Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید سروآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: رویش که در جاده سیمان مشهد فعال است طرحی را همزمان با میلاد امام زمان (عج) کلید می‌زند. 

مسؤول موسسه خیریه رویش‌ عنوان کرد: خانواده‌هایی که در مجموعه رویش تحت پوشش هستند، خانواده‌های نیازمند و آبرومند هستند که جهزیه این خانواده‌ها توسط مجموعه رویش در سال ۹۹ تامین شده و به خانواده بخت رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم شرایطی برای این خانواده‌ها فراهم کنیم که نگران فرزندآوری نباشند.

تامین هزینه‌ها از شیرخشک تا شهریه دانشگاه

سروآزاد افزود: هزینه‌های بیمارستانی، شیرخشک، هزینه تحصیل تا دانشگاه توسط کانون رویش تامین می‌شود و تا سن ۱۸ سالگی ما این بچه‌ها را بورسیه خودمان می‌کنیم.

مسؤول موسسه خیریه رویش‌ با بیان اینکه در نظر داریم از لحاظ تربیتی هم برنامه‌های مناسبی را اجرا کنیم تا در آینده بتوانند خانواده‌های درستی برای خود تشکیل دهند و جزو منتظران واقعی امام زمان(عج) باشند، اضافه کرد: یک برنامه ویژه برای بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند برگزار می‌کنیم که باید کتاب بخوانند و در کلاس‌های خلاقیت و قرآن و احکام و آموزش درسی شرکت کنند.

وی در شرح این طرح گفت: در سال گذشته ۶۳ زوج را به خانه بخت فرستادیم و در فاز اول طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم با منابع مالی که توسط مردم و خیرین تامین می‌شود، قصد داریم این طرح را با ۱۴ خانواده شروع کنیم و در ادامه روز به روز به جامعه آماری خود بیافزاییم.

سروآزاد با اشاره به اینکه منابع مالی مجموعه رویش توسط خیرین مردمی تامین می‌شود، مطرح کرد: مجموعه رویش در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان در حاشیه شهر مشهد هزینه کرده و ۴۰۰ خانواده را تحت پوشش دارد.

مسؤول موسسه خیریه رویش‌ نسبت به خانواده‌های تحت حمایت مجموعه رویش افزود: این خانواده‌ها را کاملا شناسایی کردیم و برای‌شان پرونده درست کردیم و هزینه مذکور را صرف موارد معیشتی، فرهنگی، البسه و پوشاک در قالب طرح‌های مختلف کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز قصد داریم به صورت دقیق‌تر و جزئی‌تر مشکلات این خانواده‌ها را شناسایی کنیم و در بحث فرزندآوری به آنان اطمینان خاطر دهیم که هر هزینه‌ای را که بچه‌ها داشته باشد تامین می‌کنیم.

حمایت فرهنگی در کنار حمایت مالی

سروآزاد بیان کرد: این بچه‌ها از سن ۷ سالگی در مسیر آموزشی مجموعه رویش قرار می‌گیرند و آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی دریافت می‌کند تا نسبت به سایر بچه‌ها امتیازات ویژه‌تری داشته باشد و فردی موفق باشد و خانواده موفقی تشکیل دهد.

مسؤول موسسه خیریه رویش‌ با تاکید بر اینکه اولین آموزشی که در خانواده‌های تحت پوشش ما اهمیت دارد کتابخوانی است، مطرح کرد: تنها انتظار ما از خانواده‌ها این است که در قبال کمک‌هایی که دریافت می‌کنند کتاب بخوانند و در همین راستا کتاب‌سرای حاج‌ قاسم سلیمانی در مجموعه رویش فعال است.

وی تاکید کرد: سعی کردیم خانواده‌هایی انتخاب کنیم که بسیار نیازمند باشند که برخی از آنها حتی توانایی کار کردن نداشته باشند و دارای بیماری و نقص عضو و سن بالا باشند؛ این افراد را نمی‌شود به سمت اشتغال سوق داد ولی می‌توان در بحث فرهنگی این خانواده‌ها فعالیت کرد.

سروآزاد مطرح کرد: ما جهیزیه فرزندان این خانواده‌ها را تامین می‌کنیم و سعی می‌کنیم برای همسران‌شان شغل ایجاد کنیم تا حالت وابستگی ایجاد نشود؛ خانواده‌ها باید تکاپوی خود را داشته باشند و از طرف ما حمایت می‌شوند که از فرزندآوری بیم نداشته باشند.

مسؤول موسسه خیریه رویش‌ با تاکید بر اینکه اولین برنامه‌ای که برای این خانواده‌ها داریم این است که کتاب بخوانند، اشاره کرد: ما کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، رمان‌های مختلف و سیره شهدا داریم که مجموعه کتاب را مطالعه می‌کنند و خلاصه کتاب را در یک صفحه برای ما می‌آورند و خدمات کانون رویش را دریافت می‌کنند.

وی گفت: طرح مواسات جمعیتی را امروز همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) افتتاح می‌کنیم ولی چند روز پیش اولین نوزاد این طرح به دنیا آمد که سیسمونی نوزاد را فرستادیم و به هر بچه‌ای که به دنیا می‌آید سیسمونی می‌دهیم و هزینه‌های نوزاد را تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد تشویق به فرزنداوری حاشیه شهر مشهد خانواده ها مجموعه رویش بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت فصلی کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روزشمار هفته سلامت امسال ۵ اردیبهشت روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» نامگذاری شده است.

در این روز برنامه‌های متعددی برای ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در کشور و به ویژه در حوزه حساسیت های فصلی برگزار می‌شود.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • حساسیت فصلی کودکان
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • سعدآباد پر حاشیه
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت