Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: یکی از مسایلی که مانع کار، تولید و خلق ثروت می‌شود، این است که ما آماده تلاش جدی نیستیم.

وی افزود: امروز دنیا نه با استخدام معادن و ذخایر و فروش آن‌ها بلکه با کار و تلاش در حال خلق ثروت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعضی از این کشور‌های آسیایی که در رتبه اقتصادی سوم دنیا هستند؛ هیچ یک از ذخایر و منابع ما را ندارند، اما در سایه تولید، کار و تلاش به رتبه‌های بالا دست پیدا کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: صنایع دفاعی ما در طول ۴۰ سال پس از انقلاب پیشرفت داشته، چون در دهه اول انقلاب درگیر جنگ شدیم؛ همین مسئله باعث قوت ما شد.

وی گفت: شهید تهرانی در دفاع مقدس فهمید که ما برای اینکه به قدرت دفاعی، بازدارنده موثر تبدیل شویم؛ باید در صنعت موشکی پیشرفت کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما با همه موانعی که پیش پایمان بوده، از ناکارآمدیی‌هایی که داشته ایم تا چالش‌های جدی که دشمن خلق کرده؛ در طول این چهاردهه برای تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت اقتصادی، قدم‌های بسیار بلندی برداشته ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: مهمترین عامل توسعه و پیشرفت جوامعی بشری توسعه انسانی است، امروز کشوری که دارای ذخایر عظیم نفت و گاز و معادن است کشور قدرتمندی نمی‌دانند. کشوری باقدرت است که نیروی انسانی عالم و توانا و کارآفرین در اختیار خودش دارد.

وی ادامه داد: سرعت و شتاب جمهوری اسلامی در تربیت نیروی انسانی، در تولید دانش و حتی در تبدیل دانش به فناوری از همه کشور‌های مشابه خودش بیشتر بوده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: کدام کشور می‌تواند به تنهایی بدون حمایت هیچ کشوری به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود و فناوری موشکی، هوا-فضا را مستقلاً به دست بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: تبدیل ایران به مرجع علمی در ۵۰ سال آینده، یکی از شعار‌هایی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند.

وی بیان کرد: وقتی جمهوری اسلامی پیروز شد، در قزوین یک مجمتع آموزشی دهخدا داشتیم با حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ دانشجو، جمعیت ما هم تقریبا نصف جمعیت امروز بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: قزوین امروز از نظر زیرساخت‌های توسعه، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها و راه‌ها ظرفیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: این‌ها همه پیام آور این است که اگر امروز از این ظرفیت‌هایی که در کشور خلق شده خوب استفاده کنیم؛ با مدیریت مبتنی بر علم و با انتخاب شایستگان در انتخابات شورا‌های اسلامی، مجلس و ریاست جمهوری می‌توانیم به سوی پیشرفت گام برداریم.

وی تاکید کرد: یکی از مانع زدایی‌ها تغییر ریل از اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی است و رهبر معظم انقلاب هم در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ تاکید داشتند که ما باید به سمت اقتصاد خصوصی حرکت کنیم.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شده، اما کافی نیست و از مسایلی ست که با موانع جدی روبرو است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: در مجلس قوانینی تصویب شده، اما عمدتا باید نگاه مسئولان و مدیران معطوف به این باشد که موانع را بردارند و نظام اداری کشور باید به کمک اتاق‌های فکر سه قوه اصلاح شود.

وی گفت: از دستاورد‌های نظام اداری اصلاح شده، افزایش بهره وری و کاهش فساد است وبا استفاده از دولت الکترونیک مفاسد و موانع به طور طبیعی برطرف می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: هر کشوری بدون استثنا منابعش محدود است و با مدیریت منابع به سمت تولید که بخش واقعی اقتصاد است هدایت می‌شویم و آن وقت موتور اقتصاد کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه تولیدکنندگان شبکه قزوین حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران، ستون فقرات تولید هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی دارند و چرخه تولید کشور به وسیله زحمت این عزیزان در حال چرخش است. ستون فقرات تولید، کارگران هستند.

وی با تقدیر از زحمات خوب کارگران در جهش تولید در کشور گفت: بخشی از جهش تولیدی که در کشور باید رخ دهد توسط این کارگران رخ خواهد داد. رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند. تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان  در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از عالمان برجسته معاصر و یار دیرین حضرت امام(ره) بود و کتب این شهید بزرگوار بعد از گذشت چندین سال همچنان مورد استفاده است‌. 

وی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز گفت: معلمی شغل انبیاست و در واقع کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند به خاطر عشق، بوده است.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی در پایان به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌‌های منطقه‌ی آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند