Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:54:54 GMT

عید نیمه شعبان «عید تولد معنویت» است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۷۶۵

عید نیمه شعبان «عید تولد معنویت» است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صفایی بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت (عج) درباره ویژگی‌های اخلاقی جامعه مهدوی گفت: معنای عید از عود می‌آید که برگشت به فطرت الهی است و فطرت هر انسان ره یافته به سوی خداوند متعال فطرت ولایت پذیری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرکس ولایت حضرت حجت (عج) را می‌پذیرد بایستی فطرت وی نیز مهدوی باشد، افزود: نیمه شعبان به یک معنا برگشت به فطرت ولایت پذیری می‌باشد و نمودارش ولایت حضرت مهدی (عج) بوده، پس عید شعبان یعنی «عید تولد معنویت» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تولد آن حضرت دارای دو بعد ظاهر و باطن است که در ظاهر میلاد حضرت و بیداری مردم می‌باشد و در باطن تغییر بنیادی فردی است که منتظر ظهور و می‌خواهد در جامعه مهدوی زندگی نماید.

حجت‌الاسلام و والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه ویژگی اخلاقی افراد در جامعه مهدوی در تولد معنوی آنان قابل روئیت است و دارای پنج وجه است، گفت: اول کسی که می‌خواهد اخلاقش مهدوی و عضو جامعه مهدوی باشد بایستی از شکم تاریک مال پرستی، دنیاپرستی، ریاست طلبی، نفاق، حق الناس بیرون بیاید و به سوی معرفت الله و طاعت الله برود که حقاً نور است. دوم دیدگاه و اندیشه فرد منتظر در جامعه مهدوی باید اسلامی باشد. سوم تقوای عملی داشته باشد یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. چهارم ولایت و دوستی اهل بیت (علیهم السلام) و دشمنی با دشمنانشان. پنجم اخلاص و تقوای در کار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: برای امام زمان غیبتی است که باید بندگان خدا در آن زمان تقوا پیشه کنند و دین خودشان را محکم نمایند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه‌ای می‌تواند جامعه مهدوی و مورد رضایت حضرت حجت (عج) باشد افزود: افراد حاضر در جامعه خدا ترس باشند و هر چیز خدا و اهل بیتش میگویند بدون چون چرا بپذیرند و قدرتی بالاتر از خدا نداند، راه سعادت در این است و اگر کسی خدا ترس نباشد و از قدرت‌های شرق و غرب بترسد و زیر قدرت دشمنان و شیطان باشد و گفته‌های ولایت فقیه و علما نپذیرد و اخلاق یک فرد در جامعه مهدوی را نداشته و عضو جامعه شیطانی خواهد بود و قرآن می‌فرماید: حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی و النعم النصیر.

وی افزود: عزیزان و مسئولین اگر بخواهند به سوی بهشت و همنشینی با آن حضرت برسند باید در نظر داشته باشند همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند: اخلاص و تقوا الهی پیشه کنند که اینها در جامعه مهدوی مانند دو بال است.

حجت‌الاسلام و والمسلمین صفایی بوشهری در پایان گفت: هر منتظر در جامعه مهدوی برای تسهیل در امر فرج خوب است ذکر صد صلوات وصد استغفار بصورت روزانه گفته و آن را به حضرت حجت هدیه نماید.

کد خبر 5177412

منبع: مهر

کلیدواژه: قم صفایی بوشهری نیمه شعبان ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا نیمه شعبان خطبه های نماز جمعه بوشهر تردد وسایل نقلیه گرگان اردبیل وزش باد تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مسافران نوروزی سانحه تصادف جامعه مهدوی حضرت حجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

 

به گزارش تابناک به نقل از خبر ورزشی، از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است