Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر زلزله زده سی سخت در چهل و یکمین روز پس از زلزله همچنان شاهد خدمات رسانی و امداد رسانی دستگاه های، ارگان ها نهاد های بسیج و سپاه برای رفع مشکلات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس در شهرستان زلزله زده دنا با مرکزیت سی سخت، تلاش ها، خدمات و امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد و دستگاه ها و ارگان های مختلف دولتی، خصوصی و نظامی، بسیج و سپاه حضور داشته و مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روز های گذشته برنامه های و جلسات مختلفی پیرامون خدمت رسانی به شهرستان زلزله زده دنا و شهر سی سخت برگزار شد که می توان به حضور  تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت در سی سخت، حضور بانوان بسیجی در کمک رسانی به زلزله زدگان، برگزاری جلسه مشترک و دیدار نورزوی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و فرمانده سپاه فتح استان و شروع بازسازی ۶۰۰ واحد در ۳۳ روستای دنا می توان اشاره کرد.

پایان نصب کانکس‌های اهدایی مقام معظم رهبری به مردم زلزله‌زده سی‌سخت/مصوبات سفر سردار سلامی برای حاشیه شهر یاسوج

 حسین کلانتری در دیدار نوروزی سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تبریک سال جدید و نیمه شعبان گفت: دولت و سپاه با همکاری و تعامل می‌توانند شعار سال، انتخابات، مدیریت بیماری کرونا و زلزله سی‌سخت را به پیش ببرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: کمک کنیم واحدهای راکد و نیمه فعال که قابلیت راه‌اندازی دارند به چرخه تولید باز گردند.

 

وی به اقدامات در راستای سرعت‌بخشی به سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: این سد در دولت قبلی کلنگ‌زنی شده و در حال تلاش هستیم با سرعت‌بخشی به این پروژه در کمتر از دو سال به نتیجه برسد اما متاسفانه برخی سایت‌ها در استان که تخصصی ندارند و کار کارشناسی نکردند می‌نویسند این سد برای شیراز زده می‌شود در حالی که هدف اصلی تامین آب شرب و کشاورزی بویراحمد است و بخشی به شیراز اختصاص داده شده است.

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نباید با این اخبار، ذهن مردم را منحرف کنیم و به نحوی عمل کنیم که خدمات نادیده گرفته شود.

در ادامه سردار خرمدل با اشاره به اینکه نصب کانکس‌های اهدایی مقام معظم رهبری روز گذشته به اتمام رسید، گفت: مدیریت کردیم کانکس به افرادی که واجد شرایط هستند داده شود.

 

وی عنوان کرد: در سفر سردار سلامی مقرر شد سپاه استان ۱۰۰ واحد برای زلزله‌زدگان تحت پوشش کمیته و زنان سرپرست خانوار اجاره کند و هزینه آن را بپردازد.

 

فرمانده سپاه فتح به اشاره به اینکه راه‌های مختلفی برای مشارکت در ساخت منازل مردم پیشنهاد داده شده گفت: با حضور گروه‌های جهادی هزینه ساخت و ساز در سی‌سخت کاهش پیدا می‌کند، ضمن اینکه گروه‌های جهادی راهیان نور در تعمیرات سی‌سخت مشارکت دارند.

 

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که مردم زلزله‌زده در بحث حمام و سرویس بهداشتی داشتند امروز ۷۰ چشمه سرویس بهداشتی صحرایی تیپ ۴۸ فتح در مناطق زلزله‌زده مستقر می‌شود و در تلاش هستیم ۳۰ مورد حمام هم به استان اختصاص یابد تا در سی‌سخت مستقر کنیم.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سفر سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به استان خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی، احداث میدان فوتبال، مدرسه و درمانگاه در حاشیه شهر یاسوج از دیگر مصوبات بود که با مشارکت قرارگاه خاتم انجام می‌شود، ضمن اینکه سردار سلامی اعلام کردند اردیبهشت برای بازدید مجدد به استان سفر می‌کنند.

نقش پررنگ بانوان بسیجی دنا در کمک به زلزله زدگان سی سخت+تصاویر

زلزله ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت خرابی های بسیاری به بار آورد، با وجود اینکه تلفات جانی نداشت ولی خسارت های زیادی به زیرساخت ها و ابنیه وارد کرد.

پس از وقوع این زلزله، هموطنان در سراسر کشور به شیوه های مختلف به مدد و یاری سی سخت شتافتند، عده ای با حضور میدانی در سی سخت به آوار برداری و کمک به زلزله زدگان پرداختند، برخی نیز با کمک های نقدی و غیرنقدی و تهیه و توزیع اقلام مختلف مردم سی سخت را تنها نگذاشتند.

ادارات، دستگاه ها، نهادها و گروه های مختلفی از سراسر کشور در بحث کمک رسانی به زلزله زدگان حضور داشتند، در این میان بسیج نقش بزرگ و بسزایی ایفا کرد به گونه ای که همه مردم سی سخت در محافل مختلف به این موضوع اذعان داشته اند.

بسیج بانوان حوزه حضرت زینب(س) شهر سی سخت نیز به دنبال ایفای نقش بی بدیل خود از ابتدای وقوع زلزله در حوزه بانوان اق امات خوبی را انجام داده اند.

بازسازی ۶۰۰ واحد در ۳۳ روستای دنا

 اسکان اضطراری (چادر) مردم زلزله زده با نصب کانکس‌های سپاه به اسکان موقت تبدیل شده است.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان گفت: ما تا پایان اسکان دائم در کنار مردم زلزله زده دنا هستیم.     سردار حکمتیان راز افزود: همه پاسداران و بسیجیان برای برپایی این کانکس‌ها در کنار مردم هستند.  
در زلزله ۵.۶ دهم ریشتری که در شهر سیسخت رخ داد ۳۳ روستای این شهرستان متاثر از این زلزله شده و ۶۰۰ واحد نیز تخریب شدند که کار بازسازی این واحدها شروع شده و همزمان با واحد‌های شهری به پایان می رسد.

جنتی مدیر کل بنیاد مسکن استان هم در خصوص این واحد‌ها گفت: تسهیلات پرداخت می شود و سیمان رایگان در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.    

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم در این خصوص گفت: پروانه ساخت نیز به صورت رایگان برای مردم صادر خواهد شد.

در این زلزله خسارات زیادی به بخش گردشگری وارد شده که با حضور حسین زاده معاون گردشگری سپاه کشور در سی سخت در خصوص رفع مشکلات مکان های گردشگری قول مساعدت داده است.

وقتی زلزله تمام اشتغال یک شهر را نابود کرد

چشم انتظاری اصناف و بازاریان سی سختی برای رونق دوباره/ مسئولان گوشه چشمی به کسبه سی سخت داشته باشند

 

بیش از ۴۰ روز از زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته می گذرد، زلزله ای که صدمات زیادی به خانه و کاشانه، بازار و باغات مردم این شهر و روستاهای اقماری وارد کرد و باعث شد که زندگی بیش از نیمی از مردم این شهر با مشکل مواجه شود.

 

سی سخت که همگان آن را به شهر زیبای زاگرس با مردمانی مهربان و مهمان نواز می شناسند،در بهار ۱۴۰۰ نتوانست پذیرایی مهمانان خود، هم از درد زلزله و هم از درد کرونا باشد.

    آنچه که امروز در شهر سی سخت به عینه دیده می شود، دردی است که مردمان این شهر بر دوش می کشند وآن هم درد زلزله است، درد تخریب خانه و کاشانه و حتی امرار و معاش اصناف و بازاریان آن است.

به دلیل زلزله سی سخت و شدت تخریبی آن بسیاری از اصناف و بازاریان این شهر دچار خسارات های بیشمار و سنگینی شدند و حتی بسیاری از آنان به ناچار امروز با درد بیکاری و نبود یک بازار مصرف روبه رو هستند.

 

امروز آثار زلزله شهر سی سخت برای همگان به عینه دیده می شود،هرچند مسئولان اجرایی  از دولمتردان و سبز پوشان سپاهی و بسیجی از همان روزهای ابتدایی زلزله پای کار بودند و در صدد کمک به مردم زلزله زده این شهر هستند، اما اصناف و بازازان این شهر به دلیل از بین رفتن بازار فروششان امروز در مضیقه قرار گرفته اند.

 

هرچند که مسئولان اصناف با ارزیابهای خود در صدد برطرف کردن مشکلات آنان برآمده اند، اما باید گفت که امروز کسانی هستند که در این زلزله سخت گذر زندگی شان با سختی روبه شده و درد بیکاری نیز بر درد نداشتن خانه و تخریب خانه هایشان افزوده شده است.

 

بر اساس ارزیابی ها صورت گرفته قریب ۸۹ تا ۹۰ درصد بازار مصرفی مردم سی سخت بر اثر زلزله تخریب شده و یا از بین رفته و بازاریانی که با درد وام و کالاهای از بین رفته اشان در زلزله دست و پنجه نرم می کنند هر روز بر مشکلات آنها افزوده می شود.

 

بازاریان سی سختی امروز از مسئولان امر از جمله اصناف استمداد و کمک رسانی خواسته اند و خواستار یاری مسئولان برای رفع مشکلاتشان شده اند.

 

بازاریانی که تنها راه امرار و معاششان همین چند مغازه و این بازار ساده بوده امروز، در نبود سرمایه مشکلات زیادی را پیش پای خود می بینند و نیازمند همکاری و همیاری مسئولان هستند.

 

خسارات میلیاردی به اماکن ورزشی شهرستان دنا در اثر زلزله

زلزله بزرگ و ویران کننده‌ای که در شهر سی‌سخت رخ داد سبب خسارت به اماکن ورزشی این شهر شد.

در سطح شهرستان دنا به خصوص در شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف اماکن ورزشی و سالن‌های بسیاری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در زلزله سی سخت با درصدهای مختلف دچار آسیب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آسیب های ناشی از زلزله به اماکن ورزشی در شهرستان دنا گفت: توسط دفتر فنی ورزش و جوانان بررسی ها به منظور ارزیابی خسارات زلزله به اماکن ورزشی صورت گرفت، در این راستا موارد و خسارات سطحی به اماکن ورزشی وارد شد.

علوی با بیان اینکه لیست خسارات وارده را به استانداری و ورزش و جوانان ارسال شده است، عنوان کرد: به محض ایجاد ردیف اعتباراتی، حوزه ورزش و جوانان از این اعتبارات جهت ساماندهی اماکن خسارت دیده استفاده خواهد کرد.

 

وی بیان اینکه سوله های سالن های ورزشی و استحکام آنها نوعی ایمنی و سرپناه محسوب می شد و برای زلزله زدگان با همکاری هلال احمر تدارک دیده شد، بیان کرد: سالن های ورزشی برای بنیاد مسکن، خیران، جمعیت هلال احمر آماده خدمت رسانی است تا این ارگان ها بتوانند تجهیزات و امکانات را به این مکان ها انتقال داده و به دست زلزله زدگان برسانند.

 

وی افزود: در بخش خسارات های حوزه ی کوهنوردی ارزیابی ها صورت گرفته و در حال تکمیل است.

 

این مسئول در پایان گفت: رقم ابتدایی خسارت حدود ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

 

بازدید نماینده سابق گچساران و باشت از منطقه زلزله زده سی سخت

 

غلامرضا تاجگردون از منطقه زلزله زده شهر سی سخت بازدید کرده و از آسیب دیدگان زلزله دلجویی کرد.


این بازدید با همراهی شهردار سی سخت و مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

 

همچنین بازدید از روند صدور مجوز ساخت از سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و صدور پروانه ساختمانی از شهرداری سی سخت صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد فرمانده سپاه فتح اماکن ورزشی زلزله زدگان مردم زلزله زده ورزش و جوانان سردار سلامی بنیاد مسکن شهر سی سخت سی سخت سی سخت شهر سی کانکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در دیدار با فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: تشکیل سپاه، به عنوان نهاد مولود انقلاب که خلوص انقلابی و معنویت بسیار بالایی دارد، موجب افتخار است.

وی افزود: نهاد سپاه پاسداران  نقش پر رنگی در موفقیت‌ها و عزت کشور دارد و مایه غرور ایرانی است.

او افزود: عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد.

سپس فرمانده سپاه شهرستان جیرفت گفت: سپاهی که امروز در درون و خارج از این مرز بوم افتخار آفرین شده همان سپاه امام حسین (ع) است که با تعداد کم و اراده‌ای قوی در مقابل لشکریان گسترده ظلم ایستاد.


سرهنگ محسن نسب امیری افزود: سپاه متعلق به جهان اسلام و موظف به انجام وظیفه در این مسیر است

او اظهار داشت: عملیات وعده صادق در ابعاد گسترده‌ای بنیان جمهوری اسلامی را تقویت کرد و از همه مهم‌تر وحدت و اتحاد درونی را به همراه داشت.

وی تاثیرات این عملیات را چند بعدی از جمله  اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی و نظامی برشمرد و گفت: عملیات وعده صادق در عرصه بین المللی برای کشور ما تاریخ ساز  و در دراز مدت ثمره آن برای همگی تبیین و نمایان خواهد شد.

سرهنگ نسب امیری توقع از دانشگاهیان در جنوب کرمان را تبیین دقیق ابعاد عملیات وعده صادق دانست و تاکید کرد: نگذارید با روایت‌های دروغین طعم شیرین عملیات وعده صادق به کام مردم تلخ شود.

فرمانده سپاه جیرفت در پایان  به طور ویژه از برگزار کنندگان یادواره شهدای دانشجوی جیرفت و شهدای گمنام دانشگاه که بار معنوی بسیار بالایی داشت تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟