Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروز مجموع تعداد بیماران بستری شده کرونا در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسید در حالی که سال را با ۴۰۰ بیمار بستری تحویل کردیم و این ناشی از عدم مراعات‌ها در دو هفته آخر اسفند ماه و هفته اول فروردین ماه است.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تغییر وضعیت رنگ بندی استان اصفهان در ایام نوروز، اظهار کرد: شهرستان‌های استان اصفهان به سمت وضعیت نارنجی و قرمز در حال تغییر است، افراد باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را با جدیت تمام رعایت کنند و از تجمع در مکان‌های شلوغ و سر بسته و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند و مسئولیت خود را اینگونه به جا آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز از یک هزار و ۳۰۰ تست پی سی آری که در استان انجام شده است، حدود ۵۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت بوده است و این اتفاق نشان از یک زنگ هشدار جدی و شروع یک خیز قریب‌الوقوع بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه افراد نباید ماسک زدن و عدم ترددهای غیرضروری را فراموش کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان استان نیز باید وظیفه خود را در قبال اجرای محدودیت‌هایی که مطابق با دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا است، انجام دهند، در شرایط شکننده فعلی نباید هیچکس مسئولیت خود را بر عهده دیگری بگذارد، چرا که ممکن است با شرایط بحرانی و شیوع شدید کرونا ویروس در استان مواجه شویم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در استان انجام شده است، تصریح کرد: برنامه‌ها و دستورات لازم ابلاغ شده، اما اجرای برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف کوتاهی‌هایی وجود دارد، به طور مثال وزیر بهداشت بارها و بارها قبل از ایام نوروز درخواست کردند که افراد از رفتن به مسافرت در ایام نوروز خودداری کنند، اما اکنون شاهد خلاف این موضوع هستیم و همه به مسافرت می‌روند.

چنگیز اضافه کرد: این مسافرت‌ها و عدم تعهد به سلامتی خود و دیگران باعث می‌شود تا با خیز شدید بیماری روبرو شویم، همانطور که امروز مجموع تعداد بیماری بستری شده کرونا در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسید، در حالی که سال را با ۴۰۰ بیمار بستری تحویل کردیم و این ناشی از عدم مراعات‌ها در دو هفته آخر اسفند ماه و هفته اول فروردین ماه است.

کد خبر 483757

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طاهره چنگیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان شیوع کرونا در اصفهان اخبار کرونا در اصفهان آمار کرونا در اصفهان وضعیت کرونا در اصفهان بیماران مبتلا به کرونا کووید ۱۹ مسافران نوروزی سفرهای نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد