Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره سالیانه «الشموع» به مناسبت میلاد بقیه الله اعظم(عج) در جوار مقام امام مهدی(عج) در کربلای معلی برگزار شد و ۱۱۸۷ شمع به نیت سن مبارک حضرت حجت(عج) روشن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دبیرخانه های آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(ع)  جشنواره سالیانه «الشموع» (شمع ها) را به مناسبت میلاد بقیه الله اعظم و با شعار «امام مهدی الغوث و الرحمة الواسعه» در جوار مقام امام مهدی (عج) در کربلای معلی برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جشنواره 1187 شمع به عنوان نمادی از سن مبارک صاحب الزمان (عج) که روی آنها عبارت «مهدی وارث انبیاء» نوشته شده بود، در جوار مقام حضرت امام مهدی(عج) در کربلای معلی روشن شد.

 

«سید عدنان جلوخان موسوی» یکی از مسولان بخش امور دینی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) در این جشنواره گفت: از خداوند متعال می خواهد که همگی از یاران امام حجت (عج) باشند و غم و بلا از همه مومنان دور شود.

 

وی در سخنان خود به مسئله مهدویت، عصر ظهور، صفات مومن منتشر، وظیفه مومنان در زمان غیبت و چگونگی خشنود کردن امام زمان(عج) پرداخت.

 

در این جشنواره تعدادی از شاعران قصائد خود را در وصف امام موعود(عج) خواندند، همچنین تواشیح هایی نیز به همین مناسبت خوانده شد.

 

«عقیل عبدالحسین الیاسری» معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی گفت: این جشنواره یک سنت سالانه است که با نظارت آستان های مقدس حسینی و عباسی برگزار می شود. امسال نیز با رعایت تدابیر پیشگیرانه و پزشکی به دلیل پیامدهای بیماری کرونا برگزار شد.

 

الیاسری افزود: کمیته برگزار کننده شعار این جشنواره را امام مهدی الغوث و الرحمه الواسعه انتخاب کرد تا یاری و رحمت واسعه اش نثار مومنان شود و امید است که خداوند ما را به برکت این روز از مشکلات و بیماری برهاند و از سلامتی و عافیت برخوردار شویم.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن میلاد امام مهدی آستان مقدس امام حسین ع آستان مقدس حضرت عباس جشنواره امام مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آئین سوگواری شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شد و روز شنبه نیز آئین‌های دسته روی و عزاداری در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

آئین عزاداری و سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) جمعه شب در مسجدها، تکایا و حسینیه‌ها و امام زادگان این منطقه با حضور هیأت‌های مذهبی و دسته‌های سینه زنی برگزار شد و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

همچنین ارادتمندان خاندان اهل ببت (ع) روز شنبه نیز با راه اندازی دسته‌های سینه زنی در خیابان‌های شهرهای مازندران سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری را گرامی می‌دارند.

کد خبر 6096151

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد