Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:49:32 GMT

«اینک آخرالزمان»؛ کمیک‌موشن چهار زبانه معرفی نشانه‌های ظهور

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۱۰۸

«اینک آخرالزمان»؛ کمیک‌موشن چهار زبانه معرفی نشانه‌های ظهور

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه فرهنگسرای اندیشه، این کمیک موشن با صدای علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون تولید و منتشر شده و با روایتی متفاوت به فرهنگ مهدویت و ظهور امام زمان(عج) پرداخته است. 

طراح کمیک موشن «اینک آخرالزمان» درباره تولید این اثر گفت: ظهور موعود و منجی آخرالزمان در بسیاری از ادیان توحیدی با دلایل متقن بشارت داده شده، نکته قابل توجه این است که وقتی ظهور فرا برسد، امام مهدی(عج) نشانه‌ها و بینه‌هایی همراه با خود می‌آورند که در مواجهه با هر یک از ادیان توحیدی آنها را نشان داده تا به او بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرحسین جعفری‌نژادان افزود: به عنوان مثال وقتی حضرت مسیح در رکاب امام زمان می‌آید، بسیاری از مسیحیان ایمان می‌آورند، این نشانه‌ها درام بی‌نظیری است که تاکنون کمتر در قالب تصویری بدان پرداخته شده است. 

وی بیان کرد: در کمیک موشن «اینک آخرالزمان» ضمن نمایش این موضوع به مفهوم مهدویت و ظهور منجی می‌پردازیم تا بار دیگر توجه همه ادیان را به این موضوع بسیار مهم جلب کنیم. 

جعفری‌نژادان اظهارداشت: با توجه به اینکه موضوع ظهور منجی آخرالزمان بسیاری از مردم جهان را دربرمی‌گیرد، انتظار می‌رود که با استقبال بسیار زیادی از سراسر دنیا روبه‌رو شود. 

طراح کمیک موشن «اینک آخرالزمان» گفت: با توجه به جهانی بودن سوژه، این اثر به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و هندی تولید و نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان(عج) منتشر و همچنین «اینک آخرالزمان» در این روز از رسانه ملی پخش می‌شود. 

وی افزود: کمیک موشن «اینک آخرالزمان» از نظر حجم تصاویر تولیدی سطح بسیار بالایی نسبت به کارهای قبلی و بیش از ۸۰۰ لایه تصویرسازی شده دارد که کار بسیار سنگینی است.  جعفری‌نژادان بیان کرد: در این تولید هنری، ۲۰ نفر ساخت موشن را انجام دادند و برای ضبط نریشن نیز ۴۸ نفر به ما کمک کردند تا آن را به چهار زبان تولید کنیم. وی اضافه کرد: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون از جمله چهره‌های شاخصی است که در خواندن نریشن این کار به ما کمک کرد و نیما اکبرخانی که رمان «اثریا» نوشته او بهترین اثر انتشارات سوره مهر شد و جوایز زیادی را کسب کرد، داستان کمیک موشن «اینک آخرالزمان» را نوشته است.  وی با اشاره به انتخاب قالب کمیک موشن اظهارداشت: در سالیان اخیر هجمه‌های رسانه‌ای زیادی از سوی رسانه‌های غربی به موضوعات مهم جهان اسلام و محور مقاومت وارد شده است که بسیاری از این هجمه‌ها از طریق قالب‌هایی مثل فیلم، انیمیشن و حتی ادبیات بوده است و برای پاسخ دقیق به این هجمه‌ها لازم بود دست به کار شویم.  جعفری‌نژادان گفت: اگر می‌خواستیم پاسخ را در قالب‌هایی مثل فیلم و انیمیشن بدهیم، زمان زیادی برای تولید آن می‌برد، بنابراین بهترین قالب که سرعت بیشتری دارد و می‌توانست به خوبی پاسخ شبهات را بدهد کمیک بود. براساس این گزارش، اولین تولید تصویری کمیک موشن با همکاری فرهنگسرای اندیشه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با نام «و لکن ان الله رمی» منتشر شد که با استقبال رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های عرب زبان همراه شد. این مرکز فرهنگی، در جدیدترین کار سراغ موضوع آخرالزمان و مقوله جهانی ظهور رفته و با همراهی سازمان هنری رسانه‌ای اوج کمیک موشن «اینک آخرالزمان» را تولید کرده است.

موشن کمیک (Motion Comic) یک تکنیک نوظهور انیمیشنی از تلفیق و ترکیب تصاویر کتاب‌های کمیک یا تصاویر فیلم‌ها و هنر پویانمایی است که با استفاده از جلوه‌های صوتی و انیمیشن، داستانی را روایت می‌کند.

حباب‌های گفت و گو و توضیحات متنی بنا بر سلیقه سازندگان یا حذف می‌شوند و جای خود را به نریشن و دوبله می‌دهند یا به همراه نریشن در پروژه قرار می‌گیرند و در برخی موارد هم به تنهایی در پروژه استفاده می‌شود که هر کدام از این موارد چاشنی به خصوصی را به کار نهایی می‌دهند.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت مهدی ادیان الهی فرهنگسرای اندیشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت مهدی ادیان الهی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت مهدی ادیان الهی فرهنگسرای اندیشه اخبار کنکور اینک آخرالزمان کمیک موشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس | مدیرارتباطات شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شد
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • زبانه کشیدن شعله‌های آتش حق طلبی از دانشگاه‌های کلمبیا و اوهایو
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • موشن گرافیک| خلبان نامداری که خواستار کم‌کردن درجه‌اش بود
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است