Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@05:55:01 GMT

سخت‌ترین زمین‌های گلف جهان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۱۷۲

سخت‌ترین زمین‌های گلف جهان

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زمین گلف استاندارد به طور کلی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار متر مربع وسعت داشته و دارای ۱۸ حفره است. فاصله حفره‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و این زمین‌ها می‌توانند با موانع طبیعی مانند دریاچه‌ها و درختان دشوار‌تر شوند. در کنار موانع، متغیر‌های دیگری مانند شرایط وزش باد، آب و هوا، محل قرارگیری پین‌ها و فشار رقابت‌ها در مشخص شدن سختی یک زمین گلف نیز موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به بررسی تعدادی از چالش بر انگیزترین زمین‌های گلف که هر ساله برترین گلف باز‌های جهان را در تور‌های حرفه‌ای این ورزش به چالش می‌کشند، می‌پردازیم.

زمین گلف بیت پیج

۵ زمین گلف در این مجموعه وجود دارند که هر کدام به رنگ‌های مختلفی نام گذاری شده اند، اما زمین سیاه آن برای ماهرترین گلف بازان ساخته شده است.

وجود راه‌های باریک، موانع بزرگ و فلات‌های سبز از موانع این زمین هستند. همچنین امکان استفاده از ماشین گلف در این زمین وجود ندارد و این به آن معنی است که باید فاصله ۷۴۰۰ یاردی از ابتدا را بدون ماشین گلف طی کرد.

زمین گلف لی تاوسروک

این زمین گلف که در جزیره موریس واقع شده است، با موانع طبیعی خود حرفه ای‌ترین گلف بازان را به چالش می‌کشد.

وجود شن‌ و ماسه، ۹ دریاچه، موانع عریض و موج دار، سنگ‌های آتشفشانی و دره‌ها در کنار آب و هوای گرمسیری این مجمع الجزایر باعث شده است که حرفه ای‌ترین‌ها نیز به آرامش زیادی برای موفقیت در این زمین نیاز داشته باشند.

زمین گلف کارنوستی

این زمین گلف در شهر کارنوستی کشور اسکاتلند واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین زمین‌های گلف است. گلف برای مدت طولانی در این شهر بازی می‌شود و زمین‌های گلف این شهر قدمتی ۴۰۰ ساله دارند.

این مجموعه دارای ۳ زمین گلف است؛ اما زمین قهرمانی آن به عنوان سخت‌ترین زمین گلف شناخته می‌شود. طراحی سخت زمین و وجود حفره‌های پشت سر هم و هم جهت در کنار وزش باد‌های تند باعث می‌شود که بازیکن در هر لحظه احتیاج به استراتژی‌های متفاوتی داشته باشد. در کنار این دشواری‌ها باید موانع سخت این زمین را هم در نظر گرفت.

باشگاه گلف اژد‌های کوه برفی

یکی از سخت‌ترین زمین‌های گلف در آسیا و در کشور چین قرار دارد. زمین گلف باشگاه اژد‌های کوه برفی که در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی از سطح دریا و در رشته کوه‌های هیمالیا واقع شده است.

هوای صاف در این محیط باعث شده است که توپ‌ها تا مسافت‌های طولانی پرتاپ شوند. مسافت ۸۵۴۸ یاردی از حفره نخست در این زمین باعث شده است تا یکی از طولانی‌ترین زمین‌های گلف جهان لقب بگیرد. در کنار وجود موانع متعدد، قرارگیری این زمین در ارتفاع بالا ممکن است باعث بروز مشکل کمبود اکسیژن برای ورزشکاران شود.

زمین‌های قهرمانی رویال کانتی

این زمین‌های گلف در شهر نیوکاسل و در سواحل شرقی ایرلند شمالی قرار دارند و از آن ها به عنوان یکی از بهترین زمین‌های گلف خارج از ایالات متحده آمریکا نام برده می‌شود.

وجود حفره‌های زیگزاگی و مسیر‌های بسیار باریک باعث به وجود آمدن چالش‌های فراوانی برای ورزشکاران می‌شود. وجود موانع زیاد و چمن‌ها و موانع سبز بلند باعث می‌شوند که گلف بازان به استراتژی‌های خاصی در هنگام ضربه‌های کور احتیاج داشته باشند. باد و باران‌های غیر منتظره به چالش‌های این زمین می‌افزایند.

زمین نخل باشگاه گلف ساوجانا

این زمین گلف در باشگاه گلف ساوجانا در شهر کوالالامپور مالزی قرار دارد و یکی از بهترین زمین‌های گلف واقع در آسیا است.

زمین نخل باشگاه ساوجانا اگرچه طولانی‌ترین زمین این باشگاه نیست، اما طرح و توپوگرافی بسیار چالش برانگیزی را ارائه می‌دهد. برای مثال برای یک نوع ضربه باید از روی یک دره پرتاب را انجام داد. مجموعه عوامل متعدد باعث شده اند که این زمین یکی از دشوارترین و بهترین‌ها در آسیا باشد.

بیشتر بخوانید

عجیب‌ترین خرافات ورزشی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گلف گلف بازان اخبار ورزشی ترین زمین های گلف زمین گلف باعث شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام حمیدی در جلسه تبیین برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمان گفت:کمک دستگاه قضائی به تحقق شعار سال مورد تاکید می باشد و در سال گذشته به واحدهای تولیدی کمک های زیادی شد که آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

عالی ترین مقام قضائی استان اظهار داشت: با توجه به تحقق شعار سال امسال بهترین فرصت می باشد تا موانع از جلوی راه تولیدکنندگان برداشته شود و سرمایه گذاران بتوانند اشتغال آفرینی کنند.

این مقام ارشد قضائی گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی می شود و راهکارهایی ارائه می گردد.

وی افزود: روسای دادگستری و دادستان ها در شهرستان ها نقش اصلی را در اجرای برنامه های مورد نظر داشتند و سیستم قضائی استان در سال گذشته با هماهنگی های انجام شده به موفقیت های خوبی دست یافت.

حجت الاسلام حمیدی همچنین با اشاره به سند تحول گفت: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان ها ابلاغ شده است و این سند نقشه راه سیستم قضائی می باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

 

دیگر خبرها

  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال