Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:26:01 GMT

شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۶۶۵

شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تاثیر مسافرت‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتا اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد تشدید خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ایرج حریرچی، درباره آخرین وضعیت کرونایی کشور اظهار کرد: در حال حاضر و در مقطع فعلی مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا مسافرت‌ها و دورهمی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد: ما هنوز هم در حال مشاهده نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌ها هستیم، زیرا افزایش بستری‌ها در پی ابتلاء به کووید ۱۹ دو الی چهار هفته بعد خودش را نشان می‌دهد و افزایش می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت درباره تأثیر مسافرت‌ها بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتاً اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد هم تشدید خواهد شد. در مسافرت‌ها و به ویژه در بین راه‌ها افزایش تماس اجتماعی را داریم که همین می‌تواند خطرناک باشد.

حریرچی با تاکید بر نقش دید و بازدیدها در افزایش ابتلاء به کرونا اظهار کرد: سفر به استان‌های شمالی کشور، ملاقات‌ها و دید و بازدیدها در فضاهای بسته همه اینها باعث افزایش ویروس می‌شود.

وی با بیان اینکه ما با یک ویروس جهش یافته رو به رو هستیم، گفت: متأسفانه از آنجا که ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم، این تحرکات و مسافرت‌ها حتماً ویروس را پخش می‌کند. به همین خاطر انتظار ما از مردم این است که مسافرت‌های تفریحی را حتماً به حداقل برسانند و حتی آن‌هایی که به سفر رفته‌اند هرچه سریع‌تر سفر را به اتمام برسانند و به خانه‌هایشان باز گردند.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر شود؟ گفت: شهر نارنجی و قرمز بر اساس معیار تعداد مبتلایان اعلام می‌شوند، از این رو احتیاجی به تصمیم گیری هم ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار داشت: وقتی معیارهای بستری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر و یا به حد مشخصی برسد، اعلام وضعیت نارنجی و قرمز از طرف قرارگاه اعلام می‌شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 483656

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا مسافرت سفر نوروزی ایرج حریرچی سال 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسافرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد