Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده مردم خوی و چایپاره و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احداث سد کوتاه یزدکان خوی از هدر رفت و خروج سالیانه ۲ میلیون متر مکعب آب جلوگیری می‌کند و بنابراین ردیف بودجه ملی می‌تواند نقش مهمی در آغاز عملیات اجرایی سد داشته باشد. - اخبار استانها -

عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  ارومیه، با اشاره به لزوم احداث سد کوتاه یزدکان اظهار داشت: اخذ اعتبار از ردیف بودجه ملی برای این سد می‌تواند نقش مهمی در آغاز عملیات اجرایی آن داشته باشد تا از خروج و هدر رفتن سالیانه دو میلیون متر مکعب آب جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشخصات این سد که مطالعات اولیه و تکمیلی آن به پایان رسیده است بیان کرد: طول تاج سد 297 متر، ارتفاع 28 متر، حجم ذخیره تنظیمی1/87 میلیون متر مکعب و اراضی تحت پوشش آن 356 هکتار است.

نماینده مردم خوی و چایپاره و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سد انحرافی بویلاپوش تصریح کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مختلف، مبلغ 360 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اخذ شده که برای تکمیل این طرح و حل مشکل آب تعدادی از روستاهای منطقه باید مواردی اجرایی شود.

وی افزود: در این راستا پیگیری پروژه نیمه تمام سد انحرافی و بهینه سازی انهار سنتی منطقه بویلاپوش،رهال و سعلکده و اخذ اعتبار برای مطالعات و اجرای طرح ساماندهی رودخانه قطور در محدوده رهال-بزگوش باید انجام گیرد.

2000 میلیارد تومان در حوزه سدسازی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود4500 میلیارد تومان برای پروژه‌های سدسازی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شودبهره برداری از 11 طرح سدسازی تا پایان سال

نجف‌زاده بیان کرد: همچنین اخذ اعتبار به منظور اجرای طرح لاینینگ و بهینه‌سازی انهار سنتی پارچی و بدل آباد و پیگیری و اخذ اعتبار برای اجرای طرح لاینینگ و بهینه سازی نهر سنتی دولنگان و احیای حقابه روستاهای ملاجنود-شوربلاغ-اباطی باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/7548/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون متر مکعب اخذ اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • افغانستان حقابه را می دهد؟