Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلوی مصلحت اندیشی های غلط باید گرفته شود، نشان فداکاری به شهید «قهرمان دودانگه» تعلق گرفت، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جلوی مصلحت اندیشی های غلط باید گرفته شود، نشان فداکاری به شهید «قهرمان دودانگه» تعلق گرفت،  رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۹ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوی مصلحت اندیشی های غلط باید گرفته شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای دیدار با گروه‌های جهادی به استان گلستان سفر کرده است، با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار با تأکید بر اینکه مجلس باید راهگشای مشکلات اساسی کشور باشد، گفت: مبارزه با فساد بسیار مهم است اما تا منفذهای فساد بسته نشود و صرفا با معلول مبارزه کنیم، به نتیجه نمی رسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مشخص کنیم که دولت باید در اقتصاد دخالت کند یا آن را رها کند، عنوان کرد: باید مبنایی در مسائل اقتصادی وجود داشته باشد و ریشه اساسی مشکلات کشف شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه با تأکید بر اینکه باید اجماعی برای حل مشکلات اقتصادی و تصمیم گیری ها در این حوزه شکل گیرد که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز باشد تا نتوان به آن ایراد گرفت، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید جهت داشته باشد؛ همچنین بروز بسیاری از فسادها ناشی از مشکلات اقتصادی است که اگر حل شود جامعه نیز امیدوار می شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین تأکید کرد: ممکن است اختلاف سلیقه در همه حوزه ها میان مسئولان وجود داشته باشد اما اگر افراد یکدیگر را باور داشته، احترام متقابل را رعایت و صادقانه عمل کنند مسائل حل می شود.

امام جمعه گرگان در پایان با بیان اینکه رضایتمندی عمومی می تواند مشکلات فرهنگی را نیز حل کند، گفت: این در حالی است که با وجود سازمان های فرهنگی بزرگ نتوانسته ایم آنگونه که باید مشکلات فرهنگی را حل کنیم لذا اگر رضایتمندی عمومی ایجاد شود مردم با جان و دل به میدان می آیند.

قالیباف: حوزه اقتصادی کشور طی ۵ سال آتی به سرعت ساماندهی خواهد شد

محمدباقر قالیباف نیز در ادامه این دیدار تأکید کرد: واقعیت این است که باور دولتمردان و مسئولان امروز به سنت های الهی که قابل تبدیل و تحلیل نیستند، کم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه کنترل نقدینگی به لحاظ تکنیکی را بسیار مهم دانست و افزود:  تبدیل ارز به ریال از مسیر فعالیت و کار انجام نمی شود، وقتی ارز در ازای تجارت و فعالیت کسب می شود برای جامعه خیر دارد اما جایی که ارز بدون تلاش کسب می شود، مثل صادرات نفت، و به ریال تبدیل می شود نفعی برای اقتصاد ندارد. 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه ریشه مشکلات کشور را در دو بخش توصیف کرد و افزود: یک بخش مشکلات فرهنگی است که در این حوزه، جناح بندی های سیاسی حد یقف ندارد و حتی تا حذف مطلق پیش می رود؛ یک اردوگاه می گوید من هرچه می گویم حق است و اردودگاه دیگر خود را حق می داند.

 

نشان فداکاری به شهید «قهرمان دودانگه» تعلق گرفت

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس فرماندهی و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «قهرمان دودانگه» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاد، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید دودانگه، فرزند رجب علی در ۲۰ مهر سال ۱۳۳۱ در یکی از روستاهای زنجان در خانوده‌ای مذهبی قدم به عرصه گیتی نهاد و پس از عزیمت خانواده به تهران، دوران کودکی خود را در این شهر سپری کرد. از همان کودکی نبوغ و استعداد او نمایان بود به طوری که در خانواده همیشه او را مثال می زدند.

این شهید در کنار تحصیل، بعد از ظهرها در کارخانه کار و مخارج تحصیل خود را تأمین می‌کرد.

وی در این دوران، فولاد وجود خود را آبدیده کرد. دوران دبیرستان به همین منوال سپری و متانت و فروتنی و شهامت او روز به روز افزوده شد به طوری که در دبیرستان کاظم زاده ایرانشهر برای همسالانش الگو بود.

شهید دودانگه شاگرد اول دبیرستان در امتحانات نهایی متوسطه بود و ممتاز شدن برای نوجوانی روستایی که دوران تحصیل، کمک خرج پدر و مادر و چندین خواهر و برادر خود بود، کار ساده ای نبود اما او بسیار محکم و استوار در سنگر علم و دانش تلاش کرد.

این شهید والامقام پس از اخذ دیپلم و پذیرفته شدن در کنکور، به دانشگاه افسری راه یافت. دوران دانشجویی در دانشکده را با موفقیت طی می‌کرد که در این ایام پدرش دار فانی را وداع گفت و بار سنگین خانواده بر دوش او بیشتر سنگینی کرد به طوری که قصد داشت برای تأمین مخارج خانواده ارتش را ها کند و به دنبال کار برود ولی با فداکاری مادر و برادرانش و تشویق او برای ادامه تحصیل، توانست دوران دانشجویی را سپری کند. وی در سال ۱۳۴۸ به درجه ستوان دومی نائل آمده و به شیراز منتقل شد.

 

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران

بر اساس ماده ۵۰  قانون و ۵۱ آئین نامه اجرایی شهر بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران توسط هیأت اجرایی این حوزه انتخابیه در سالن اجتماعات فرمانداری تهران برگزار شد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: با توجه به آغاز فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهر تهران از روز یکشنبه ۸ فروردین ماه در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان طبق ماده ۵۰ قانون و ۵۱ آئین نامه اجرایی انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر انجام می شود، گفت: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان به هیأت نظارت اعلام خواهد شد.

عیسی فرهادی فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران گفت: بر اساس کلیات برنامه زمان ‌بندی انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر ، اعضای هیأت‌ اجرایی موظفند ۲۲ فروردین ماه صورت جلسه بررسی صلاحیت ها را به هیات نظارت ارسال کنند تا مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها انجام پذیرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روز جمعه تاریخ ۲۸ خردادماه سال جاری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اولین میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

 

‏انتظار فرج یعنی آمادگی برای از جان‌گذشتن در مبارزه با کفر و نفاق

سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضوکمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در  توئیتی نوشت:

"‏انتظار فرج یعنی آمادگی برای از جان‌گذشتگی همراه امام زمان در مبارزه با کفر و نفاق، و براندازی استکبار و  طاغوت، و دفع ظلم و رفع فساد از جامعه بشری.

میلاد منجی بشریت مبارک باد."

 

سند راهبردی و روابط ایران و ‎چین ما را در مسیر تبدیل شدن به ایران قوی کمک

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان  و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

"‏قدرت در جهان امروز تک قطبی نیست و چارچوب صحیح ارتباط ایران با دنیا،توجه به منافع اقتصادی،حفظ اقتدار ملی و توازن قدرت است.

سند راهبردی و روابط استراتژیک ایران و ‎چین به تعبیر حضرت آقا حکمت آمیز است و در کنار تقویت ظرفیت های داخلی  ما را در مسیر تبدیل شدن به  ایران قوی کمک خواهد کرد."

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای نشان فداکاری به شهید مجلس شورای اسلامی قهرمان دودانگه بررسی صلاحیت تعلق گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری