Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:02:24 GMT

آمار ابتلا به کرونا در یزد رکوردشکنی کرد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۷۰۹

آمار ابتلا به کرونا در یزد رکوردشکنی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۷۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند و برای چندمین بار رکورد مبتلایان در فروردین ۱۴۰۰ شکسته شد.

دکتر ابراهیم سلمانی با اشاره به شناسایی ۱۷۶ مبتلای جدید گفت: از این تعداد، ۱۹ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۱۵۷ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.

دکتر سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته، فوت بیمار مبتلا به کرونا در استان به ثبت نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۱۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: کرونای انگلیسی روز به روز در یزد جهش می‌گیرد و آرام و بی صدا در گوشه و کنار یزد رو به افزایش است و مسافرانی که آن را سوغات می‌دهند و به دیارشان می‌برند.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات اخر هفته تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی، برپایی مراسم‌های عروسی و ترحیم و دید وبازدیدهای نوروزی سبب شده تا هشت شهر یزد درگیر بیماری جهش یافته انگلیسی باشد و با این وضعیت، همچنان رخ یزد زرد و آبی است.

دکتر سلمانی تصریح کرد: همانطور که شاهد هستید تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده است که این موضوع می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای مردم و سیاست‌گذاران ما قلمداد شود.

کد خبر 5177631

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یزد ویروس کرونا یزد ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا نیمه شعبان بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل مسافران نوروزی تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف عکس استانها امام زمان حضرت مهدی عج سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانه احمدی با رکوردشکنی،قهرمان اسکیت فری استایل کشور شد
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با ۶۰ هزار تماشاگر
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام