Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص اخبار مربوط به آغاز جیره بندی آب واکنش نشان داد.

قدس آنلاین: طی روزهای اخیر اخباری از آغاز جیره بندی آب در شهر کرج و بحران آب در ۱۲ کلانشهر کشور در برخی سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شده که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در واکنش به انتشار این اخبار به خصوص دست به دست شدن خبر آغاز جیره بندی آب در فضای مجازی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بدین شرح است: "با عنایت به اخبار منتشر شده در تعدادی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در خصوص «مواجهه ۱۲ کلانشهر امسال با بحران تامین آب و شروع جیره‌بندی آب در شهر کرج» به آگاهی می‌رساند اطلاع رسانی در خصوص آخرین وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ در نشست‌های خبری برگزار شده توسط اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ انجام شده است که اخبار صحیح منتشر شده در تاریخ‌های مذکور قابل دسترسی است. در همین رابطه ذکر این نکته ضروری است که از سالیان گذشته به دلیل مسایل مختلفی به ویژه خشکسالی‌های متوالی، تعدادی از شهرهای کشور در معرض تنش آبی قرار گرفته‌اند. منظور از تنش آبی، فزونی مصرف نسبت به تامین در پیک روزانه در فصل تابستان است.

در طول این سال‌ها نیز همواره تلاش بر این بوده است که با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اثرات این خشکسالی بر تامین آب شرب به حداقل برسد و در نتیجه اجرای این طرح‌ها، تعداد شهرهای در معرض تنش آب شرب از ۵۴۷ شهر در تابستان سال ۱۳۹۴ به ۱۷۰ شهر در تابستان سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

خبر منتشره در این خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مربوط به تابستان سال ۱۳۹۳ بوده که نقل قول منتشر شده در سال ۱۳۹۳ نیز صحت نداشته و همان موقع تکذیب شده است. حتی در آن سال نیز با اقدام ضربتی صورت گرفته ظرف مدت ۴۷ روز، از جیره‌بندی آب در شهر کرج جلوگیری بعمل آمده و در حال حاضر نیز تامین آب شهر کرج پایدار است.

خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، در حال حاضر هیچ کلانشهر کشور دارای جیره‌بندی آب نیست و اجرای مستمر پروژه‌های زودبازده برای کاهش سطح تنش آبی در کل کشور در حال انجام است."

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جیره بندی آب آبفای کشور شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جیره بندی آب جیره بندی آب منتشر شده تنش آبی شهر کرج تنش آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! (+عکس)
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان