Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@12:00:50 GMT

هدف از تحریم‌ها توقف پیشرفت‌های مختلف روسیه است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۶۷۵

هدف از تحریم‌ها توقف پیشرفت‌های مختلف روسیه است

رئیس دومای دولتی روسیه معتقد است، دلیل اصلی اعمال تحریم‌های اقتصادی و اتهام‌زنی‌های سیاسی علیه این کشور، ایجاد مانع برای موفقیت‌ها و پیشرفت‌های این کشور در تمام زمینه‌هاست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه ابراز عقیده کرد که موفقیت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف، دلیل اصلی اعمال تحریم‌ها علیه این کشور است تا از این طریق جلوی توسعه و پیشرفت روسیه گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آمریکا و متحدانش باید برای مقابله با چالش چین و روسیه متحد شوند

این مقام بلندپایه پارلمانی روس امروز (دوشنبه) در صفحه تلگرام خود در این باره نوشت: «کاملاً واضح است: تلاش می‌شود تا هر پیروزی و موفقیتی که ما به دست آوریم، مسدود شود. این کار با استفاده از اعمال تحریم‌ها و دیگر ابزارها، از جمله اتهام زنی‌های مختلف، دخالت در انتخابات و دیگر روش‌ها انجام می‌شود تا مانع از پیشرفت و توسعه روسیه شوند

والودین ادامه داد: «تمام تحریم‌های اقتصادی، ادعاهای سیاسی و مطرح کردن اتهامات، به یک دلیل ساده است: روسیه از توسعه باز بماند. حملات علیه کشور ما از تمام جوانبی که ما توانایی رقابت بالایی داریم، صورت می‌گیرد. در مواردی که ما به پیروزی دست می‌یابیم، رقبای ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا از این موفقیت در جهت ضربه زدن به اعتبار روسیه استفاده کنند. این مسئله در تمام عرصه‌های به چشم می‌خورد.»    

رئیس دومای دولتی به عنوان نمونه به دستاورهای اقتصادی روسیه اشاره کرد که بر اصل "رقابت عادلانه" مبتنی است، ولی شرکای آمریکایی با نقض تمام قوانین سازمان تجارت جهانی و با اعمال تحریم‌های ضدروسی، از هیچ تلاشی برای ممنوعیت انتقال انرژی روسیه به کشورهای اروپایی فروگذار نیستند تا گاز مایع خود را بسیار گرانتر به اروپایی‌ها بفروشند.  

وی یادآور شد که این مسئله تنها مربوط به روسیه نمی‌شوند و آنها سعی می‌کنند تا برای توسعه تمامی کشورهایی که مورد پسند آنها قرار ندارند، مانع تراشی کنند.

سیاست برخورد از "موضع قدرت" آمریکا با چین، بی نتیجه است

در همین رابطه، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است که سیاست آمریکا درباره  برخورد از "موضع قدرت"با چین، باعث ترس مقامات پکن نخواهد شد.  

این سناتور روس در واکنش به سخنان روز گذشته "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا که در مصاحبه‌ای گفته بود "واشنگتن باید روابط خود با پکن را از موضع قدرت ایجاد کند"، تأکید کرد: «چنین موضع گیری از سوی ایالات متحده تنها رهبران چین را به سمت اتحاد محکم‌تر با روسیه سوق می‌دهد.»

به عقیده پوشکوف، آمریکا توانایی برابری با قدرت همه جانبه کشور چین را ندارد و دولت جدید این کشور هنوز در طرز تفکر قرن بیستم باقی مانده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا روسیه واشنگتن آمریکا سنای روسیه سازمان تجارت جهانی اعمال تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم