Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@03:14:55 GMT

وضعیت احیای برجام یکی دو ماه دیگر مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۷۴۳

وضعیت احیای برجام یکی دو ماه دیگر مشخص می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "میخائیل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که امکان احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران طی یکی دو ماه آینده مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.
اولیانوف امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» این کشور در این باره توضیح داد: «در حال حاضر اوضاع پیرامون ایران نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اکنون در مرحله انتقالی هستیم و در آینده نزدیک، ظرف 1.5 الی 2 ماه آینده این مسئله مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت که آیا می‌توان احیای برنامه جامع اقدام مشترک، معروف به توافق هسته‌ای را آغاز کرد یا اینکه این توافقنامه بین المللی تا پایان سال جاری (2021 میلادی) همچنان به صورت نیمه کاره، باقی خواهد ماند.
پیش از این، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که مقامات واشنگتن بر این عقیده هستند که تهران باید آمادگی خود برای همکاری در چارچوب برجام را ثابت کند.
در این رابطه، "دیمیتری ناویکوف"نائب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در واکنش به سخنان بلینکن تأکید کرد: «ایران مبتکر از بین رفتن توافق هسته‌ای نبوده، بنابراین گذاشتن شروط مضاعف از جانب طرف آمریکایی برای بازگشت به برجام، اقدامی نادرست است. در واقع مقامات واشنگتن باید ثابت کنند، آیا واقعا خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای هستند یا فقط می‌خواهند وانمود کنند چنین تمایلی دارد؟»هفته گذشته "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به پکن، در مصاحبه با رسانه‌های گروهی چینی تأکید کرد، واشنگتن با خارج شدن یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نه تنها اجرای تعهدات خود را متوقف کرد، بلکه اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در این باره را برای سایر کشورها نیز ممنوع کرد که این برخورد، نقض شدید حقوق بین الملل است و گویای عدم توانایی کامل آنها در اجرای تعهداتشان است. به گفته وی، مسکو امیدوار است، دولت جدید آمریکا که تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام کرده، نیت خود را عملی کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • توافق رانگنیک با بایرن مونیخ
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • اوسمار: وضعیت بیرانوند برای بازی با سپاهان امروز مشخص می‌شود/ امیدوارم هواداران در کنارمان باشند
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند