Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:45:44 GMT

ساوجی ها بدانند؛ خطر در همین نزدیکی هاست

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۳۳۸

ساوجی ها بدانند؛ خطر در همین نزدیکی هاست

به گزارش ایرنا، از ابتدای ایام نوروز ۱۴۰۰ سیر ابتلا به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه هر روز با افزایشی محسوس همراه بود و کار به جایی رسید که سه نفر به عنوان نخستین قربانیان کرونا در این شهرستان ها جان خود را در سال جدید از دست دادند.
در این بین مسئولان بهداشت و درمان و رسانه ها نیز با وجود تعطیلی روزهای اخیر از تلاش برای نشان دادن وخامت اوضاع دست برنداشتند و سعی کردند مردم را متوجه عمق خطر کنند به این امید که از مسافرت، مهمانی و دید و بازدیدهای نوروزی تا حد امکان بکاهند و سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما این هشدار و توصیه ها به دلایلی از قبیل کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی تا مرز حدود ۶۰ درصد و اهمال کاری برخی از شهروندان و قرنطینه شکنی برخی مبتلایان چندان کارگر نیفتاد و شرایطی ایجاد شده که ممکن است همین امروز یا فردا شرایط کرونایی ساوه نارنجی و شاید هم قرمز اعلام شود.
این در حالیست که نوع انگلیسی ویروس کرونا هم از میانه های اسفند پارسال در ساوه و زرندیه شیوع یافت و گاه بدون علامت خاصی، فرد را گرفتار می کند.
مراکز منتخب کووید۱۹ در ساوه و زرندیه هم در نقاط مختلف شهر روزانه آماده انجام تست های سریع و پی سی آر از مراجعین هستند اما دریغ که شمار کمی از شهروندان مسئولیت پذیر به این مراکز مراجعه می کنند و در سوی مقابل کم نیستند مبتلایانی که با قرنطینه شکنی عامل گرفتاری ده ها نفر دیگر می شوند.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام هشدار تبدیل شرایط این شهرستان به نارنجی و حتی قرمز، اظهار کرد: دیروز سه نفر فوتی داشتیم که در نوع خود برای یک روز آماری بی‌سابقه محسوب می شود و زنگ خطر خیز مجدد کرونا را در شهرستان‌های ساوه و زرندیه به صدا آورده است.
دکتر «محمود کریمی» بیان کرد: مراقبت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید اولویت نخست هر فرد باشد زیرا در حال حاضر واکسن فراگیر و یا درمانی برای این بیماری در دسترس نیست و مطمئن‌ترین واکسن رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی و اثرگذار بر افزایش میزان مرگ و میر مراجعه دیرهنگام بیماران است که با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در شهرستان مردم باید به محض بروز کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: مراجعه دیرهنگام افراد و سهل‌انگاری در این زمینه سبب درگیری شدید ریه و در اکثر موارد پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت منجر به فوت می‌شود.  
کریمی گفت: فوت یک نفر، ده‌ها خانواده را داغدار می‌کند و به همین سبب تمام مردم باید برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، اقدامات مراقبتی را جدی بگیرند.

به گفته او در چند روز اخیر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان افزایش یافته و این روند همچنان صعودی است.

وی تاکید کرد: موارد ابتلا و بستری در هر شهر و استان از سوی وزارتخانه های بهداشت و کشور رصد می شود و با توجه به شیب صعودی سرایت ویروس در ساوه و زرندیه، مردم باید آماده اعلام وضعیت جدید در این مناطق باشند.

از آغاز شیوع کرونا در اوایل اسفند پارسال تاکنون افزون بر ۱۴ هزار نفر در ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شدند و در همین مدت حدود ۳۳۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ساوه ماسک زرندیه دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ساوه کرونا ویروس کرونا ساوه ماسک زرندیه دانشگاه های علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ساوه و زرندیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، این زلزله‌ها به فاصله نیم ساعت از یکدیگر رخ داد و ساختمان‌های تایپه مرکز تایوان را لرزاند.

اولین زلزله ۶.۱ ریشتر قدرت داشت و در ۲۴.۹ کیلومتری عمق زمین و در نزدیکی ساحل «هوالین» در شرق تایوان رخ داد. زلزله دوم نیز ۵.۸ ریشتری و در نزدیکی همان محل و در عمیق ۱۸.۹ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

هنوز از خسارت های احتمالی جانی و مالی این زمین لرزه ها هیچ گزارشی ارایه نشده است.

اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) زلزله‌ای ۷.۲ ریشتری تایوان را لرزاند و جان دستکم ۱۷ نفر را گرفت. پس از آن بیش از یک هزار پس‌لرزه ثبت شده است.

زلزله ۶.۴ ریشتری سال ۲۰۱۶ در تایوان جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت. همچنین در سال ۱۹۹۹ بیش از ۲ هزار نفر در تایوان بر اثر وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند