Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان افغانستان از کمیسیون امنیت داخلی این مجلس خواست تا حمله نیروهای دولتی به غیرنظامیان در ولایت خوست در شرق این کشور را بررسی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان اظهارداشت که کمیسیون امنیت داخلی این مجلس باید تلفات غیرنظامیان در شهرستان «صبری» ولایت خوست را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از ساکنان شهرستان صبری طی دو روز گذشته همواره تاکید کرده‌اند که در عملیات نیروهای دولتی در این شهرستان دستکم 20 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

رئیس پارلمان افغانستان امروز دوشنبه اظهارداشت که حمله به مردم غیرنظامی دردآور و غم انگیز است و چگونگی وقوع این رویداد باید بررسی شود.

از سوی دیگر، «مهمند کتوازی» والی خواست اظهارداشت که در این حملات نیروهای طالبان کشته شده‌اند و به غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

اتحادیه اروپا: طرف‌های درگیر در افغانستان برای حفظ جان غیرنظامیان آتش‌بس کنندافغانستان| واکنش‌ها به خشونت پلیس در «بهسود»/ دولت قتل‌عام غیرنظامیان را توجیه می‌کندکمیسیون حقوق بشر افغانستان: حفظ جان غیرنظامیان باید اولویت دولت و طالبان باشدطالبان: نهادهای حقوق بشری در برابر حملات دولت به غیرنظامیان واکنش نشان دهندافغانستان| اعطای پست فرماندهی جدید به عامل کشتار غیرنظامیان در «بهسود»

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای دولتی در شهرستان صبری خانه‌های مردم را هدف قرار داده است و حاضر است تا زمینه حضور رسانه‌ها را فراهم کند.

وی در بیانیه‌ای افزود که حمله نیروهای دولتی با پشتیبانی هوایی نظامیان خارجی در ولایت خوست، ده‌ها خانه و مغازه را ویران کرده است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که نهادهای حقوق بشری باید موضع خود را در برابر چنین حملات و کشتارهایی مشخص کنند و مسئولیت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان پارلمان افغانستان نیروهای دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 نماینده ایرلندی پارلمان اروپا نطق جالبی درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسول گری ایران انجام داد که فضای پارلمان اروپا را تحت تاثیر قرار داد. این نماینده گفت: «به گونه‌ای رفتار می‌کنید که انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند، حمله اسرائیل به سفارت ایران بر خلاف همه قوانین بود، وقتی اسرائیل عامل تشدید تنش است چرا دنبال محکوم کردن ایران هستید؟!»

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند