Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@14:41:36 GMT

جوانان در تلاطم با آینده ایران

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۸۶۳۰

جوانان در تلاطم با آینده ایران

به هر عرصه‌ای که نگاهی هرچند مختصر و سطحی، بیندازیم،از نیروی انسانی در گسترش اشتغال و تولید گرفته تا مدافعان مرز و بوم در مقابل تهاجم دشمن، جوانان می‌توانند در آن کارآمد و تأثیرگذار باشند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لیلا زمانی؛ نیروی جوان در هر کشوری از سرمایه های بی بدیل آن سرزمین محسوب میشود. به هر عرصه ای که نگاهی هرچند مختصر و سطحی، بیندازیم؛ جوانان می‌توانند در آن کارآمد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نیروی انسانی در گسترش اشتغال و تولید گرفته تا مدافعان مرز و بوم در مقابل تهاجم دشمن.


تولید و پیشرفت ملی هر کشور، تا درصد بالایی در گروی پشتکار و علم جوانان است. جوانانی که با قدرت ایمان و اعتقاد، افتخارآفرینی های بسیاری برای ایران داشته اند. جوانانی که فارغ از جنسیت، پرچم سه رنگ ایران را در عرصه بین‌المللی ورزش نیز برافراشته اند که مدال‌های رنگارنگ آنان، گواه این مسئله است.


همیشه نیروی جوان، سهم قابل توجهی در تحولات و پیشرفت های ملی، منطقه ای و حتی جهانی داشته اند. جوان ایرانی در دهه پنجاه و شصت، حرکتهای بسیار موثری در مسیر انقلاب داشت که میتوان به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و حضور پرشکوه جوانان در هشت سال دفاع مقدس نام برد.


پس از آن نیز، با وجود تمام تحریمهای سیاسی و اقتصادی، دست از مبارزه علمی نکشیده و کشور را تا قله های بلند علم و تکنولوژی، بالا کشیدند. رتبه های برتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، که امروزه در جهان زبانزد است، حاصل تلاشهای بی‌وقفه همین جوانانی است که در مکتب روح الله (ره) تربیت یافته اند و در مقابل استکبارِ استعمارگر، سر خم نمی‌کنند.


در همین سالهای اخیر، پس از به وجود آمدن داعش نیز، جوانان دهه هفتاد با همان جنس اعتقادات و آرمان‌های رزمندگان جنگ تحمیلی، به نبرد با اسلام آمریکایی پرداختند و لحظه ای در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام تردید نکردند. جوانان، هیچ آرزویی را محال نمیدانند و می‌کوشند تا به آنچه در تکاپوی آن هستند، برسند! زمانی که این اراده و جدیت، با چاشنی ایمان و عمل همراه شود، بزرگترین قدرتها نیز در مبارزه با این عزم ملی و دینی، ناتوان خواهند ماند.


به فرموده مقام معظم رهبری، نیروهای جوان به‌عنوان پیشران و لوکوموتیوِ حرکت عمومی کشور می‌توانند در تحقق آرمان‌ها نیز نقش مهمی داشته باشند. نیروی تازه نفس و انرژی و نشاطی که جوان در وجود خود دارد، از بزرگترین محرک ها برای پیشبرد اهداف و دستیابی به چشم اندازهای پیش‌رو خواهد بود. به راستی که با جوانان، کارها دشوار نیست.


همچنین در بسیاری از موارد، ابتکار عمل و خلاقیت بالایی که در ذهن جوانان جرقه میزند، کشور را از هر نقطه ضعفی، مبرا می‌کند. به هرچه که نیاز داشته باشیم، با کمی فکر و خلاقیت از سمت جوانان میتواند تامین شود که گاه منجر به اختراعات بزرگی میشود که جهان در حیرت نیروی جوان ایرانی میماند.


دشمن خوب فهمیده که برای شکست کشور باید روی ذهن و نشاط جوانان کار کند. رسانه دشمن با تمام توان، فعال است تا جوان ایرانی را افسرده و بی‌انگیزه جلوه دهد و این روحیه در جان جوان رسوخ کند. آنها خوب میدانند که راه زمین زدن پیشرفت های این سرزمین، گرفتن عزم ملی و تضعیف ایمان و اعتقاد جوانان است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمیکند.


در این میان، حضور بانوان جوان انقلابی چه در خانواده به عنوان مادری که جوان آینده این کشور را تربیت میکند و چه در اجتماع به عنوان نیروی حزب‌اللهی که در دایره انقلاب فعالیت میکند، بسیار ارزشمند و پررنگ است که رهبری نیز بارها بر آن تاکید داشته اند.


ما دختران جوان انقلاب، از نسل بانوانی چون مرضیه حدیدچی و طوبی کرمانی هستیم که با همان آرمان‌ها و حتی وسیع تر، قدم در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی گذاشته ایم. همانطور که حجت الاسلام زیبایی نژاد، فرمودند: «در گام دوم انقلاب، بانوی انقلابی باید از لاک ایرانی بودن خود بیرون بیاید و جهانی فکر کند. ژست ضعیف گرفتن، به زن انقلابی نمیخورد.»


حضور جوانان به قدری مهم است که در انتخابات پیش رو نیز رهبر معظم انقلاب، توصیه به حضور یک دولت جوان حزب اللهی داشتند و نقل به مضمون، تاکید کردند تنها راه برون رفت از شرایط موجود برای رسیدن به شرایط مطلوب، وجود چنین دولتی است. در واقع، تا چنین دولتی بر سر کار نیاید، ما به آنچه در گام دوم انقلاب به دنبال آن هستیم، به طور کامل دست نخواهیم یافت.

 

لیلا زمانی - کارشناسی حقوق و فعال فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جوانان دولت جوان حزب الهی یادداشت دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اظهار داشت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (‌مد‌ظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است.

وی با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا افزود: ایشان گام‌هایی بلندی برداشته‌اند؛ اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کم تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان کرد: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

وی افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

از تحریم استقبال نمی‌کنیم

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی‌رغم انتظار دشمنان، یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب( مد ظله العالی) تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  ادامه دهیم.

ظرفیت‌های بالای نخبگانی در حوزه علمیه

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور،  طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند