Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آخرین وضعیت شهر‌های کشور نشان می‌دهد که ۶۷ شهر از جمله تهران، در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این در این باره گفته بود: شهر‌های قرمز از تعداد ۹ شهر در ۲۵ اسفند به ۲۳ شهر و شهر‌های نارنجی از ۳۱ شهر به ۴۴ شهر افزایش یافته، همچنین اکنون ۲۸۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و با توجه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت سفر‌های نوروزی تغییر کرده است و مردم نمی‌توانند به شهر‌های قرمز و نارنجی وارد شده و یا از آنها خارج شوند.

طبق گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از روز گذشته بنا به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه دوربین‌های ثبت پلاک در ورودی و خروجی شهر‌های قرمز و نارنجی فعال شده‌اند.

طبق رنگ‌بندی جدید اعلام شده، برای مناطق مختلف کشور اگر خودرویی با پلاک بومی از یک شهر یا استان قرمز و نارنجی خارج شود، شماره پلاکش ثبت شده و برای اعمال جریمه برای پلیس ارسال خواهد شد.

همچنین اگر خودرویی با پلاک غیر بومی قصد ورود به شهر‌ها و مناطق قرمز و نارنجی را داشته باشد نیز مشمول همین فرایند می‌شود. به عنوان مثال، از روز گذشته، ساکنان استان تهران، با توجه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت و نارنجی شدن استان، نمی‌توانند از هیچ کدام از محور‌های مواصلاتی تهران خارج شوند. اگر خودرویی با پلاک تهران قصد سفر از پایتخت را داشته باشد، مشمول جریمه پانصد هزار تومانی مختص مناطق نارنجی خواهد شد.

البته پس از اعلام رنگ‌بندی جدید شهر‌ها در صورتی که با خودروی شخصی به یکی از مناطق نارنجی یا قرمز سفر کرده باشید، می‌توانید تا ۷۲ ساعت بدون اعمال جریمه به شهر خود بازگردید.

به علاوه ورود خودرو‌ها با پلاک بومی به مناطق نارنجی و قرمز مشمول جریمه نخواهد شد، یعنی اگر خودرویی با پلاک تهران قصد ورود به پایتخت را داشته باشد، جریمه نخواهد نمی‌شود، همچنین عبور از محور‌های مواصلاتی بین استانی مانند آزادراه‌ها و کمربندی‌ها مصداق ورود به مناطق قرمز و نارنجی نخواهد بود و جریمه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رنگ بندی کرونایی شهر مناطق نارنجی قرمز زرد قرمز و نارنجی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط‌کریم با شاخص ۱۸۸ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۲۴، پاکدشت با شاخص ۱۱۷، پیشوا با شاخص ۱۴۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۷، سلامت با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۲، قرچک با شاخص ۱۲۸، ورامین با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۵، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۵۸، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۷۰، پردیس با شاخص ۷۲، پونک با شاخص ۷۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۷۹، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۱، دماوند با شاخص ۹۶، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، شهریار با شاخص ۷۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۶۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۴۲، چشمه با شاخص ۳۹، سرخه‌حصار با شاخص ۴۸، علم و صنعت با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۵ و لواسانات با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750981

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • جریمه بار اول و دوم بی‌حجابی را مشخص کردند | زمان‌بندی پرداخت چگونه است؟ | فیلم
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران به دلیل گل و لای
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی