Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@00:36:33 GMT

سقوط قیمت نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۶۳۵

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی انتشار خبر شناور شدن کشتی کانتیتری که در کانال سوئز به گِل نشسته بود و مسیر را مسدود کرده بود، بیش از دو درصد سقوط کرد. ناطقان: بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۳۸ سنت معادل ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش داشت و به ۵۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید.

یک منبع کشتیرانی آگاه به رویترز گفت: کشتی کانتیتری غول پیکر اورگرین به طور کامل شناور شده و پیش از به حرکت درآمدن، مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

از سه شنبه گذشته که این کشتی در کانال سوئز به گِل نشست، صدها کشتی کانتینری، کشتی فله بر و نفتکشهای حامل نفت در هر دو سوی کانال سوئز منتظر عبور از این مسیر بوده اند. انتشار خبر شناور شدن اورگرین باعث شد قیمتهای نفت بلافاصله سقوط کنند.

قیمتهای نفت در چند روز گذشته که معامله گران و سرمایه گذاران تلاش کرده بودند تاثیر مسدود شدن کانال سوئز و قرنطینه های گسترده را بر بازار ارزیابی کنند، نوسان شدیدی داشته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA پیش بینی کرد نوسان بازار ادامه خواهد داشت. وی گفت: با توجه به نوسان هفته گذشته، نفت برنت به پایین‌ترین حد بازه معاملاتی ۶۰ تا ۶۵ دلار خواهد رفت و نفت آمریکا هم به محدوده پایینتر بازه معاملاتی ۵۷.۵۰ دلار تا ۶۲.۵۰ دلار نزول خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که از قیمتهای نفت پشتیبانی کرده، انتظار برای حفظ محدودیت عرضه اوپک پلاس است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد انتظار دارد اوپک پلاس در نشست اول آوریل خود تصمیم بگیرد تولید نفت خود را در ماه مه تغییر ندهد اما همچنان پیش بینی می کند تولید این گروه تا سپتامبر ۳.۴ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می کند. منبع: ایسنا برچسب ها: سقوط قیمت ، نفت ، بازار جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سقوط قیمت نفت بازار جهانی کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال 62 هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال 61 هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز  و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان 62 هزار و 900 تومان و هرات 62 هزار و 270 تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان