Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:12:15 GMT

آغاز توزیع ۱۹۵ تن گوشت مرغ در کردستان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۳۹۴

آغاز توزیع ۱۹۵ تن گوشت مرغ در کردستان

ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تعطیلات نوروزی امسال شاهد کمبود گوشت مرغ نبودیم و شب گذشته ۱۹۵ تن لاشه آماده و امروز در بازار توزیع می‌شود.

محمدفرید سپری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  شب گذشته در پنج کشتارگاه صنعتی مرغ استان ۱۹۵ تن لاشه مرغ آماده و بسته‌بندی شد تا امروز صبح از طریق خرده‌فروشان در سطح بازار استان به شهروندان عرضه شود که ۷۶ تن آن مختص شهر سنندج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کردستان به لحاظ تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم چرا که جوجه‌ریزی به موقع و به تعداد لازم ماهانه صورت می‌گیرد و در زمان توزیع و عرضه نیز نیاز بازار را تامین خواهیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بحث تامین مرغ مورد نیاز بازار بعد از کشتارگاه و در زمان عرضه اتفاق می‌افتد که متاسفانه عده‌ای سودجو اقدام به خارج کردن مرغ‌ها از استان می‌کردند که با برنامه‌ریزی که صورت گرفته از این مورد نیز جلوگیری کردیم.

سپری یادآور شد: با ورود سازمان صمت و دادستانی به برنامه توزیع و عرضه گوشت مرغ در بازار، خودروهای حامل مرغ در کشتارگاه‌ها پلمپ شده و روز بعد در حضور ناظر سازمان صمت در خرده‌فروشی‌ها براساس سهمیه آن‌ها به دست شهروندان می‌رسد.

وی گفت: شاید اختلاف قیمت مرغ در کردستان و بازاری مانند تهران بسیار باشد، اما با توجه به حجم بالای کشتاری که صورت می‌گیرد از کمبود مرغ در بازار کردستان جلوگیری کرده‌ایم و مشکلی بابت تامین نیاز روزانه مردم نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حالت عادی روزانه بازار مصرف مرغ در کردستان بین ۷۰ تا ۸۰ تن است، اما در روزهای گذشته حدود ۱۷۰ تن به بازار عرضه شده تا مردم دچار مشکلی نشوند.

سپری در پایان یادآور شد: با تصمیمی که سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و دادستانی گرفته از امروز ساعت ۹ صبح به بعد کار توزیع مرغ در سطح بازار آغاز شده تا به دست مصرف‌کنندگان برسد و به نوعی دست دلالان در این موضوع نیز بسته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی همچون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اعلام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار در تابستان سال جاری اظهار کرد: تابستان سال جاری با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکان بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب‌ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، افزود: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا شود که این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: برای اینکه در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آن‌ها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت‌آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

لهونیان اضافه کرد: در دوره زمانی یکم خرداد الی سی‌ویکم شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

وی گفت: موضوع بعدی مشترکان بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاه‌های کشاورزی است که با همکاری پنج ساعت روزانه (از ساعت ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکان به‌صورت رایگان حساب می‌شود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص مشترکان بخش اداری هم گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آن‌ها قطع خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در خصوص «مولدین خود تأمین» هم برنامه داریم، افزود: مشترکانی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می‌توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تأمین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند که در این راستا مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751178

دیگر خبرها

  • تا ۵۰ سال آینده مشکلی برای دفن در باغ رضوان نداریم/ ‏احیای قبور ۳۰ ساله
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟