Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:09:57 GMT

کارگران آمازون در آلمان اعتصاب می کنند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۵۱۷۲

به نقل از رویترز، اتحادیه کارگری «وردی» از کارگران در ۶ انبار آمازون واقع در آلمان خواسته به مدت ۴ روز اعتصاب کنند. این اقدام، جدیدترین تلاش اتحادیه کارگری مذکور برای وادار کردن آمازون برای به رسمیت شناختن قراردادهای دسته جمعی است.

«وردی» اعلام کرد اعتصابات در انبارهای آمازون واقع در راینبرگ، ورن، کوبلنز، لیپ زیگ و دو انبار دیگر در بدهرسفلد نشان دهنده آغاز غیر رسمی مذاکرات برای دستمزد در صنعت خرده فروشی و ارسال سفارش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است مذاکرات مذکور در هفته‌های آینده شروع شود.

نماینده این اتحادیه کارگری گفت: آمازون در بحران ویروس کرونا به سودآوری دست یافته است. به همین دلیل تنها باید اجتناب از پرداخت دستمزد در اینجا متوقف شود.

وردی خواهان افزایش ۴.۵ درصدی کارگران در بخش خرده فروشی و ارسال سفارش است.

این درحالی است که کارزار آمازون و اتحادیه‌های کارگری در آلمان سابقه‌ای طولانی دارد. اتحادیه‌های کارگری خواهان دستمزد بهتر و بهبود شرایط برای کارگران هستند. اتحادیه‌های کارگری از سال ۲۰۱۳ تاکنون بارها اعتصاب کرده‌اند.

آلمان پس از آمریکا دومین بازار بزرگ آمازون به حساب می‌آید.

این خرده فروشی آنلاین ادعا می‌کند دستمزد و مزایای ایده آلی به کارگرانش پرداخت می‌کند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر شهرستان میاندوآب گفت: دو هزار کارگر ساختمانی میاندوآب در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امید اشرف امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار کرد: وزارت کار باید بداند که با فریز دستمزد کارگر نمی‌توان تورم را مهار کرد.

وی افزود: با تعیین دستمزد کارگران توسط مجلس مخالف هستیم چرا که در مجلس قدرت چانه‌زنی برای حق و حقوق کارگر و کارفرما وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: ارجاع این طرح به مجلس مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است که دولت در سازمان جهانی کار آن را امضا کرده است.

اشرف تصریح کرد: دو هزار کارگر ساختمانی شهرستان میاندوآب در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.‌

کد خبر 749462

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند