های جدید را ایجاد می‌کند.

وی افزود: از کاربرد‌های اینترنت ۵G می‌توان به خودرو‌های خودران، جراحی از راه دور، کنترل از راه دور ربات ها، لوازم الکترونیکی و اتوماسیون انبار اشاره کرد. اهداف میان مدت این نسل شامل ایجاد شهر‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، نظارت بیماران از راه دور، کشاورزی دقیق، شبکه‌ی هوشمند بی سیم و واقعیت مجازی پزشکی از راه دور است. در اهداف کوتاه مدت نیز می‌توان کار‌هایی مانند پایش هوشمند ناوگان، نظارت سنسوری، ارتباط با دوربین‌های مدار بسته و استفاده از پهپاد‌ها برای بازرسی را انجام داد.

خدامرادی گفت: پروژه‌های عملیاتی تعریف شده در کیش شامل تامین زیرساخت ارتباطی نسل پنجم اینترنت در محیط داخلی، سامانه یکپارچه پایش و نظارت بر ناوگان‌های حمل و نقل عموی، تجهیز خوروی پلیس راهور به دوربین و پهپاد و تدوین نقشه راه حمل و نقل هوشمند جزیره کیش است.

خدامرادی توضیح داد:در هر کدام از پروژه‌ها اهداف خاصی دنبال می‌شود و پروژه سامانه یکپارچه پایش و نظارت بر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، چالش‌های کاهش ایمنی به دلیل سرعت غیر مجاز، عدم یکپارچگی داده‌های سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان و عدم پایش رفتار رانندگی هدف قرار داده شده است.

مسئول هوشمندسازی ستاد حمل و نقل افزود: در پروژه تجهیز خودرو‌های پلیس برنامه‌هایی مانند قابلیت پشتیبانی از ۴ دوربین به طور همزمان، ثبت تخلف همزمان، مشاهده پراکندگی تخلفات، نظارت از طریق پهپاد و رهگیری خودکار پلاک خودرو قرار داده شده است.

بیشتربخوانید

اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری می‌پیوندد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوشمندسازی شهر اینترنت نسل پنج اینترنت نسل راه دور حمل و نقل نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و گفت: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

 حسن عسکری، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار که با حضور شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری سنندج در حوزه توسعه فضای سبز، پرداخت به موقع حقوق پرسنل، نهضت آسفالت و غیره، اظهار کرد: اقدامات خوبی طی ۲ سال اخیر در این حوزه‌ها انجام گرفته که امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه وظیفه هیئت تطبیق، تطبیق مصوبات با قانون است، افزود: هیئت تطبیق با اعضای شورای شهر نهایت همکاری را دارد این در شرایطی است که مسئولیت این مصوبات متوجه اعضای هیئت تطبیق است.

فرماندار سنندج، کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز شهر را از مشکلات اصلی ایجاد ترافیک در سنندج بیان کرد و ادامه داد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و ارتقای ناوگان عمومی نیازمند برنامه‌ریزی لازم است.

وی به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۵ اردیبهشت ماه جاری توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح توسط شهرداری و با همراهی دستگاه‌های مختلف شاهد رفع بخشی از مشکلات ترافیک در سطح شهر باشیم.

وی رفع مشکل اراضی قولنامه‌ای در سنندج را ضروری خواند و گفت: اختصاص سهمی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری سنندج که طیف قابل توجهی را شامل می‌شود به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور دنبال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان